کد خبر: ۷۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۷۱
برخوردهای غیراخلاقی موجب فاصله بین مردم و نظام می‌شود
وزیر اطلاعات گفت: در اقدامات امنیتی و اطلاعاتی نیت خوانی ممنوع است نباید به زندگی خصوصی مردم وارد شد بلکه باید واقع بین بینانه عمل کرد./دعوت پرخاشگرایانه و ادبیات نامناسب به دین نتیجه معکوس می‌دهد
وزیر اطلاعات: ورود به زندگی خصوصی مردم و نیت‌خوانی ممنوع!
علوی در جمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور باید موجب آرامش مردم باشد افزود: دشمنان باید از شنیدن نام وزارت اطلاعات هراسناک و مردم احساس امنیت و آرامش کنند.

به گزارش خبرداغ ، وی به رتبه سوم محبوبیت این وزارتخانه در میان مردم درسال 95 اشاره کرد و گفت‌: برخوردهای غیر کارشناسی و غیر اخلاقی موجب ایجاد فاصله بین مردم و نظام می شود.



علوی امنیت روانی را از امنیت فیزیکی مهم تر دانست و افزود: امنیت حیثیتی و حرمتی و آبرویی و حفظ شان انسان ها از فیزیکی بالاتر است و همه دستگاههای متولی باید در حفظ این امنیت بکوشند.

وی به جایگاه رفیع روحانیت در تبیلغ دین اشاره کرد و گفت: با توجه به این موقعیت ممتاز باید لحظه به لحظه فرصت ها را برای اثرگذاری در جامعه صرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: امروز خدمت خردمندانه و دانش بنیانانه برای تبلیغ ضروری است چرا که امروز آسیب ها کم نیست.

وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان افزود: شبهات با حمله امنیتی موجب استحکام و تعصب طرفداران می شود بنابراین باید با قدرت، ادبیات ، منطق، حسن خلق و مهر و محبت با نحله های فکری برخورد کرد.

وزیر اطلاعات گفت: دعوت پرخاشگرایانه و ادبیات نامناسب به دین نتیجه معکوس می‌دهد اما با اخلاق می توان به شیوه مناسب در فعالیت های مادی و معنوی موفق بود.

علوی امنیت را نعمت ناشناخته ای دانست که اساس دیگر نعمت هاست و اگر نباشد اقتصاد و علم شکوفا نمی شود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: خروجی جامعه فاقد امنیت جز تکبر و عقده‌گشایی نخواهد بود اما اگر انتقادها به صورت مودبانه مطرح شود و بستر پذیرش نقدهای سازنده وجود داشته باشد رفتار کریمانه گسترش می‌یابد و موجب رشد و تعالی جامعه می شود. در صورت برقراری امنیت عبودیت انسان ها نیز تقویت  می شود و در حکومت آرمانی امام عصر با برقراری امنیت عبودیت گسترش می یابد.

علوی گفت: امنیت را باید برای مردم ایجاد کرد و برقراری آن وظیفه حکومت اسلامی است تا جامعه به پویایی تبدیل شود. حکومت اسلامی باید امنیت ایجاد کند و همگان زیر چتر این امنیت قرار بگیرند.

علوی با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی امنیت و عدالت باید برای مسلمانلن و غیر مسلمانان ایجاد شود تصریح کرد: علی (علیه السلام) نیز بر احقاق حق زن یهودی در جامعه اسلامی پافشاری می کرد و حق او را فریاد می کشید.

وی حساب کسانی که علیه مردم و نظام دست به ماشه بردند را از دیگران جدا دانست و گفت: باید با دشمنان به سختی برخورد کرد اما با کسانی که درون نظام قرار دارند با عطوفت و مهربانی برخورد شود.

علوی افزود: وزارت اطلاعات ارتباط با مراکز تخصصی، برای برخورد مستدل و منطقی با نحله های فکری و عقیدتی را راهبرد خود قرار داده که بر مبنای شرع عمل می کند.

وی افزود: امام و رهبری بارها بیان کردند وزارت اطلاعات باید در چارچوب شرع و قانون حرکت کند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی باید قبل از ظهور انگیزه‌های مجرمانه  با تدبیر و راهکار عقلانی از وقوع جرایم پیشگیری کند تا اقدامات پلیس و هزینه نظام کاهش یابد.

علوی اشراف اطلاعاتی و پیش‌بینی و پیشگیری چالش‌ها و اطلاع رسانی و ارائه هشدار به مسئولان برای علاج را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و تاکید کرد: اگر مشکل فرهنگی آموزشی صنفی و اقتصادی به وجود آید باید با راهکار اجتماعی آن را برطرف کرد چرا که رفع مشکلات با مشکلات امنیتی هزینه ساز است.

وی گفت: اکنون امنیت جامعه مرهون اقدامات هوشمندانه و عالمانه سربازان گمنام امام زمان است و رویکرد اطلاعات بر مبنای رهنمود و راهبرد مقام معظم رهبری و جذب حداکثری و دفع حداقلی بنا شده است.

علوی افزود: با آمیختن تدابیر امنیتی و اخلاقی اقدامات سنگین به راحتی برطرف می شود و دستگاه اطلاعاتی امروز حکیمانه و با تدبیر مسائل کشور را حل می کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به ارتقا توان علمی نیروهای اطلاعاتی گفت: اکنون راهکارهای علمی برای مسائل امنیتی به کار گرفته می شود و دستگاه اطلاعاتی خرد اندیش هزینه حاکمیت را به حداقل می رساند.

علوی افزود: در مطالعات راهبردی باید همه اندیشمندان مشارکت کنند و دستگاه اطلاعاتی را کمک کنند.

وی با اشاره به تخصصی شدن علوم گفت: امنیت نیز به عمل تبدیل شده است و هر چه از پشتیبانی علمی برخوردار باشد می تواند تاثیرات زیادی در جامعه داشته باشد.

علوی گفت: در حوزه شهروندان نیز باید به صورت نرم افزارانه عمل شود و آحاد مردم از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: