کد خبر: ۷۵۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
تعداد بازدید: ۴۱۲
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ با مدیرعامل شرکت دیجی‌کالا دیدار و گفت‌وگو کرد.
تلاش برای افزایش صادرات صنایع‌دستی و ارتباط بی‌واسطه با تولیدکنندگان خرد

به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با سعید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا گفت: «بازار صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد است. شرکت‌هایی نظیر شرکت شما می‌توانند با کمک تجارت الکترونیک و از طریق شناسایی و ارتباط با کشورهایی که به حوزه فرهنگ و صنایع‌دستی علاقه دارند صادرات صنایع‌دستی را دنبال کنند.» 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این‌که مهم‌ترین مسئله در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی بحث معرفی و تبلیغات است گفت: «نتوانسته‌ایم به‌خوبی ظرفیت‌های مختلف کشور را به جهانیان بشناسانیم، متأسفانه مدیران دولتی حاضر نیستند برای تبلیغات هزینه چندانی بپردازند، در صورتی که با استفاده از تبلیغات و بازاریابی می‌توان ظرفیت‌های کشور را معرفی و وضعیت سه حوزه مربوط به سازمان را بهبود بخشید.» 

او گفت: «در حال حاضر معرفی و تبلیغات ما محدود به حضور پیدا کردن در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌شود. شرکت‌هایی نظیر شرکت شما می‌توانند صنایع‌دستی، فرهنگ و سایر ظرفیت‌های کشور را به همه معرفی کنند.» 

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «می‌توانیم بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان صنایع‌دستی را در اختیار شما قرار دهیم تا تولیدکنندگان خرد نیز بتوانند محصولات خود بدون واسطه در دیجی‌کالا به‌فروش برسانند. ما در بحث تولید با مشکل مواجه نیستیم بلکه عمده مشکل ما در حوزه صنایع‌دستی بحث بازاریابی و فروش است.» 

او ادامه داد: «این ظرفیت در حوزه صنایع‌دستی وجود دارد که بتوانیم صادرات صنایع‌دستی را تا دومیلیون دلار در سال افزایش دهیم.» 

مونسان به مدیرعامل دیجی‌کالا پیشنهاد کرد که از موزه لباس‌های سلطنتی کاخ سعدآباد بازدید کند و افزود: «در میان برندهای مشهور لباس‌های موجود در این موزه چند لباس بسیار فاخر و چشمگیر است که در تمام آن‌ها از صنایع‌دستی مانند سوزن‌دوزی استفاده شده است. شما می‌توانید روی توسعه بازار کار کنید و با استفاده از لباس‌های سنتی و صنایع‌دستی جنبشی در تولید پوشاک ایجاد، و لباس‌های فاخر و ارزشمند سنتی را وارد سبد فروش خود بکنید.» 

۲۰ هزار قلم کالای صنایع‌دستی در دیجی‌کالا عرضه می‌شود

مدیرعامل دیجی‌کالا نیز در این دیدار تأکید کرد: «ما از سال ۹۳ بحث فروش صنایع‌دستی را در دیجی‌کالا پیش‌ گرفتیم و اکنون ۲۰هزار قلم کالای صنایع‌دستی برای فروش در دیجی‌کالا عرضه می‌شود.» 

او ادامه داد: «بحث فروش محصولات ازجمله محصولات صنایع‌دستی یکی از چالش‌های مهم است، زیرا در کشور در تولید صنایع‌دستی با مشکل مواجه نیستیم بلکه در زمینه فروش و بازاریابی ضعیف عمل شده است. خوشبختانه اکنون تولیدکنندگان از طریق دیجی‌کالا می‌توانند کالای خود را بدون واسطه بفروشند. البته به‌دلیل بعضی از تحریم‌ها ما بازارهای اروپایی را که عمده مشتریان صنایع‌دستی ایرانی در آن‌جا حضور دارند، در دست نداریم.» 

محمدی تصریح کرد: «از طریق دیجی‌استایل می‌توان پوشاک فاخر و سنتی را برای فروش عرضه کرد. یکی از مشکلات کشور سطح پایین بهره‌وری است که خوشبختانه سطح بهره‌وری خدمات دیجیتال باعث شده است که مشتریان استفاده از این خدمات را در اولویت قرار دهند.» 

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری و بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی نیز در این دیدار حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: