کد خبر: ۷۵۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۳۱۳
روحانی در دیدار وزیر امور خارجه ترکیه:
رئیس‌‌جمهور گسترش روابط دوستانه و برادرانه با همسایگان و به ویژه ترکیه را اصلی مهم در سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران – آنکارا تاکید کرد.
نباید هیچ کشوری در منطقه از سوی همسایگان خود احساس خطر و تهدید کند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، رایزنی‌های مقامات عالی‌رتبه دو کشور درباره گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را فرصتی مغتنم و در راستای منافع دو کشور دانست و گفت: امروز اراده دو دولت بر توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش و همه جانبه مناسبات ایران و ترکیه به عنوان دوکشور دوست، برادر و همسایه است.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش برای دستیابی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری در روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه، اظهار داشت: توسعه روابط بانکی دو کشور، تصمیم برای استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری و تلاش در راستای تسریع اجرای توافقات فی‌مابین در این زمینه می‌تواند موجب تحرک بیشتر در مناسبات و همکاری‌های اقتصادی تهران-آنکارا برای رسیدن به هدف فوق شود.

روحانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با ترکیه را در بخش انرژی گسترش داده و از حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه در پروژه‌های نفت و گاز ایران استقبال می‌کند.

رئیس جمهور برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول درباره قدس را در شرایط منطقه تأثیرگذار دانست و بر ادامه تلاش‌‌ها برای مقابله با توطئه‌‌‌افکنی دشمنان تاکید کرد.

روحانی همچنین اجلاس سه‌‌جانبه سوچی را گامی مهم برای حل و فصل مشکلات منطقه‌‌ای دانست و تصریح کرد: خوشبختانه امروز روابط سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در مناسبات منطقه‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و این در حالی است که در شرایط کنونی برای حل و فصل بحران سوریه نیاز به ادامه رایزنی و همکاری‌های بیشتر است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از اقدامات تجزیه‌طلبانه در منطقه، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی به دنبال برهم زدن مرزهای جغرافیایی در منطقه هستند و پس از ناکامی در شمال عراق به توطئه‌ در شمال سوریه پرداخته‌اند.

روحانی افزود: معتقدیم در آینده باید وحدت سوریه حفظ شده و تروریسم در این کشور از بین برود تا به واسطه ایجاد آرامش در این کشور، کشورهای منطقه نیز احساس امنیت داشته باشند و همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه در این راستا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: آمادگی داریم تا در زمینه حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و رفع نگرانی‌ها در منطقه همکاری‌های خود را با ترکیه گسترش دهیم.

روحانی یادآور شد:‌ ما باید از نظر دینی و انسانی همه تلاش خود را برای توقف خون‌ریزی‌ها در منطقه بکار بگیریم، چراکه آواره شدن مردم هرگز قابل تحمل نیست.

رئیس‌‌‌جمهور مبارزه با تروریسم و تقویت ثبات و امنیت منطقه را مهم دانست و ابراز داشت: حفظ استقلال کشورها و عدم تغییر مرزهای جغرافیایی موجب گسترش ثبات در منطقه خواهد شد و باید به گونه‌ای تلاش و اقدام کنیم تا هیچ کشوری در منطقه از سوی همسایگان خود احساس خطر و تهدید نداشته باشد.

روحانی با بیان اینکه مطمئناً آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌خواهند که مشکلات منطقه پایان یافته و حل و فصل شود، بر ضرورت تلاش و همکاری بیشتر تهران – آنکارا در راستای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای بویژه در سوریه تأکید کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار روابط دو کشور را مثبت ارزیابی و با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و تسهیل در روابط بانکی دو کشور بیان کرد: امروز باید با توسعه رایزنی‌ها و همکاری‌ها گام‌های بلندی را برای توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش مناسبات تهران – آنکارا برداریم.

وزیر امور خارجه ترکیه تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی ایران و ترکیه را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول با حمایت ایران نتایج خوبی را به همراه داشت و باعث شد که توطئه ها علیه منطقه ناکام بماند.

چاووش اوغلو ادامه داد: یکی از هدف‌های اصلی آمریکا از توطئه‌افکنی جدید در منطقه تأثیرگذاری بر روابط دوستانه و رو به گسترش ایران و ترکیه است که باید در برابر آن مستحکم در مسیر حل مشکلات منطقه‌ای به ویژه در سوریه به همکاری‌های خود ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد: معتقدیم که باید در برابر توطئه‌هایی که با هدف برهم زدن تمامیت ارضی کشورهای منطقه انجام می‌شود، ایستادگی کنیم.

چاووش اوغلو افزود: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موقتی و تنها علیه تروریست‌ها در آن منطقه است و ما هرگز هیچ چشمداشتی نسبت به خاک سوریه نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
دهه مبارک فجر تحقق وعده‌های الهی در نصرت متقین با سرنگونی طاغوت و طاغوتیان است. این ایام خجسته را که یادآور سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همه هم‌وطنان خودم تبریک عرض می‌کنم.


آیا راهی برای بازگرداندن میلیاردها دلار اموال به سرقت رفته این ملت توسط خانواده شاه خائن پیدا نمی‌شود؟ چرا مدعیان حقوق بشر در این مورد سکوت مرگ اختیار کرده‌اند و حرفی نمی‌زنند؟


دختران انقلاب اسلامی ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی سراسری 22 بهمن که رفراندوم تایید مجدد پایبندی به دستورات خداوند مثل حجاب است به اندک دخترانی که قربانی افکار ضداسلامی غرب وحشی، رژیم جعلی اشغالگر صهیونیستی شده‌اند دلسوزانه خواهند گفت حجاب سنگر امنیت توست، خود را قربانی امیال شیطانی پست‌ترین انسان‌ها نکن!


چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای سخنان رئیس‌جمهور درباره امنیت ملی را سانسور کردند؟ واقعا حیف نیست که دولت بیت‌المال مسلمین را به جیب چنین جریاناتی که نقش پایگاه دشمن را ایفا می‌کنند بریزد؟!


رئیس‌جمهور محترم اظهار می‌دارند مردم به خاطر بزرگواریشان، مشکلات و خواسته‌هایشان را ابراز نمی‌کنند! عرض می‌کنم مردم و رسانه‌ها که بخشی از مردمند بارها و بارها با صدای رسا این خواسته‌ها و مشکلات را بیان کرده‌اند که اخیرا نیز به خاطر همین بی‌اعتنایی‌ها بدخواهان از آنها سوءاستفاده کردند. اشتغال جوانان، رفع رکود، کاهش گرانی، حل مشکلات مسکن و... از اولویت‌های مردم است.


در کدام کشور مثل ما این همه روزنامه زنجیره‌ای وجود دارد که علیه منافع کشور و ملت به قلم‌فرسایی بپردازند و هزینه‌های آنها هم از بیت‌المال تأمین شود؟!


رئيس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتی 96/11/17 اعلام کردند با برجام تحریم‌ها برداشته شد و تا وقتی منافع ما در برجام تأمین شود ما به آن پایبندیم! عرض می‌کنم اینکه دلار به مرز 5 هزار تومان رسیده از منافع ماست؟! احیای اقتصاد ویران شده فرانسه، منافع ماست؟ حرکت اروپایی‌ها در پازل شیطان بزرگ، منافع ماست؟ و... لطفا شعارها را کم کنید و به عمل بپردازید.


چند سال است که مصاحبه‌های آقای رئیس‌جمهور را تعقیب می‌کنم. ایشان به بیشتر سؤال‌های خبرنگاران پاسخ‌های جدلی و غیرمربوط داده و عبور می‌کنند. اگر هدف متقاعد کردن مردم است این شیوه هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت.


چند روز قبل وزیر نفت اظهار داشت تحریم‌های بانکی هنوز پابرجاست و آن هم ربطی به برجام ندارد! روز قبل (96/11/16) وزیر امور خارجه اظهار داشت؛ تحریم‌های بانکی لغو شده و مبادله پولی هم با مشکلی مواجه نیست! بالاخره تحریم بانکی هست یا نیست! از وزرای محترم خواهش می‌کنم ابتدا تکلیف مشکل بانکی و تبادل ارزی را در بین خودشان حل کنند و آنگاه به اظهارنظر بپردازند.


آقای ظریف مصاحبه کرده و گفته‌اند توقع نداشتند آمریکا باحسن نیت برجام را اجرا کنند. اگر چنین است پس چرا این همه باج به آمریکایی‌ها داده‌اند و امروز دستشان خالی است به گونه‌ای که با وجود نقض برجام توسط آمریکا کاری نمی‌توانند انجام بدهند.


آقایان ظریف و عراقچی می‌گویند اگر آمریکا از برجام کنار بکشد ما با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم! قبلا که می‌گفتند ما با کدخدا می‌بندیم و بقیه تحت سیطره کدخدایند! پس حالا چطور شد که قرار است بدون نیاز به کدخدا با نوکران او کار را ادامه دهند؟! و چرا تنها آمریکا این حق تمدید یا لغو تحریم‌ها را دارد که هر 4 ماه یک بار آن را امضا و یا رد می‌کند؟! و بقیه 5+1 از این حق محرومند!


رئیس سازمان محیط زیست می‌گوید بنزین داخلی و خارجی ایراد ندارد بلکه شرکت‌های سازنده خودرو مشکل دارند! چقدر دولت نهم و دهم را برای خودکفایی بنزین کوبیدند!


در برنامه ورزشی فوتبال 90 مجری برنامه با ورود به موضوع آلودگی هوا پیشنهاد افزایش بودجه محیط زیست را داد. اولا در آلودگی هوا چندین دستگاه مسئول هستند و صرف افزایش بودجه محیط زیست مشکلی را حل نمی‌کند، ثانیا و به همان دلیل اول مجری یک برنامه ورزشی نباید خود را در هر مورد اجتماعی سیاسی فرهنگی و هنری صاحب‌نظر بداند.


در موضوع تخلفات دولت یازدهم در بودجه 95 این سوال در اذهان عمومی جامعه مطرح است که چرا دیوان محاسبات موضوعی با این درجه از اهمیت را دیرهنگام عنوان کرد. چرا قبل از انتخابات رسانه‌ای نشد که مردم بتوانند با آگاهی بیشتر در انتخابات تصمیم بگیرند.


خانواده مسئولان و دولتمردان گویا در مناطق خوش آب و هوا زندگی می‌کنند که وجود سم در آب و هوای تهران و دیگر کلانشهرها برای آنان بی‌مفهوم است و برای رفع آلودگی پایتخت و چند کلانشهر دیگر کشور اقدامی نمی‌کنند؟


از امثال آقای نوبخت درخواست می‌کنم اگر کاری برای این ولی‌نعمتان انقلاب انجام نمی‌دهند حداقل دیگر بی‌احترامی به آنها نکنند!


با وجود بالای 10 میلیون پرونده قضایی در دادگاه‌های کشور چرا باید کار دادگاه‌ها در عمل از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر باشد. با 3 ساعت کار به کجا می‌توان رسید؟


مردم ورامین چند سال دیگر باید منتظر راه‌اندازی خط مترو باشند؟ چرا خبری نمی‌شود؟ شهرداری حداقل در خصوص انتقال ایستگاه اتوبوسرانی پایانه جنوب به جوانمرد قصاب که از مدت‌ها قبل آماده بهره‌برداری است اقدام کند تا هم از رنج مسافرین زحمتکش این مسیر بکاهد و هم حجم ترافیک این منطقه را که باعث آلودگی مضاعف هوای آن شده است کم کند.


در تقاطع خیابان روشندلان با میدان ابن سینا در روبروی ایستگاه مترو دروازه شمیران نیاز شدید به نصب پل عابر پیاده احساس می‌شود. مدتی پیش شاهد تصادف دلخراش یک خودرو با یک خانم بودم که در اثر شدت حادثه عابر مجروح شده را با آمبولانس به بیمارستان رساندند.


منطقه محمودآباد و سیاهکلان گوهردشت استان البرز، درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی ندارد، از مسئولین وزارت بهداشت تقاضا دارم با توجه به تعداد زیاد اهالی این مناطق، نسبت به ارائه خدمات درمانی و دارویی اقدام موثری کنند. اهالی این منطقه همچنین می‌خواهند بدانند مجوز ساخت را باید از چه سازمانی درخواست کنند.


چراغ روشنایی پل صدر حدود 5 ماه است که خاموش است به آقای نجفی پیشنهاد می‌کنم برای یک بار هم که شده از این مسیر در هنگام شب تردد کنند تا شاید مشکلاتی را که از خاموشی مسیر شکل گرفته است مشاهده کنند پیام‌های ما به 137 که بی‌نتیجه بوده است.


هوای ناسالم چند روز اخیر در شهرها باعث تنگی‌ نفس، تهوع و سرگیجه شد. شاید واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد و یا تولید سوخت ناسالم عامل آن باشد. از دولت تدبیر و امید انتظار چاره‌جویی و تدبیر جدی را داشتیم نه آنکه هر روز به تعطیلی مدارس افزوده شود و هوا آلوده‌تر و بدتر از قبل گردد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
سکوت، کوتاهی، ناتوانی، روحانی، ظریف، مسئولان و نمایندگان مجلس درمقابل کشتارمسلمان منطقه توسط فرانسه ومتحدانش تاسف باراست.
که وزیرخارجه بی ادب و بی فرهنگ فرانسه جنایتکارشماره یک درامور داخلی کشورها مداخله می کند.
امروز وظیفه اصلی ما ایستادگی درمقابل فرانسه ومتحدانش است.
که وزیرخارجه نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکارشماره یک یا اصل مسئله را درک نمی و تاکنون نمی فهمد دروغ می گوید یا این موضوع بی اطلاع است.
نگران ما ازجنایات بی حساب و کتاب فرانسه جنایتکارشماره یک درمنطقه است.
این درحالی است که مردم سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط فرانسه ومتحدانش قتل عام می شوند.
فرانسه عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
فرانسه عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
فرانسه عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم وداعش درمنطقه است.
رزمنده ایرانی : فرانسه عامل حمله شیمیایی به خان شیخون است/ فرانسه را عامل اصلی حمله شیمیایی به ادلب دانست.
ما به مظلومان، مسلمانان ودولت های کمک می کنیم فرانسه هم ازتروریست ها وجنایتکاران جنگی حمایت می کند.
فرانسه جنایتکارشماره یک ازخاورمیانه چه می خواهد؟
فرانسه جنایتکارشماره یک درخاورمیانه چه می کند؟
شما چه غلطی درمنطقه خاورمیانه می کنید؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: