کد خبر: ۷۵۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۳۱۵
نخستین جلسه دادگاه پرونده موسوم به مکتب فرش،گلیم و گبه کرمانشاهان در ساعت ٩ صبح روز گذشته به صورت علنی باحضور متهمان و وکلای ایشان و جمعی از شکات پرونده و وکلای ایشان برگزارشد.
نخستین جلسه دادگاه پرونده موسوم به مکتب فرش،گلیم و گبه کرمانشاهان تشکیل شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دانیال هودرجی معاون رئیس کل دادگستری استان و سخنگوی این پرونده بااعلام این خبرگفت: پس از ماه‌ها کار شبانه روزی و تحقیقات، دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه باصدور قرار جلب به دادرسی وکیفرخواستی با عناوین سه‌گانه ١- مباشرت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و حیف و میل اموال مردم، ٢-مباشرت در کلاهبرداری از طریق فریب مردم، ٣-پولشویی این پرونده  پر ماجرا را در ١٥٠  جلد و ١٢٢٠٠٠ صفحه روانه دادگاه کرد.

وی افزود: به سبب حجم بسیار زیاد پرونده و تعدد عناوین مجرمانه آن، اولین جلسه دادگاه پس از تذکرات قانونی رئیس دادگاه و معرفی متهمان، صرفا به قرائت ،تشریح و ذکر مصادیق عملیات‌های مجرمانه معنون در کیفرخواست اختصاص یافت. ارایه کیفرخواست سه ونیم ساعت به طول انجامید که ادامه کار محکمه به جلسه بعدی درروز ٢٤ بهمن موکول شد.

هودرجی ادامه داد:  پرونده موصوف ١٣٠٠٠ شاکی دارد که طبعا همه شکات و مالباختگان مایلند در جلسه دادگاه حضور داشته باشند اما به سبب فقدان امکان فیزیکی این حجم از حضور ، دستگاه قضائی در رایزنی با کانون وکلا و مشاورین ماده ١٨٧  تمهیدی اندیشیده که برای همه مالباختگان وکیل  معاضدتی معرفی شود که بحمدالله این موضوع بادقت کامل وتعرفه ١١٤ وکیل رایگان انجام یافته است. به همین دلیل در متن ابلاغیه وقت رسیدگی به شکات عنوان شده است که حضور ایشان اختیاریست و علی رغم ملاحظه و غبطه اموال مردم توسط دستگاه قضا به جهت حضور این وکلای محترم نیز جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای شکات از حیث حضور در جلسات دادرسی باقی نمانده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از سوی دادگاه، حضور نیافتن شکات به منزله انصراف آنها از پیگیری حقوق خود تلقی نمی‌شود؟ گفت: مطلقا چنین شائبه‌ای مبنای قانونی ندارد و حضور وکلای این عزیزان برای پیگیری روند محاکمه کفایت می‌کند.

معاون رییس دادگستری کرمانشاه خاطرنشان کرد: علی رغم این مساله و با وجود حضور وکلای مالباختگان ، دستگاه قضائی اهتمام حداکثری ورزید تا حتی الامکان تعدادی از شکات پرونده نیز در جلسات دادرسی حاضرشوند. در همین راستا با پوشش صوتی تصویری در تمام سالن‌های طبقات محاکم تجدیدنظر استان و نیز پوشش صوتی در محوطه این ساختمان، امکان حضور قریب به هزار نفر از این عزیزان را در نخستین جلسه دادگاه فراهم ساخت. که همین میزان از حضور و تدابیر مربوط به آن برگزاری این دادگاه را درکشور منحصر به فرد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: