کد خبر: ۷۴۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۲۸۷
وجوه اداره شده، وجوهی است که طبق قرارداد یا قانون برای مصارف مشخص در اختیار بانک گذاشته مي شود و بانک به نيابت واگذارکننده اين وجوه را به مصارف تعيين شده مي‌‏رساند. در خصوص موضوع وجوه اداره شده بانك ها به سراغ دكتر مرتضي اكبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران رفته و نظر وي را جويا شديم .
آمادگی بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اداره وجوه
به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، به نقل از عصر اقتصاد؛ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص موضوع وجوه اداره شده در بانک ها و اينکه آيا در بانك قرض الحسنه مهر ايران اين كار صورت مي گيرد، گفت: يك سوم منابع اين بانك وجوه اداره شده است كه به آن سپرده ويژه گفته مي شود و يكي از بهترين خدماتي است كه در بانك قرض الحسنه مهر ايران ارائه مي شود .
دکتر اکبری ادامه داد: سپرده ویژه به دلیل اینکه با منابع بانک تركيب مي شود، محدوديت هايي داشته و سپرده گذار انتظار دارد تا بانك نيز معادل سپرده را پرداخت كند، به همين دليل استفاده از وجوه اداره شده در بانك با احتياط انجام مي شود . در سپرده ويژه ، بانك فقط عامل بوده و اين عمليات هيچ ريسكي براي بانك ندارد .
وی در ادامه اظهارکرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران تک محصولی است و خدماتی که توسط اين بانك پرداخت مي شود، فقط شامل بخش قرض الحسنه مي باشد. از سال گذشته تاكنون در تلاش هستيم تا محصولات بانك را متنوع كرده و در بخش قرض الحسنه خود را با نيازهاي مردم تطبيق دهيم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران متعلق به مردم و سپرده هاي مردمي است، اظهار کرد : دولت منابعي در بانك قرض الحسنه مهر ايران ندارد. بنابراين براي جذب سپرده هاي مردمي برنامه ريزي كرده و از گردش حساب و سپرده پس انداز مشتريان استفاده مي كنيم تا با اولويت و امتياز بندي، وام قرض الحسنه به متقاضيان پرداخت كنيم .
دکتر اکبری اشاره ای به طرح های جدید بانک قرض الحسنه مهر ايران داشت و افزود: درحال حاضر حدود ۶ طرح در بانک عملياتي شده است و خوشبختانه استقبال خوبي هم از آن ها صورت گرفته است .
وی در ادامه به معرفی سه طرح پیوندمهر، طرح تسهیلات امتيازي و طرح تداوم مهر پرداخت و گفت : طرح پيوندمهر بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي تسهيل امر ازدواج جوانان است. در اين طرح متقاضيان ضمن افتتاح حساب و انجام فعاليت هاي بانکي خود، از تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف ۴۰۰ ميليون ريال با کارمزد ۴ درصد بهره‌مند مي شوند . جامعه هدف اين طرح افرادي هستند که نزديك به سن ازدواج بوده و يا قصد ازدواج در آينده اي نزديك را دارند.
درطرح تداوم ، بانک قرض الحسنه مهر ایران برای آن دسته از افرادی که تمایل به استفاده از تسهيلات اين بانک براي اولين بار يا تسهيلات مجدد را داشته باشند، اين امکان را فراهم نموده تا با شركت در برنامه تداوم مهر اين بانك، بتوانند با واريز مستمر ماهانه حداقل وجوه مورد نياز در حساب خود علاوه بر اقساط تسهيلات پرداختي (درصورت استفاده از تسهيلات قبلي)، ضمن ايجاد اندوخته، نسبت به حصول ميانگين مورد نياز اقدام كنند تا پس از اتمام مراحل واريز مستمر ماهيانه مشتري و تسويه تسهيلات قبلي (در صورت وجود)، با رعايت ساير ضوابط و مقررات جاري بانك، بلافاصله از تسهيلات انتخابي خود بهره مند شوند.
تسهیلات امتیازی مهر ایران طرح ديگري بود که اکبري در خصوص آن گفت: منابع قرض الحسنه بانک ها که از محل گردش حساب هاي اشخاص تأمين مي شود، محدود و درخواست هاي اشخاص براي دريافت تسهيلات از بانك ها نامحدود است.در اين رابطه منابع بانك قرض الحسنه مهر ايران نيز محدود و متقاضيان اخذ تسهيلات قرض الحسنه از اين بانك نسبت به ساير بانك ها بيشتر هستند، لذا به منظوراستفاده بهينه از منابع و پاسخگويي مناسب به متقاضيان بويژه افراد نيازمند و اقشارآسيب پذير، اعطاي حق تقدم و امتياز به صاحبان حساب نزد اين بانك براي استفاده از اولويت در دريافت تسهيلات قرض الحسنه فراهم شده و دارندگان حساب هاي قرض الحسنه (جاري يا پس انداز) مي توانند با رعايت ضوابط و مقررات جاري بانك و به انتخاب خودشان از تسهيلات قرض الحسنه اين بانك بهره مند شوند.
وی در ادامه اشاره ای به تسهیلات پرداختی بانک داشت و خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران سال گذشته ۴۳ هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرد و در ۷ ماهه نخست سال جاري نيز ۴۵ هزار ميليارد ريال تسهيلات جديد توسط بانك پرداخت شد.
خدمات الکترونیک بانک ها موضوعی بود که در گفت وگو با مدیرعامل بانك قرض الحسنه مهر ایران مطرح شد . همانگونه كه مي دانيم زماني كه بانك وامي را به مشتري پرداخت مي كند تمام خدمات و اقساط آن از طريق سيستم بانكي انجام مي شود. بنابراين بانك نبايد از سود تسهيلات و خدمات بانكي مانند ضمانت نامه ها و گشايش ها استفاده كند.اكبري در اين خصوص گفت: بخشي از فعاليت بانك قرض الحسنه مهر ايران خدماتي است كه به مشتري ارائه مي دهد و حدود يك چهارم درآمد بانك از محل كارمزد اين خدمات است و مابقي از طريق كارمزد تسهيلات قرض الحسنه مي باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در ادامه اشاره ای به افزایش معوقات در سيستم بانکي داشت و تصريح کرد: معوقات اين بانک در سطح بسيار اندك و حدود يك درصد است و يكي از بانك هاي فعال دركشور هستيم كه كمترين ميزان معوقات بانكي را داريم .
وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک شما در پرداخت یارانه ها فعاليت مي کند، اظهار کرد: بانك قرض الحسنه مهر ايران، بانك عامل پرداخت يارانه ها نبوده، اما اگر فردي بانك ما را براي پرداخت يارانه خود معرفي كرده باشد، قطعا از طريق بانك يارانه شخص پرداخت مي شود .
لازم به ذکر است که بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میليارد ريال و با مشارکت بانك هاي دولتي در مورخ ۲۲/۹/۱۳۸۶ افتتاح و با گسترش و توزيع موزون شعب خود در سراسر كشور آغاز به كار كرده است. بانك قرض الحسنه مهرايران باصدور مجوز رسمي بانك مركزي ج.ا.ا. در تاريخ ۶/۶/۱۳۸۷ و براساس برنامه هاي تدوين شده، ضمن انجام امور مربوطه به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه در ارتباط با فعاليتهاي حساب قرض الحسنه جاري و بانكداري الكترونيكي اقدام مي نمايد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: