کد خبر: ۷۴۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۲۰۵
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه تاکید کرد: کشورهای اروپایی به اندازه کافی برای همکاری بانک‌هایشان با ایران تلاش نکرده‌اند.
اروپا باید مواضع خود را روشن سازد/ آمریکا می‌خواهد تا فضا را برای شرکت‌های خارجی تیره و تار کند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه طی سخنانی در یک کنفرانس در پاریس بر لزوم شفاف‌سازی رویکرد اروپا در قبال هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در جهت خروج از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

اروپایی‌ها به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند 

وی اروپا را تحت فشار قرار داد تا روشن سازد اگر آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شود و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند، کشورهای اروپایی چگونه به اقدام واشنگتن واکنش نشان خواهند داد. 

معاون وزیر امور خارجه افزود: کشورهای اروپایی به اندازه کافی برای واداشتن بانک‌هایشان به فعالیت در ایران تلاش نکرده‌اند.

آمریکا می‌خواهد تا فضا را برای شرکت‌های خارجی تیره و تار کند

روانچی با بیان اینکه ایران رویکرد آمریکا را در قبال توافق هسته‌ای غیرصادقانه می‌داند، اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد تا فضا را برای شرکت‌های خارجی مبهم و تیره و تار کند. 

وی با بیان اینکه ایران نخستین طرفی نخواهد بود که از توافق هسته‌ای خارج می‌شود، تصریح کرد: ایران خود را برای هرگونه سناریویی آماده کرده است.

گفتنی است معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان برای گفت‌وگو با مسئولان فرانسوی به پاریس رفته است. 

روانچی پس از سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک بین‌المللی به دیدار رییس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی فرانسه می‌رود.

دیدار با مشاور دیپلماتیک الیزه و بعد از آن دیدار با دبیرکل الیزه از دیگر برنامه‌های امروز معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان است.

فردا نیز قرار است مجید تخت‌روانچی در شورای اروپا در زمینه روابط خارجی سخنرانی کند و سپس به ملاقات رییس کمیسیون امور خارجه مجلس سنای فرانسه برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: