کد خبر: ۷۴۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
تعداد بازدید: ۵۴۱
وضعیت پاسخگویی شرکت‌های خودروسازی داخلی برای ثبت‌نام و تحویل خودروها را رسماً باید یک «بحران» نامید.
مشکلات عجیب مشتریان محصولات ایران‌خودرو/ بحران بی‌مسئولیتی در سیستمی غیرپاسخگو به گزارش خبرداغ به نقل از شوراآنلاین ،موسی راوندی-وضعیت پاسخگویی شرکت‌های خودروسازی داخلی برای ثبت‌نام و تحویل خودروها را رسماً باید یک «بحران» نامید.«بحران عدم پاسخگویی» و بی‌توجهی محض به حقوق مشتریان که به شکلی حیرت‌انگیز و آزاردهنده‌ به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده است. تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن حقوق بدیهی مشتریان، به مرور این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازها هیچگاه راه به جایی نخواهد برد و نتیجه‌بخش نیست.

درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی مختلف با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتن محصولاتی با کمترین امکانات و تکنولوژی‌هایی بعضا قدیمی از خودروسازهای داخلی، باز هم با هزار اما و اگر روبرو هستند.

نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد تاسف‌بار این شرکت‌ها و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، حکایت مثنوی هفتاد من است! اما برای مثال و در آخرین نمونه آن، شرکت ایران‌خودرو سال گذشته با تبلیغات فراوان خبر از مونتاژ خودرو ال‌90 پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی از خودروی ال‌90 که طبق معمول، با تأخیری تقریباً 10 ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان ایران‌خودرو برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.

جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، ایران‌خودرو که ابتدا ال 90 پلاس را در 3 رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، بدون توجه به تعهدات اولیه شرکت، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار، تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های دیگر صبر کنند! «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا دیگر چاره و حق انتخابی ندارند و خورده‌اند به درِ بسته بی‌مسئولیتی خودروسازهای وطنی و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: