کد خبر: ۷۴۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
تعداد بازدید: ۲۸۰
خطرناکترین نکته ای که ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل از آن سخن گفت این بود که چرا باوجود داشتن بمبهای زیاد از آن استفاده نمی کنیم؟ وی همچنین پیشنهاد داد که ایالات متحده خزانه بمبهای هسته ای اش را ده برابر کند. در این جا بود که تیلرسون وی را احمق خواند.
آیا ترامپ می خواهد به ایران و کره شمالی حمله کند؟ نمی خواهیم بدبین باشیم اما...خازن در الحیات نوشت: خطرناکترین نکته ای که ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل از آن سخن گفت این بود که چرا باوجود داشتن بمبهای زیاد از آن استفاده نمی کنیم؟ وی همچنین پیشنهاد داد که ایالات متحده خزانه بمبهای هسته ای اش را ده برابر کند. در این جا بود که تیلرسون وی را احمق خواند.

به گزارش  خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ اما اولین بمب چه زمانی شلیک می شود؟ و چه کسی دستور آن را می دهد؟ گمان نمی کنم کره شمالی جرأت استفاده از سلاح هسته ای علیه ایالات متحده را داشته باشد؛ چرا که می داند در صورتی که چنین اقدامی کند، کاملا نابود خواهد شد. نگرانی ما از این جهت است که ترامپ طی ماههای آینده دستور نابودی پایگاههای هسته ای در کره شمالی را بدهد.

به عقیده من کره شمالی اولین هدف ترامپ است و ایران در جایگاه دوم. در این میان، نتانیاهو با پرونده فسادی مواجه شده است که به زودی در این باره محاکمه می شود. نخست وزیر اسرائیل در مورد برجام موضعی شبیه به موضع ترامپ دارد؛ همچنانکه پیش از امضای توافق نیز به شدت مخالف آن بود.

ترامپ تا به حال در مورد اینکه اسرائیل بیش از 80بمب هسته ای دارد صحبتی نکرده است و ادعای دوستی با مصر، عربستان و دولتهای دیگر را می کند.

توافق هسته ای با ایران بیش از 150 صفحه است و تمام سخنان صریح ترامپ حکایت از آن دارد که وی برجام را کاملا مطالعه نکرده است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها از این جهت به توافق هسته ای حمله می کند که اسرائیل و نتانیاهو چنین می خواهند؛ نتانیاهویی که به احتمال زیاد در نتیجه بازپرسی پرونده فسادش، ریاست را از دست خواهد داد.

 واقعیت آن است که توافق هسته ای نص واضحی است دالّ بر اینکه ایران از غنی سازی اورانیوم در درجات بالا، چشم پوشی می کند. ایران به توافق پایبنده بوده است و براساس بررسیها مقدار اورانیوم غنی شده موجود در ایران برای تولید بمب هسته ای کافی نیست. با این حال، ترامپ به ایران هجوم میبرد و در مورد اسرائیل با آن همه ظرفیتهای هسته ای سکوت می کند و صهیونیستها را دوست آمریکا خطاب می کند!

به این ترتیب، در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نمیخواهیم بدبین باشیم، اما تا زمانی که دونالد ترامپ در کاخ سفید است، می ترسیم ایالات متحده در پاسخ به آزمایشهای هسته ای کره شمالی، این کشور را هدف حمله نظامی قرار داده و آن را غرق در آتش کند.

امیدواریم که در این باره اشتباه کرده باشیم؛ اما واقعا ترامپ اراده حمله نظامی به کره شمالی را دارد و تیلرسون جزء گروه اصلی اطراف رئیس جمهور نیست. بلکه لشکری در کنار ترامپ وجود دارند که موافق مواضع وی علیه کره شمالی هستند و این افراد در اجرای اوامر رئیس جمهور خود تردیدی روا نمی دارند...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا بانکی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
ازدید انها ترامپ میتواند غایله ایران وکره شمالی راپیان دهد با تهدید وشاید جنگ اگر ترامپ کاملا ازاد بود که در حمله ابتدا به کره وسپس به ایران هیچ شکی وجودنداشت وحتی زمانش هم بسرعت دردست داشت که درسال دوم سکانداریش این اقدام راانجام دهد اما بهرشکل اطلاعات امریکا نظرش تا این حد به ترامپ متمایل نیست واوراتحت نظر دارند چون به عواقب ان هم باید بیندیشند اینکه امریکا ترامپ جرات کند کره شمالی را بمباران هسته ای کند دراینصورت چین وروسیه سکوت راخواهند شکست ومقابله به مثل خواهندکرد مگر بدون سلاح هسته ای تاخت وتاز کند امروز دیگر دهه 1950و1960نیست که کشورها سکوت کنند روسیه چین هرگز سکوت نکرده وسکوت رادراینصورت عملی خواهند شکست پاکستان وهند هم دست بکار خواهند شد ودرگیری جهانی رخ خواهد داد ...اگر اگر امریکا یاترامپ دیوانه بخواهد از بمب اتم استفاده کند ....مگر با سلاحهایی غیرازبمب هسته ای ویرانگر قصد حمله کند .دنیا حمله هسته ای رانمی پذیرد اما کره شمالی دست وپا بسته نیست خارج ار بمب هسته ای کره مملو از سلاحهای میکروبی وشیمیایی است که میتواند کل کره جنوبی وژاپن وتمامی پایگاههای امریکاییان راغرق دران کند دراین شک نکنید پس ترامپ دوست دارد اما قدرتش اجازه اش وجراتش ندارد ودنیا انهارامجرم وجنایتکار جنگی میدانند اما حتی امریکاییان میخواهند وهدفشان این بود که این دوره چهارسال قایله کره شمالی وایران راحل کنند باید منتظر بود ودید ایا بهار سال 97با دیگر عیدها متفاوت است رضابانکی عید 97رابا تمام عیدها متمایز میداند امیدوارم شیطان مرتکب خطایی نشود .ریاض وهابی دشمن شماره ایران هست دراین شکی نیست وارزو دارد امریکا واقعا اوراحمایت وشراکت کند تا باایران بجنگد چون میداند خودش وامارات وبحرین وکویت برای ایران هرچهارتا اگر ایران ازاد باشد کمتر ازیک ماه میتواند هرچهار کشور رابه خاکش ضمیمه کند اگر دنیا چون قدیم بود اما جهان اجازه نمیدهد فقط منظورم مقایسه قدرت ایران با اینهاست اما مصر وامریکا واردن وواجازه نخواهند داد وووووالبته من باشم پیمان دفاعی راباروسیه امضا میکنم حتی باچین ترکیه وعراق سوریه حتی عمان بلاروس پاکستان هم پیمان دفاعی میبندم ....دنیا دنیای تنهایی وعزلتنیست امریکا باهمه عظمتش ناتو تشکیل داد چون گفت تنهایی هیج نیستم وووو دنیا دنیای تنهایی نیست بعضیها گویند ایران به لبنان سوریه کمک میکند گویم بکند این ایراد نیست باید برای قدرت خودش کمک کند امریکا هم به خیلی از کشورها کمک میکند روس هم به سوریه کمک شایان ریاض هم به حریری بحرین ووکمک مالی میکند ووووفقط این وسط یادگرفتیم به ایران معترض شویم خیر دوستان کمک به دیگران از سیاست وتکلیف تمام کشورها برای منافع خودشان هست ووو
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: