کد خبر: ۷۵۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
تعداد بازدید: ۲۶۸
سیدحسن خمینی:
یادگار امام تاکید کرد: اصل حضور مردم در عرصه سیاسی به وسلیه دو نهاد بیعت و امر به معروف و نهی از منکر اتفاق می‌افتد. حاکمان باید با اصل پذیرش عمومی به مسند بنشینند و هیچ‌گاه نیاز به نظارت عمومی یعنی چیزی که ما از آن به عنوان امر به معروف یاد می‌کنیم، از بین نمی‌رود.
نیاز به نظارت عمومی هیچ‌گاه از بین نمی‌رود/ حل مشکلات جز با همدلی و تعامل احزاب ممکن نیست

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی با بیان از برگزارکنندگان این نشست در حزب مؤتلفه تشکر می‌کنم، گفت: مقدم یکایک دوستانی که از کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی ایران آمدند، گرامی می‌داریم و به آنها خوش‌آمد می‌گوییم.

وی با اشاره به بحث احزاب در اسلام گفت: حزب اگرچه لازمه مهم دنیای معاصر است اما کارکردهای آن در بخش‌های مختلفی از دیرباز در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد.

یادگار امام یادآور شد: اصل حضور مردم در عرصه سیاسی به وسلیه دو نهاد بیعت و امر به معروف و نهی از منکر اتفاق می‌افتد. حاکمان باید با اصل پذیرش عمومی به مسند بنشینند و هیچ‌گاه این نظارت عمومی یعنی چیزی که ما از آن به عنوان امر به معروف یاد می‌کنیم، از بین نمی‌رود.

وی تاکید کرد: متاسفانه این مهم در برخی از موارد نادیده شده گرفته و این دستور هم در دورهایی از حکومت اسلامی مغفول ماند. البته بحث موقت بودند قدرت سیاسی به فرهنگ احزاب اضافه شده اما اصل پذیرش مردم و رأی آن ها همواره مورد تاکید حاکمان بوده است.

وی با اشاره به لزوم تاسیس حزب گفت: شاید در گذشته فرد می‌توانست به تنهایی واقعیت‌های جامعه را به تنهایی بپذیرد اما تردیدی نیست که امروزه در جامعه جهانی شناخت خوب از بد و معرفت به راه صحیح و  آشنایی با راه‌های نوین از عهده یک نفر خارج است و همچنین تاثیرگذاری برای آن که بتوانیم آن چه را که صحیح می‌دانیم در مقام عمل به اجرا درآوردیم، امکان‌پذیر نیست.

یادگار امام ادامه داد: در عالم ریاضی ۱±۱ برابر ۲ است اما در عالم واقعیت شاید نتایج دیگری داشته باشد. امروزه در حوزه شناخت درست از غلط افراد باید دور هم بنشیند و به وظیفه خود عمل کنند .

وی افزود: افراد حتما محتاج این هستند که افکار و اندیشه خودشان را تجمیع کنند. قانون اساسی ما از آرمان‌های اسلام وام گرفته و اصل حزب را پذیرفته است، به همین جهت است که احزاب مختلف در کشور ما وجود دارد.

سید حسن خمینی اظهار داشت: اگر از این زاویه نگاه کنیم در مقیاس بزرگتر در جامعه انسانی نیازمندیم که  باهم باشیم و در جامعه انسانی حل مشکلات جز با همدلی و تعامل احزاب مختلف که از  نمایندگان مختلف مردم هستند، ممکن نیست.

وی ادامه داد: امروز دوری انسان را از معنویت شاهدیم و درد جامعه بشری تنهایی است و انسان‌ها با دور شدن از معنویت به دردهایی دچار هستند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی با اشاره به وجود فقر در کشورهای مختلف گفت: در هر نقطه از جهان ممکن است فقر وجود داشته باشد که برادران و  خواهران ما به آن دچار هستند .

وی با بیان اینکه فقر معضلاتی به دنبال دارد، اظهار داشت: فقر انسان‌ها از تحصیل باز می‌دارد و در پی آن سطح اندیشه پایین آمده و هزاران مشکل از جمله اعتیاد و .. پدید می‌آید انسان‌ها باید فقر را ریشه‌کن کنند و کشورها از توانایی مقابله با فقر برخوردارند.

سید حسن خمینی با اشاره به پدیده جنگ در جوامع گفت: امروز انسان‌ها از جنگ در رنج هستند و بسیاری از  خانواده‌ها دچار فروپاشی شده و جنگ هیچ رنگ مورد پسندی ندارد و بسیاری از کودکان اذیت شدند و فاجعه‌هایی که در عراق و لبنان و سوریه رخ داد را شاهد بودیم . این رنج  تک تک ما و هرکسی که نام انسان را برخود می‌گذارد، است .

وی افزود: امروز فقر و فساد جنگ و ستیزه خرافه و تحجر و دگماتیسم نسل کشی به بار می‌آورد. هنوز بوی خون جوانان کشورهای اسلامی توسط داعش به مشام می‌رسد. باید دردهایمان را در حوزه‌های مختلف بشناسیم و باهم تکرار کنیم و برای رفع آن دست به دست هم دهیم .

تولیت حرم مطهر امام گفت: بحث پر رنگ کردن راه ابریشم می‌تواند از جمله تلاش‌های مشترک همه ما برای کم کردن آلام باشد و می‌تواند صلح را به عنوان تجارت بین‌المللی پدید آورد و از شرق آسیا و غرب اروپا می‌تواند راه داد و ستد فرهنگ‌های ما هم باشد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: