کد خبر: ۷۴۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۳۰۲
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز قرارداد تولید 450 دستگاه واگن مسافری حومه‌ای بین شرکت‌های ایرانی ایریکو و کره جنوبی هیوندای روتم منعقد می‌شود گفت: مدت زمان این قرارداد شش و نیم ساله است و در دوران تولید برای 2هزار و 700 نفر فرصت شغلی در ایران ایجاد می‌کند.
قرارداد تولید مشترک واگن مسافری ایرانی-کره‌ای به ارزش 720 میلیون یورو/ اشتغالزایی برای 2 هزار و 700 نفر در دوران تولید

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد تولید مشترک 450 دستگاه واگن مسافری بین شرکت ایرانی و کره‌ای اظهار داشت: ‌امروز قرارداد مهم تولید مشترک 450 دستگاه کشش حومه‌ای بین ایران و کره جنوبی به ارزش 720 میلیون یورو امضا می‌شود.

وی ادامه داد: این قرارداد بین شرکت هیوندای روتم کره جنوبی و شرکت ایریکو ایران امضا و به اجرا می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدت اجرای این قرارداد شش و نیم سال است، گفت: پیش از این قرارداد خرید 150 دستگاه واگن مسافری بین ایران و کره منعقد شده بود که 50 دستگاه از این واگن در حال اجراست و این 450 دستگاه واگن جدید جدا از قراردادهای قبلی است.

آخوندی ادامه داد: در نهایت در پایان این قرارداد 600 واگن مسافری جدید وارد ناوگان حومه‌ای خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قرارداد تولید واگن‌های مشترک گامی بزرگ در جهت اجرای برنامه ششم توسعه است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه زمستان قرار داریم و با پدیده وارونگی هوا و تشدید آلودگی هوا مواجه می‌شویم چاره‌ای جز توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه حمل و نقل حومه‌ای – ریلی نداریم و باید ظرفیت جابه‌جایی مسافر از طریق حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با این اقدام ظرفیت سالانه حمل و نقل ریلی به70 میلیون مسافر می‌رسد.

آخوندی با اشاره به اشتغالزایی و انتقال تکنولوژی با عقد این قرارداد بین ایران و کره جنوبی اظهار داشت: در دوره تولید این قرارداد برای هزار نفر نیروی انسانی در ایران فرصت شغلی ایجاد می‌کند و همچنین اشتغالزایی غیرمستقیم این قرارداد در دوران تولید برای 1700 نفر است.

آخوندی تاکید کرد: رقم اشتغالزایی در دوره بهره‌برداری از این واگن‌ها به 2هزار نفر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: