کد خبر: ۷۵۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۲۷۴
محسن برخی اوقات به ما می‌گفت: اگر شهردار تهران شوم می‌توانم اتفاقات بزرگی در شهر رقم بزنم. با این وجود اغلب اعضای خانواده و به‌خصوص مادرم با شهردارشدن ایشان مخالف بودند.
فاطمه هاشمی: هیچ‌ شباهتی بین اعتدالگرایی آیت الله هاشمی و آقای روحانی وجود نداردفرزندان آیت الله هاشمی پس از وفات وی بارها گفته اند که اعتدال هاشمی مخصوص خود او بوده و دوست نیز ندارند کسی را همتراز پدر خود بپذیرند.

به گزارش خبرداغ به نقل از جهان نیوز، همچنانکه فاطمه هاشمی  یکبار دیگر گفته است: "به‌نظرمن هیچ‌ شباهتی بین اعتدالگرایی آیت‌ا... هاشمی و آقای روحانی وجود ندارد. برخی به شکل عجیبی تلاش می‌کنند افراد را به هم شبیه کنند. این در حالی است که هر کسی منش، استراتژی و راهبرد خاص خود را دارد. به همین دلیل نیز افراد را باید با منش و راهبردهایی که در نظر داشتند، باهم مقایسه کرد. برخی عنوان می‌کنند آقای روحانی ممکن است پس از دوران ریاست‌جمهوری خود جایگاهی شبیه به آیت‌ا... هاشمی در بین دو جریان سیاسی پیدا کند و به نقطه تلاقی دو جریان سیاسی تبدیل شوند. با این وجود بنده با این افراد موافق نیستم و معتقدم بعید است این اتفاق رخ بدهد."
فاطمه هاشمی همچنین به آرمان گفته است: "آقای روحانی هیچ‌گاه یک شخصیت اصلاح‌طلب به شمار نمی‌رفته و دیدگاه‌های ایشان نیز هیچ‌گاه مانند یک اصلاح‌طلب نبوده است. در سال 92 و همچنین سال 96 شرایطی در کشور به وجود آمد که اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند از آقای روحانی حمایت کنند. دلیل این مساله نیز قرابت‌های فکری و نظری بودکه بین آقای روحانی و جریان اصلاحات وجود داشت. به‌نظر من اصلاح‌طلبانی که به دولت آقای روحانی انتقاد می‌کنند و قصد دارند از دولت فاصله بگیرند، رویکرد اشتباهی در پیش گرفته‌اند و نباید این مسیر را ادامه بدهند."

دختر بزرگ آیت الله هاشمی همچنین با یادآوری اشتباهات اصلاح طلبان گفته است: " برخی از اصلاح‌طلبان باید با نگاهی به گذشته از رفتاری که با آیت‌ا...‌هاشمی در دولت سازندگی داشتند، درس عبرت بگیرند و با آقای روحانی نیز همان رفتاری را انجا ندهند که با آیت‌ا... هاشمی داشتند. در آن مقطع زمانی، برخی از اصلاح‌طلبان در روزنامه‌هایی مانند روزنامه «سلام» بیشترین انتقادها را به رویکرد دولت آیت‌ا... هاشمی وارد می‌کردند. این در حالی است که این افراد خیلی زود به‌اشتباه خود پی بردند. بنده در این زمینه مثالی می‌زنم؛ هنگامی که عراق به کویت حمله کرد برخی از اصلاح‌طلبان و از جمله افرادی مانند آقای موسوی‌خوئینی‌ها که در آن مقطع رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و نماینده مجلس بودند، استدلال می‌کردند که دولت ایران نیز باید با صدام در زمینه حمله به کویت همکاری داشته باشد. این در حالی است که هیچ‌ منطقی در این زمینه وجود نداشت."

فاطمه هاشمی همچنین درباره دلیل شهردار نشن محسن هاشمی نیز گفته است: " در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی وجود داشت و آقامحسن نیز ترجیح داد از خرد جمعی پیروی کند و به همین دلیل به شورای شهر رفت. محسن برخی اوقات به ما می‌گفت: اگر شهردار تهران شوم می‌توانم اتفاقات بزرگی در شهر رقم بزنم. با این وجود اغلب اعضای خانواده و به‌خصوص مادرم با شهردارشدن ایشان مخالف بودند. مادرم خطاب به محسن عنوان می‌کردند مدیریت این شهرداری خیلی مشکل است و هم خودت اذیت می‌شوی و هم اینکه مورد تهاجم قرار می‌گیری."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: