کد خبر: ۷۵۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۱۵۴۱
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۶۵ هزار معلم بازنشسته می شوند، از رهبری تقاضا دارم که اجازه دهند از محل صندوق توسعه ملی حداقل ۲ میلیارد دلار به این امر مهم اختصاص پیدا کند، در غیر اینصورت اوضاع خوبی پیش بینی نمی‌شود.
به داد آموزش و پرورش و معلمان برسیم/ کمیسیون تلفیق حقوق‌های نجومی را ساماندهی کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین مقصودی در موافقت با کلیات بودجه با بیان اینکه  آنچه در کمیسیون تلفیق به عنوان بودجه پیشنهادی در سال ۹۷ مصوب شده است و جای دفاع دارد، بودجه ای است که بر مبنای برنامه ششم توسعه است ومهمترین خصوصیات کمی و کیفی آن، توجه به برنامه ششم توسعه، ریزگردها، اشتغال، کاهش فقر است، از ویژگی‌‌های مهم بودجه پیشنهادی تلفیق که جای دفاع دارد، توجه به روستاییان و تقویت بنیه دفاعی کشور است، گفت: جا دارد از لاریجانی و دولت که با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای موارد مهم پیگیری و توجه خاص کرده‌اند، تشکر کنم. از کمیسیون تلفیق گله داریم که چرا به معلمان و مطالبات آنها درسال ۹۶ و ۹۷، به خصوص بازنشستگان و پاداش آنها توجه عملی نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  از گام‌های مهم کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۷، افزایش حقوق معلمان و کارمندان تا سقف ۲۰ درصد است، تصریح کرد: حذف پرداخت پول آب و برق و گاز مدارس، یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی که حدود ۴ هزار میلیارد تومان است که این مورد در تلفیق حذف و برای پاداش بازنشستگان، معلمان و سایر هزینه‌های ضروری و سرانه مدارس اختصاص پیدا کرد است.

مقصودی افزود:  هرچند معتقدیم هنوز با واقعیات مطالبات واقعی معلمان، مدارس و جایگاه معلم، مدرسه و دانش آموزش، فرسنگ‌ها فاصله داریم، از نمایندگان و دولت در خواست دارم به داد آموزش و پرورش و معلمان برسیم، قبل از اینکه نمایندگان به داد ما برسند.

وی با بیان اینکه در بودجه حق معلم و دانش آموز ضایع شده است، گفت: ۶۵ هزار معلم بازنشسته می شوند، از رهبری تقاضا دارم که اجازه دهند از محل صندوق توسعه ملی حداقل ۲ میلیارد دلار به این امر مهم اختصاص پیدا کند، در غیر اینصورت اوضاع خوبی پیش بینی نمی‌شود. در کمیسیون تلفیق، انضباط مالی بهتر و بیشتر شده است. سهم حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرده است، درقیمت سوخت، پیشنهاد دولت افزایش قیمت بود خوشبختانه با شرایط و اوضاعی کشور و کسب و کار، این پیشنهاد در تلفیق پذیرفته نشد.

مقصودی بیان داشت: نگاه مثبت مجلس، دولت و کمیسیون تلفیق به اقشار آسیب پذیر، کشاورزان، کارگران و دیگر توده های مردم است،  در بودجه پیشنهادی کمیسیون تلفیق پاداش پایان خدمت کارمندان نباید بیشتر از ۷ برابر حداقل حقوق باشد، اما در گذشته می دیدیم که در برخی موارد تا یک میلیارد تومان پاداش به صورت نقدی می گرفتند و اکثر معلمان ۳۰ میلیون تومان آن هم به صورت قطره چکانی می‌گرفتند.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت بودجه پیشنهادی تلفیق این است که نرخ ارز شفاف سازی شده است، برخلاف آنکه مخالفان می گویند، آنچه که در کمیسیون تلفیق مصوب شد دقت نشده است، در کمیسیون دو نرخی بودن قیمت ارز منتفی شد و ۳۵۰۰ تومان برای دلار در نظر گرفته شد. تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران، تامین اجتماعی و شهرداری‌ها که این امر مهم باعث رونق کسب و کار می‌شود.

این نماینده مجلس گفت:  توجه به وام  اشتغال، افزایش وام ازدواج از ویژگی های مهم بودجه پیشنهادی است. دولت و به خصوص  مجلس راه کارهایی بیاندیشند که جوانان وام‌های اشتغالزایی وازدواج را دریافت کنند. افزایش وام ازدواج از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون کار خوبی است، چرا که بانک‌ها با ضمانت‌های عجیب و قریب، جوانان را عاصی کرده‌اند.

نماینده مردم سبزوار تشریح کرد: نحوه اجرای قانون ارزش افزوده توجه شده است. دولت پیشنهاد داده بود که قانون مالیات ارزش افزوده به صورت قدیمی گرفته شود و فشار زیادی بر تولیدکنندگان بود اما کمیسیون تلفیق قبول نکرد و اعلام کرد که باید قانون جدید آورده شود تا فشار از تولید و پیمانکاران برداشته شود. گرفتن مالیات ارزش افزوده به صورت سلقیه ای شده، مبهم و غیر شفاف بود و به محلی کاسبی عده ای و از بین رفتن حق تولیدکنندگان شده است.

وی اذعان کرد: دولت در بودجه پیشنهادی می‌خواهد از طریق گران فروشی سوخت، دو نرخی شدن ارز و استقراض از بانک‌ها حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و شغل ایجاد کند، اما کمیسیون تلفیق با هماهنگی دولت آن را رد و درآمدهای بهتری را شناسایی کرد.

وی افزود: در بودجه پیشنهادی از تولید و مصرف کالاهای داخلی حمایت خوبی شده است، جرایم خاصی برای واردات پیش بینی شده است، از نکات مثبت بودجه پیشنهادی این است که آموزش و پرورش را که می خواستند استانی شود را حذف کردند.کمیسیون تلفیق حقوق های نجومی را ساماندهی کرد، حقوق‌های بالای ۱۴ میلیون تومان باید تا ۳۵ درصد مالیات پرداخت کنند، این را همکاران بدانند که زنگ ها و تلفن ها شروع شده است و باید با این پیشنهاد کمیسیون تلفیق حتما موافقت کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه پیشنهادی به طرح‌های توسعه‌ای و زیر بنایی توسعه‌ای در بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل ۵۱ درصد بخش خصوصی توجه شده است، از دولت می‌خواهیم که ایمیدرو و ایدرو را در سرمایه گذاری در مناطق محروم که حرکت بسیار ارزشمندی است حمایت بیشتری کند.

مقصودی با بیان اینکه انتظار ما از دولت و مجلس این است که به فرهنگ و آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت مورد توجه قرار دهند تصریح کرد: در تخصیص بودجه‌های فرهنگی و آموزش و پروش عنایت بیشتری شود، در بودجه پیشنهادی نگاه به فرهنگ، آموزش، معلمان و مدارس بسیار ضعیف و متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: