کد خبر: ۷۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۳۹
نخست‌وزیر عراق می‌گوید که اشغالگری داعش در شمال این کشور و نبردها برای شکست این گروه تروریستی ۱۰۰ میلیارد خسارت به این کشور وارد کرده است.
داعش چقدر به عراق خسارت زد؟
به گزارش خبرداغ به نقل از  تسنیم  ،حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که اشغالگری داعش در شمال عراق و نبرد برای شکست این گروه بیش از 100 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرده است.

العبادی این سخنان را طی دیدار روز گذشته خود از کربلا بیان کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، العبادی با اشاره به آغاز عملیات ارتش این کشور برای پاکسازی دیگر نقاط و روستاهای تحت کنترل داعش اعلام کرد که هدف این حمله «پاکسازی نواحی بیابانی» در غرب عراق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
دبیرکل بی ادب سازمان ملل خیانتکارشماره یک کجاست؟ تاکنون خفه خون گرفتن!
رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل خیانتکارشماره یک کجاست؟ تاکنون خفه خون گرفتن!
رئیس بی ادب شورای حقوق بشرسازمان ملل خیانتکارشماره یک کجاست؟ تاکنون خفه خون گرفتن!
سازمان عفوبین الملل خیانتکارشماره یک کجاست؟ تاکنون خفه خون گرفتن!
چرا تمام سازمان های بین المللی درمورد جنایت‌های آمریکا و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا تاکنون سکوت اختیارکرده اند و خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

اعتراض سوریه به جنایت‌های آمریکا در رقه و دیرالزور
وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت تأکید کرد: ائتلاف آمریکایی تلاش می‌کند اقدامات حقیقی صورت گرفته برای مبارزه با داعش را با مشکل روبرو کند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دولت این کشور به بسیاری از طرف‌ها که ادعا می کنند به حاکمیت قانون و حقوق بشر اهتمام می ورزند اما بر قتل عام‌های «ائتلاف» در استانهای رقه و دیرالزور چشم پوشی می کنند، اعتراض دارد.
وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: ائتلاف آمریکایی تلاش می کند اقدامات حقیقی صورت گرفته برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را با مشکل روبرو کند.

دمشق: ائتلاف بینالمللی در مسیر پیروزی علیه داعش، مانع ایجاد میکند

۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

وزارت خارجه سوریه در واکنش به ادامه جنایات ائتلاف بینالمللی مبارزه با داعش در این کشور، به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت.

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، در مسیر پیروزیهای ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش، سنگ اندازی میکند.
وزارت خارجه سوریه در نامهای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، حملات ائتلاف بینالمللی به غیرنظامیان و بیتوجهی مدعیان حمایت از حاکمیت قانون و حقوق بشر به جنایات این ائتلاف در دو استان رقه و دیرالزور را محکوم کرد.
این وزارتخانه افزود: دولت سوریه از شورای امنیت میخواهد که برای توقف جنایات وحشیانه این ائتلاف غیرقانونی علیه غیرنظامیان بیگناه، اقدامی فوری انجام دهد.
شمار غیرنظامیانی که از سال 2014 میلادی تاکنون در پی حملات ائتلاف بینالمللی بهسرکردگی آمریکا جان خود را از دست دادهاند، به 786 نفر میرسد.
این در حالی است که برخی از سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان "ایر وورز"، شمار غیرنظامیان کشتهشده در پی حملات ائتلاف آمریکایی را بیشتر از آمارهای رسمی اعلامشده میدانند.
سازمان "ایر وورز"، اعلام کرده است که دستکم 5673 غیرنظامی در پی حملات ائتلاف بینالمللی کشته شدهاند.


وزیر صهیونیستی: به حملات هوایی در مرزهای سوریه ادامه میدهیم
21 آبان 1396 ساعت 20:05
یک وزیر صهیونیستی در سخنانی نسبت به حضور نیروهای حزبالله در مرزهای سوریه و فلسطین اشغالی ابراز ناخرسندی کرد.
اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که حملات نظامی خود را در مرز با سوریه حتی با وجود تلاشهای آمریکا و روسیه در برقراری آتش بس ادامه خواهد داد.

بر این اساس، یک وزیر صهیونیستی روز یکشنبه در جریان نشست هفتگی کابینه از حضور نیروهای حزب الله یا ایران در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی ابراز ناخرسندی کرد.

به نوشته «رویترز» در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از هرگونه ابراز نظر درباره تمهیدات آمریکا و روسیه درباره آتش بس در سوریه خودداری کرد اما «تساحی هانگبی» وزیر همکاریهای منطقهای اسرائیل به خبرنگاران گفت: «هرگونه فعل و انفعالی که حضور نیروهای حزبالله یا ایران در شمال مرزهای اسرائیل با سوریه را موجب شود، مطابق درخواستهای واضح اسرائیل نیست و نیازهای ما را برآورده نمیکند.»

هانگبی ادامه داد: «ایدهای جدی مبنی بر این وجود دارد که اسرائیل خطوط قرمزی را ترسیم کرده و بر آن پایبند است.»

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز روز شنبه گفت: «ما اجازه تاسیس محور شیعه را در سوریه با ایجاد یک پایگاه در خط مقدم نمیدهیم.»

اسرائیل روز شنبه مدعی سرنگونی پهپاد متعلق به سوریه در بلندیهای جولان شد.

به نوشته رویترز، روسای جمهور آمریکا و روسیه روز شنبه بر انجام تلاشهای مشترک برای تثبیت اوضاع سوریه از قبیل تمدید آتشبس 7 جولای در جنوب غربی مرزهای اردن با فلسطین اشغالی تاکید کردند.




15 کشته و زخمی در یورش ائتلاف آمریکایی به «حسکه» سوریه
جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا منطقه «تل الشایر» در حومه حسکه سوریه را بمباران کردند که به دنبال آن 15 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
15 کشته و زخمی در یورش ائتلاف آمریکایی به «حسکه» سوریه

جنایت‌های ائتلاف آمریکایی در سوریه همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جنایت‌ها، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا منطقه تل الشایر در حومه حسکه را بمباران کردند.

طبق اعلام رسانه‌های سوری، به دنبال این حمله 15 غیرنظامی سوری کشته و زخمی شدند.

از زمان آغاز عملیات‌های نظامی متجاوزانه ائتلاف آمریکایی در سوریه، تاکنون صدها غیرنظامی به کام مرگ کشانده شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به کشور سوریه نشاندهنده بینتیجه بودن جنگ نیابتی است
حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نشاندهنده بینتیجه بودن جنگ نیابتی است
«قاسم غفوری»، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص شکست جنگ نیابتی علیه سوریه و اقدامات رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر چالش¬های داخلی و خارجی خود، با اشاره به اینکه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نشاندهنده بینتیجه بودن جنگ نیابتی است، بیان داشت: رژیم صهیونیستی با حملات خود به سوریه تلاش دارد نوعی روحیه مصنوعی برای گروههای تروریستی ایجاد کند.

وی با توجه به تلاش رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی دنیا از اقدامات غاصبانه خود گفت: صهیونیستها اقداماتی در زمینه توسعه شهرکسازی انجام داده¬اند و مصوباتی در رابطه با کرانه باختری و قدس داشتند؛ اما آن¬ها این طرحهای خود را با انحراف افکار عمومی و مجامع جهانی به مسئله سوریه در حاشیه قرار داده¬اند.
تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر شکست پروژه تروریسم در سوریه اشاره داشت: مشاهده می¬شود که ارتش سوریه و متحدان آن در حوزه میدانی توانستهاند بخش عمدهای از مناطق تحت اشغال تروریستها را آزاد کنند.
وی با اشاره به مساحت اراضی تحت اشغال تروریست¬ها در سوریه مطرح کرد: برخی از منابع خبری اعلام کردهاند که تنها 10 درصد از اراضی در دست تروریستها است. پوتین نیز اعلام کرده بود که 5 درصد این اراضی تحت اشغال تروریستها قرار دارد.
غفوری با توجه به فروپاشی داخلی تروریست¬ها تأکید کرد: بسیاری از گروههای تروریستی سوریه دچار فروپاشی شده و خود را تسلیم ارتش این کشور کردهاند؛ لذا پروژه تروریسم و داعش در سوریه به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.
وی با تأکید بر اقدامات صهیونیست¬ها برای کمک¬ رسانی به تروریست¬های سوریه اشاره داشت: رژیم صهیونیستی سعی دارد شکست¬های تروریستها را جبران کند. این امر نشان میدهد که جنگ نیابتی اسرائیل علیه سوریه به نتیجه نرسیده و به سوی حضور مستقیم در این کشور رفته است.
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شکست توطئه صهیونیست¬ها در عراق نیز گفت: مسئله همهپرسی در اقلیم کردستان عراق به عنوان طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد فتنه قومی- قبیله‎ای با شکست مواجه شد. یکپارچگی عراقیها و حمایت کشورهای منطقه¬ای و فرا منطقهای از عراق باعث این شکست شد.
وی با توجه به اینکه رسوایی رژیم صهیونیستی در حمایت از تجزیهطلبی منطقه با انتقادهای جهانی همراه شد، افزود: تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه امر جدیدی نیست. چنین مسئله¬ای برگرفته از توان این رژیم محسوب نمی¬شود، بلکه نشاندهنده شرایط متزلزل رژیم صهیونیستی در عرصه داخلی و منطقهای است. صهیونیست¬ها تلاش میکنند ناکامیهای خود را جبران کنند؛ لذا با این بحرانسازیها سعی می¬کنند روزنهای برای ایجاد ابعاد جدیدی از ناآرامی در منطقه به وجود آورند و سیاست خود مبنی بر تداوم بحران در منطقه را استمرار بخشند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: