کد خبر: ۷۵۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۱۰
محققان دانشگاه میشیگان ساختند
جمعی از محققان دانشگاه ایالت میشیگان موفق به ثبت پتنت سیستمی شده‌اند که با استفاده از عینک یا هدست، از حالت تهوع رانندگان در خودرو جلوگیری می کند.
عینکی که از حالت تهوع در خودرو جلوگیری می‌کندبه گزارش خبرداغ ، این سیستم از مجموعه‌ای از چراغ‌های لوله مانند فعال استفاده می کند تا حرکات "خودروهای خودران" در محدوده دید راننده را شبیه‌سازی کند. به این ترتیب به بدن راننده جهت داده و این امکان را به وی می‌دهد تا حتی موبایل خود را بدون حالت تهوع چک کند.

به گزارش انگجت، این سیستم به نحوی طراحی شده است که به بدنه خودرو متصل شود. اما ماهیت طراحی آن یک سیستم قابل حمل است.

محققان اجرایی شدن این پتنت را تضمین نکرده‌اند و این پتنت فعلا در حد یک طرح است. اما تصمیم دارند تا با خودروسازان و تهیه کنندگان در رابطه با ورود این محصول به بازار، مذاکره کنند. این دانشگاه خاطرنشان کرد که تقریبا نیمی از بزرگسالان تنها با خواندن کتاب در خودرو دچارحالت تهوع می‌شوند. این در حالی است که حتی تعداد بیشتری از آنها در "خودروهای خودران" نیز دچار این مشکل می شوند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: