به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مجموعه وزارت کشور اقدامات گستردهای در راستای تحقق بندهای مصرح در فصول «منشور حقوق شهروندی» از جمله «حق کرامت و برابری انسانها»، «حق مشارکت در تعیین سرنوشت»، «حق ادارهٔ شایسته و حسن تدبیر»، «حق آزادی اندیشه و بیان»، «حق دسترسی به اطلاعات»، «حق حریم خصوصی»، «حق تشکل، تجمع و راهپیمایی»، «حق تابعیت، اقامت وآزادی رفت و آمد»، «حق رفاه و تامین اجتماعی»، «حق دسترسی و مشارکت فرهنگی» و «حق صلح، امنیت و اقتدار ملی» منشور حقوق شهروندی داشته است.
نشستهای هم اندیشی با نخبگان اقوام، اقلیتهای دینی و مذاهب توسط مسئولان ذیربط استانی، تدریس زبانهای مادری، رفع برخی موانع استخدامی، تلاش برای مصونسازی اقوام از تهدیدها و خطرهای جریانهای افراطی و تروریستی با هدف پیشگیری و مقابله با پیدایش و شکلگیری تفکرهای افراطی، تهیه و تدوین «طرح جامع توسعه پایدار» استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه با هدف بهبود وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مناطق قومی و جلوگیری از پیدایش گروههای افراطگرا و حضور زنان ایران اسلامی در عرصه مدیریت روستایی، برخی از اهم اقدامات وزارت کشور در اجرای «حق کرامت و برابری انسانها» از محورهای مهم منشور حقوق شهروندی است.
با تشکیل «ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی» در وزارت کشور، موضوع حقوق شهروندی بعنوان یکی از مأموریتهای ثابت این دستگاه بشمار رفته و بطور سالانه مجموعهای از فعالیتها مشتمل بر پیگیری تحقق سیاستها، هماهنگی دستگاهها و نظارت و ارزیابی اقدامات به مرحله اجراء در میآید و این ستاد از طریق فعالیت ۳۳ هیات بازرسی در دستگاههای اجرایی و ۵۰۰ بازرس در استانها بر نحوه اجرای برنامهها و فعالیتها نظارت میکند.
بر اساس ماده ۱۳ منشور حقوق شهروندی هر شهروندی حق دارد از امنیت جانی، مالی، حیثیتی، حقوقی، قضایی، شغلی، اجتماعی و نظایر آن برخوردار باشدکه در این زمینه وزارت کشور به تناسب مأموریتهای امنیتی خود، توانسته نقش بسزایی در تأمین امنیت شهروندی داشته باشد، بنحوی که بطور میانگین در ۴ سال اخیر بطور سالیانه شاهدکاهش ۵ درصدی سرقت، کاهش ۱۴ درصدی جعل اسناد و مدارک و کاهش ۶ تا ۱۰ درصدی جرایم به عنف، زورگیری، شرارت و جرایم مالی بودهایم.
برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سال جاری که با حضور ۴۲ میلیون نفر از آحاد مردم آگاه کشورمان صورت گرفت نماد مهم و شفافی از وجود کامل امنیت، آزادی و حق تعیین سرنوشت کشور در نظام مردم سالاری دینی بود.
همچنین در راستای تقویت ارتباط دولت و مردم، استانداریها و فرمانداریها، موفق شدهاند سامانه الکترونیکی ارتباطات مردم و دولت را مستقر کردهاند، بگونهای که در سال ۹۶ مجموعاً بیش از ۹۳ هزار فقره نامه دریافت شده که ۸۹% آن درخواستهای مردمی و ۱۱% شکایات مردمی بوده، که حسب مورد به مبادی ذیربط ارجاع گردیده است.
در تحقق ماده ۳۰ منشور حقوق شهروندی، از بدو تأسیس سامانه ملی، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت کشور به عنوان یکی از اولین دستگاههای مشارکت کننده در این سامانه، فعال و طی چند ماه فعالیت سامانه با بیشترین تعداد درخواستهای مردمی مواجه شده و بنا برگزارش روزانه کمیسیون قانونی این موضوع مستقر در وزارت ارشاد تاکنون نصاب پاسخگویی ۹۸% را کسب کرده است. همچنین طی چند ماه گذشته استانداریهای سراسر کشور بتدریج وارد این سامانه شدهاند و بطور مستقل پاسخگوی درخواستهای مردمی بودهاند.
همچنین در راستای جلب مشارکتهای عمومی و نقش آفرینی مردم در عرصههای تعیین سرنوشت، در ۴ سال اخیر با ۵۵ مورد تأسیس و صدور پروانه احزاب و گروههای سیاسی، ۳۹۵ مورد تأسیس و صدور پروانه و تمدید پروانه انجمنهای صنفی تخصصی و کانونهای بازنشستگان و ۴۸ مورد تأسیس و صدور پروانه انجمنهای اقلیتهای دینی موافقت شده است. همچنین در راستای توسعه متوازن و اثربخشی احزاب امور مربوط به تسهیل و تمهید تاسیس شعب استانی و دفاتر فرعی احزاب در شهرستانها پیگیری شد به نحوی که۳۴۰ مورد دفاتر فرعی احزاب در شهرستانها طی ۴ سال اخیر تاسیس گردید.
احیاء فعالیت رسمی خانه احزاب ایران با تلفیق سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین از اقدامات اساسی حوزه احزاب در دولت یازدهم میباشد و در راستای بسترسازی برای شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی در مقطع تبلیغات رسمی انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه مجموعاً ۴۲۰۹۹ مراسم و برنامه اعم از همایش، سخنرانی، مناظره، نظرسنجی و جلسات با احزاب و فعالان دانشگاهی و متنفذین قومی در استانها برگزار گردید.
در اجرای ماده ۸۸ منشورحقوق شهروندی مبنی بر رعایت حقوق شهروندانِ روستانشین و عشایر از توسعه روستایی، بیمه و تأمین اجتماعی و ایمن سازی محیط زندگی، از آغاز تأسیس دهیاریها در کشور (سال ۱۳۸۲) تاکنون بالغ بر ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای کشور تخصیص یافته است که از این میزان حدود ۷۳۰۰ میلیارد تومان در طی دوره فعالیت دولت محترم یازدهم به صورت ملی و استانی بین دهیاریهای کشور توزیع شده است. بدین ترتیب حدود ۷۱ درصد کل اعتبارات توزیع شده بین دهیاریها در طول دولت یازدهم تخصیص یافته است و از سال ۱۳۹۵ اعتبارات ملی دهیاریهای کشور به صورت مستقیم به حساب دهیاریها واریز میشود که نشان از اعتماد دولت یازدهم به مدیریتهای محلی و دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها میباشد.
همچنین بر اساس قانون فعالیت احزاب، جمعیتها و انجمنهای صنفی و اقلیتهای دینی، مصوب سال ۱۳۶۰، و قانون جدید ابلاغی سال ۱۳۹۵، تاکنون تعداد ۵۸ تشکل اقلیتهای دینی، به تفکیک ۲۸ تشکل در حوزه زرتشتیان، ۱۶ تشکل در حوزه ارامنه، ۱۰ تشکل مربوط به آشوریان و ۳ تشکل مربوط به جامعه کلیمیان، موضوع اصل ۱۳ و ۲۶ قانون اساسی، با هدف حل مشکلات و بررسی مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی ویژه هر اقلیت، مجوز فعالیت دریافت کرده و هریک به طریقی امور اقلیتهای دینی را برعهده گرفته و به برگزاری جشنها، مراسم و اعیاد و سایر مسائل آنها میپردازند.
چرا مسئولان وقت سکوت کردند؟
که باید پرسید چرا مسئولان ارشد نظام و به ویژه نمایندگان مجلس در آن زمان جلوی اقدام ایشان را نگرفتند؟
سازمان بازرسی کل کشور در موضوع بی توجهی مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران دخالت کند.
دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس باید به حق و حقوق کارکنان احترام بگذارند و در رفع مشکلات و گرفتاریهای آنان بکوشند.
ازدولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس تقاضای رسیدگی داریم.
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
نه اضافه کاری، شبکاری و... ما را می دهند و نه رسیدگی می کنند!
رئیس محترم قوه قضائیه گفته است؛ مردم مطالبات برحق خود را از راههای قانونی پیگیری کنند. خدمت ایشان عارضم که ۸ سال پیش پیگیری های ما هم از آن زمان تاکنون نتیجه ای نداده است. ما چگونه این حقمان را پیگیری کنیم و به دست آوریم؟
ایشان و دیگر مسئولان لطفا توضیح دهند.
ما حقوق خود را پیگیری می کنیم، ولی هرگز به کسی توهین و اموال عمومی را تخریب نمی کنیم
مسئولان محترم قوه قضائیه لطفاً در این مورد توضیح دهند.
نه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، نه مدیرمل مخابرات تهران، اداره کار جنوبعرب تهران، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیوان عدالت اداری، دولتمردان، نمایندگان مجلس، مدیران، مسئولان و مسئولین ازمهرماه 1389 تاکنون پاسخگو نیستند. متاسفانه هیچ مرجعی پاسخگوی شکایات ما نیست.
آیا برای گرفتن حق قانونی خود را باید این همه اعتراض کنیم.
چه دستگاهی باید به این مشکل رسیدگی کند؟
وظیفه چه کسی است که نسبت به آنها اقدام نماید.
چه کسی مسئول و پاسخگو است؟
مدت ۴ سال میشود که اضافه کاری، شبکاری و... ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران پرداخت نشده و متأسفانه هیچ مسئولی پاسخگو نیست. چرا؟
چرا برای رسیدگی این مشکل اقدامی صورت نمیگیرد؟
آیا واقعا در کشور ما هیچ مقام بالاتر نیست که مشکلات ما نگهبانان رسمی مخابرات منطقه تهران را بشنود و در صورت حق بودن، به آنها رسیدگی کند؟
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
چرا دولت، دولمتردان، مدیران، مسئولان، مسولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمدت هشت سال است دراین زمینه اقدامی نمی کنند.
بارها به مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراضمان را رسانده ایم. ولی تا به حال ازپرداخت طلب مانند اضافه کاری، شبکاری و... خبری نیست چرا؟! هشت سال است که منتظرطلب خود هستیم. چرا حتی رئیس مجلس شورای اسلامی درخانه ملت درمدت 8 سال است دراین زمینه سکوت اختیارکرده و واکنشی ازاو دیده نمی شود؟ هشت سال است هنوزموفق به دریافت اضافه کاری، شبکاری و... نشده اند. ولی متاسفانه کسی پاسخگوی این بی نظمی ها نیست. چرا هیچ مسئولی درمدت 8 سال است این موضوع را پیگیری نمی کند.
چرا مسئولان وقت سکوت کردند؟
که باید پرسید چرا مسئولان ارشد نظام و به ویژه نمایندگان مجلس در آن زمان جلوی اقدام ایشان را نگرفتند؟
سازمان بازرسی کل کشور در موضوع بی توجهی مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران دخالت کند.
دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس باید به حق و حقوق کارکنان احترام بگذارند و در رفع مشکلات و گرفتاریهای آنان بکوشند.
ازدولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس تقاضای رسیدگی داریم.
تمام مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران ومخابرات منطقه تهران درمدت 8 سال است هیچگونه با ما همکاری نمی کنند و مشکلات ما تاکنون رسیدکی نکردند.
هیچ نامه ازمدارک لازم درسترسی ما قرارنداده اند وخودداری می کنند.
درضمن قوه قضائه و سازمان بازرسی کل کشور چرا درمدت هشت سال با این تخلف ازقانون برخورد نمی کنند؟
ازرئیس محترم قوه قضائیه تقاضا می کنیم دراین زمینه قاطعانه وارد عمل شود.
ازآن مقام محترم قوه قضائیه تقاضای داریم رسیدگی و بررسی کامل داریم.
آیا ما جزء ایرانی نیست درمدت هشت سال است سرگردان هستند.
سازمانها و ادارات باید پاسخگو باشند
دلیل بسیاری از نارضایتیهای مردم ناشی از عدم پاسخگویی و رسیدگی به کارهای آنان در ادارات و سازمانهای دولتی است که متاسفانه گاهی با برخوردهایی نیز همراه است. به نظر من بهتر است دولت خدمتگزار از سایر افراد داوطلب به عنوان جایگزین کارمندان خاطی استفاده و با تعویض برخی مدیریتها، نسبت به رفع این مشکل و معضل بیکاری اقدام کند.
به جای مکان اعتراضها مشکلات را حل کنند
آقای مجید انصاری که فردی فرهیخته محسوب میشود، گفته است باید برای اعتراضات مردمی مکانی در نظر گرفته شود. سؤال این است که آیا اگر چنین مکانی در نظر گرفته شد مشکلات مردم حل میشود و آیا بهتر نیست به جای این کار نسبت به حل مشکلات و نابسامانیها اقدام کنند تا اصلاً به اعتراضها و تجمعها نیازی نباشد؟
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات تهران وابسته شرکت مخابرات ایران.
ما اعتقادی به دولت و نمایندگان مجلس نداریم.
حرف های و تصمیم دولت و نمایندگان مجلس برای ما هیچ ارزشی ندارند.
کسی که به کارمندان، کارگران، بازنشستگان، مردم و کشور بی توجهی، کوتاهی، سکوت و خیانت کردند باید محاکمه شوند.
چرا کسی درکشور و مجلس شورای اسلامی پیدا نمی شود مشکلات مردم و کشور را حل کند.
ولی متاسفانه کسی پاسخگوی این بی عدالتی ها و بی نظمی ها نیست چرا؟! آیا این قانون و عدالت است؟
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران.
چرا دولت، دولمتردان، مدیران، مسئولان، مسولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمدت هشت سال است دراین زمینه اقدامی نمی کنند.
بارها به مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراضمان را رسانده ایم. ولی تا به حال ازپرداخت طلب مانند اضافه کاری، شبکاری و... خبری نیست چرا؟! هشت سال است که منتظرطلب خود هستیم. چرا حتی رئیس مجلس شورای اسلامی درخانه ملت درمدت 8 سال است دراین زمینه سکوت اختیارکرده و واکنشی ازاو دیده نمی شود؟ هشت سال است هنوزموفق به دریافت اضافه کاری، شبکاری و... نشده اند. ولی متاسفانه کسی پاسخگوی این بی نظمی ها نیست. چرا هیچ مسئولی درمدت 8 سال است این موضوع را پیگیری نمی کند.
چرا مسئولان وقت سکوت کردند؟
که باید پرسید چرا مسئولان ارشد نظام و به ویژه نمایندگان مجلس در آن زمان جلوی اقدام ایشان را نگرفتند؟
سازمان بازرسی کل کشور در موضوع بی توجهی مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران دخالت کند.
دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس باید به حق و حقوق کارکنان احترام بگذارند و در رفع مشکلات و گرفتاریهای آنان بکوشند.
ازدولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس تقاضای رسیدگی داریم.
تمام مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران ومخابرات منطقه تهران درمدت 8 سال است هیچگونه با ما همکاری نمی کنند و مشکلات ما تاکنون رسیدکی نکردند.
هیچ نامه ازمدارک لازم درسترسی ما قرارنداده اند وخودداری می کنند.
درضمن قوه قضائه و سازمان بازرسی کل کشور چرا درمدت هشت سال با این تخلف ازقانون برخورد نمی کنند؟
ازرئیس محترم قوه قضائیه تقاضا می کنیم دراین زمینه قاطعانه وارد عمل شود.
ازآن مقام محترم قوه قضائیه تقاضای داریم رسیدگی و بررسی کامل داریم.
آیا ما جزء ایرانی نیست درمدت هشت سال است سرگردان هستند.
سازمانها و ادارات باید پاسخگو باشند
دلیل بسیاری از نارضایتیهای مردم ناشی از عدم پاسخگویی و رسیدگی به کارهای آنان در ادارات و سازمانهای دولتی است که متاسفانه گاهی با برخوردهایی نیز همراه است. به نظر من بهتر است دولت خدمتگزار از سایر افراد داوطلب به عنوان جایگزین کارمندان خاطی استفاده و با تعویض برخی مدیریتها، نسبت به رفع این مشکل و معضل بیکاری اقدام کند.
به جای مکان اعتراضها مشکلات را حل کنند
آقای مجید انصاری که فردی فرهیخته محسوب میشود، گفته است باید برای اعتراضات مردمی مکانی در نظر گرفته شود. سؤال این است که آیا اگر چنین مکانی در نظر گرفته شد مشکلات مردم حل میشود و آیا بهتر نیست به جای این کار نسبت به حل مشکلات و نابسامانیها اقدام کنند تا اصلاً به اعتراضها و تجمعها نیازی نباشد؟
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
نه اضافه کاری، شبکاری و... ما را می دهند و نه رسیدگی می کنند!
رئیس محترم قوه قضائیه گفته است؛ مردم مطالبات برحق خود را از راههای قانونی پیگیری کنند. خدمت ایشان عارضم که ۸ سال پیش پیگیری های ما هم از آن زمان تاکنون نتیجه ای نداده است. ما چگونه این حقمان را پیگیری کنیم و به دست آوریم؟
ایشان و دیگر مسئولان لطفا توضیح دهند.
ما حقوق خود را پیگیری می کنیم، ولی هرگز به کسی توهین و اموال عمومی را تخریب نمی کنیم
مسئولان محترم قوه قضائیه لطفاً در این مورد توضیح دهند.
نه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، نه مدیرمل مخابرات تهران، اداره کار جنوبعرب تهران، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیوان عدالت اداری، دولتمردان، نمایندگان مجلس، مدیران، مسئولان و مسئولین ازمهرماه 1389 تاکنون پاسخگو نیستند. متاسفانه هیچ مرجعی پاسخگوی شکایات ما نیست.
آیا برای گرفتن حق قانونی خود را باید این همه اعتراض کنیم.
چه دستگاهی باید به این مشکل رسیدگی کند؟
وظیفه چه کسی است که نسبت به آنها اقدام نماید.
چه کسی مسئول و پاسخگو است؟
مدت ۴ سال میشود که اضافه کاری، شبکاری و... ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران پرداخت نشده و متأسفانه هیچ مسئولی پاسخگو نیست. چرا؟
چرا برای رسیدگی این مشکل اقدامی صورت نمیگیرد؟
آیا واقعا در کشور ما هیچ مقام بالاتر نیست که مشکلات ما نگهبانان رسمی مخابرات منطقه تهران را بشنود و در صورت حق بودن، به آنها رسیدگی کند؟
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
۴ سال است اضافه کاری، شبکاری و... نگرفتهایم
از نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت و بازنشستگان مخابرات منطقه تهران هستیم. سالهای 89 تا 92 به ما نگهبانان رسمی و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران نپرداختند پاداش جبران خدماتی دریافت نکردهایم.
1 - اضافه کاری 5 ماه ازسال 1389 طلب داریم.
2 - اضافه کاری 12 ماه ازسال 1390 طلب داریم.
3 - اضافه کاری 12 ماه ازسال 1391 طلب داریم.
4 - اضافه کاری 9 ماه ازسال 1392 طلب داریم.
1 - شبکاری 6 ماه ازسال 1389 طلب داریم.
2 - شبکاری 12 ماه ازسال 1390 طلب داریم.
3 - شبکاری 10 ماه ازسال 1391 طلب داریم.
1 - نوبت کاری ازمهرماه سال 1389 تاکنون دریافت نکرده ایم.
2 - تعطیلات کاری ازمهرماه سال 1389 تاکنون دریافت نکرده ایم.
3 - پاداش جبران خدماتی مهرماه سال 1389 تاکنون دریافت نکرده ایم.
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران