کد خبر: ۷۴۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
تعداد بازدید: ۲۵۰
با ۴۲۳ رأی موافق و ۲ رای مخالف تصویب شد
مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران است به تصویب رساند.
مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه برنامه موشکی ایران+جزئیات
مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با 423 رأی موافق و 2 رأی مخالف طرحی را علیه برنامه موشکی ایران تصویب کرد.

به گزارش خبرداغ ، طرح موسوم به «قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» که از سوی «اد رویس» رئیس جمهوری‌خواه این کمیته ارائه شده، مستقیما تحریم تازه‌ای علیه برنامه موشکی ایران اعمال نمی‌کند، اما راه را برای اعمال تحریم‌های تازه از سوی دولت آمریکا باز می‌کند.

در ابتدای این طرح، با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که از ایران خواسته بر روی موشک‌های بالستیکی که برای داشتن توانمندی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، کار نکند، آمده است: «سیاست ایالات متحده این است که از هرگونه فعالیت ایران در ارتباط با موشک‌های بالستیکی که برای داشتن توانمندی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، از جمله شلیک با استفاده از چنین فناوری‌های موشکی، جلوگیری کند.»

این طرح که باید پس از کمیته در صحن اصلی مجلس نمایندگان و سپس سنا هم به تصویب برسد، دولت آمریکا را موظف می‌کند که نهایتا ظرف 90 روز پس از تبدیل این طرح به قانون، گزارشی در مورد «زنجیره تأمین» و افراد و شرکت‌هایی که «برنامه موشکی ایران را به میزان چشمگیری تسهیل کرده، پشتیبانی کرده یا به نحوی دیگر کمک کرده باشند»، به کنگره ارائه کند.

پراکندگی جغرافیایی زنجیره تأمین و ارزیابی از توانمندی بومی ایران در تولید اقلام مربوط به موشک از دیگر مفادی است که باید به کنگره ارائه شود. این گزارش غیرطبقه‌بندی شده خواهد بود، اما می‌تواند ضمایم طبقه‌بندی‌شده داشته باشد.

در صورتی که دولت در آن گزارش اعلام کند که آزمایش موشکی ناقض قطعنامه بوده، باید فهرستی از افرادی که دستور آزمایش را داده‌اند یا آن را فرماندهی کرده‌اند، به کنگره ارائه کرده و بگوید که آیا این افراد پیش از این در فهرست تحریم هستند یا نه. دولت همچنین باید اعلام کند که قصد دارد چه اقداماتی در پاسخ به این آزمایش انجام دهد.

این طرح رئیس‌جمهور را موظف می‌کند که افرادی را که دانسته به برنامه موشکی ایران کمک کرده و تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران را نقض کرده‌اند، در فهرست تحریم قرار دهد.

دولت آمریکا همچنین موظف بود تا ظرف 120 روز پس از تبدیل این طرح به قانون و پس از آن هر 90 روز یکبار، به کنگره در مورد «اطلاعات موثق» که نشان دهد ایران برای دور زدن تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی تلاش کرده، گزارش دهد.

به نوشته خبرگزاری فارس، مصوبه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تاکنون از سوی 320 عضو این مجلس 435 نفری مورد حمایت قرار گرفته و تصویب نهایی آن در مجلس نمایندگان قطعی به نظر می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
مرگ بر امریکا خخخخخخ
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
درپاسخ به سازمان ملل متحد خیانتکارشماره یک.
درپاسخ به نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی سگ هار رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درمنطقه
درپاسخ به مجلس نمایندگان آمریکا جنایتکارشماره یک درمنطقه وجهان
چرا مدعیان حقوق بشرخفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
چرا سازمان های بین المللی سکوت اختیارکرده اند؟

تاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۰۸/۶ - ۱۳:۴۴
حمله عربستان به مردم یمن با سلاح های ممنوعه و بیولوژیک
سخنگوی ارتش یمن از استفاده جنگندههای آمریکایی، سعودی و صهیونیستی از سلاح های ممنوعه و بیولوژیک علیه مردم و شیوع بیماری وبا و نشانههای آن در بین کودکان یمنی خبر داد.

«سرلشکر شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه ای به جنایات عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه کشتار غیر نظامیان و استفاده از سلاح های ممنوعه سخن گفته است. متن این گفتگو به این شرح است:

ارتش یمن چگونه موفق شده است تواناییهای دشمنان را محدود سازد و به آنها اجازه پیشروی ندهد؟ درحالی که دشمنان یمن به جنایات خود به صورت پیوستهرضد ملت یمن ادامه میدهند.
غالب لقمان: دشمن متجاوز با آغاز جنگ و حمله غافلگیرانه موفق شد بسیاری از تأسیسات زیربنایی و سامانهها و توان نظامی ما را هدف قرار دهد و توان رزمی یمن را نابود کند.

این امر برای ما بسیار سخت و دشوار بود، ولی ارتش به خواست خداوند متعال توانست جلوی این هجمه را بگیرد، از این رو توان خود را بازیافت، ارتش یمن با هر آنچه در توان داشت و در اختیارش بود در این نبرد شرکت کرد، اما در این میان عقیده و ایمان ارتش یمن به مراتب از دشمنان قویتر بود، انگیزه ارتش در دفاع از کشور بالا بود، این احساس و انگیزه به این دلیل بود که این ارتش میدانست برای چه در حال نبرد است.

به تدریج ذهنها به کار افتاد و بخش ارتقاء تسلیحات نظامی در ارتش یمن آغاز شد، هماکنون درست است که ما در تحریم هستیم و نمیتوانیم سلاح را وارد یا از خارج خریداری کنیم، اما با این وجود الحمدلله اذهان پویایی داریم، توان ساخت تسلیحات را هم داریم و توانستیم امکانات موجود را تقویت و پیشرفته سازیم، حتی دست به نوآوریهایی هم زدیم و شاید شما به موارد بسیاری هم برخورده باشید، ما سامانههای بسیاری را موفق شدیم ارتقا بخشیم، سامانههایی نظیر سامانههای موشکی با بُرد و انواع مختلف، همچنین سلاحهای نقطهزن وهمچنین بمبها را ارتقاء بخشیدیم. در توپخانه هم پیشرفتهایی حاصل شده است، در تمام عرصهها موفق بودیم.

اکنون توان ما بسیار بیشتر از زمان آغاز تجاوز دشمنان به یمن است، اگر بخواهیم توان کنونی خود را مقایسه کنیم از نظر تجهیزات و تسلیحات اکنون ما پیشرفتهای بسیاری را به دست آوردهایم، امکانات ما هم بیشتر شده وتجارب ما برای استفاده از این نوع تسلیحات هم افزایش یافته است.

خواه سلاحهای پیشرفته خواه سلاحهای بومی یا در استفاده از سلاحهای قدیمی در هر سه بخش تجربه داریم.

الحمدلله اکنون من میتوانم این سخنان را تأیید کنم، همچنین میتوانم تأکید کنم که مهمترین بخشی که ارتش یمن از آن برخوردار است برخورداری از احساس مسئولیت در قبال مسأله فعلی یمن است.

برخی از منابع خبری مدعی شدهاند، ولیعهد جدید عربستان از آمادگی کشورش برای تلاش به منظور خارج کردن ریاض از جنگ علیه یمن سخن گفته است، نظرتان در این باره چیست؟
غالب لقمان: ملاحظه کنید محمد بن سلمان جوانی پر شر و شور است - و ما در این باره بسیار گفتهایم و جهانیان هم در این خصوص سخنان بسیاری گفتهاند - او توانست به دلیل به قدرت رسیدن پدرش خود را در مسند قدرت بنشاند، وی پیش از این به آمریکاییها هم متعهد شده بود که در این جنگ کار ارتش یمن را یکسره و آن را نابود خواهد کرد، او گفته بود تمام تواناییهای نظامی ارتش یمن را نابود خواهد کرد و وعده تحقق این امر را ظرف چند روز و یا چند هفته داد.

جهانیان در این باره بسیار سخن گفتند، اما با این وجود وی در این جنگ وارد و تجاوز به یمن شروع شد، به همراه او ائتلافی از شمار زیادی از کشورهای جهان جمع شدند. گویی قرار بود جنگ جهانی بر ضد یمن آغاز شود، واقعا هم یک جنگ جهانی بود، 18 کشور در آنِ واحد و همزمان به یمن حملهور شدند، با جنگنده و موشک و توپخانه در یک لحظه یمن را هدف قرار دادند.

اما به فضل خداوند سبحان و احساس وظیفهای که یمنیها داشتند - که حقیقت زندگی را درک کردهاند - آنها احساس کردند با این اقدامات عزتشان زیر سؤال رفته است، آنها تجاوز به خود و میهنشان را دیدند و قربانیان این تجاوز را هم درک کردند، آنها قتلعامهای صورتگرفته در حق ملت و دختران یمن را مشاهده کردند، از همان لحظات نخست تجاوز، ملت هدف قرار گرفت، اگر به یاد داشته باشید اولین بمباران یک خانواده یمنی را در «ارحب» هدف قرار داد، از این رو این مسائل همه باعث شدند تا ملت یمن گرچه ابتدا تجاوز را برای چهل روز تحمل کند اما مرحله پاسخ به تجاوز شروع شد و تواناییهای رزمی تقویت شدند.

این مسأله باعث شد تا دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد و آمریکاییها بسیار نگران شده و بیشتر سخن برانند و بگویند پس وعدههای بن سلمان به ما کجا رفته است، اما باید بگویم که بن سلمان در این تجاوز به اندوخته و ذخایر نظامی چشم امید داشت چرا که ذخایر مالی عربستان مملو از میلیاردها دلار پول بود، در اینجا و آنجا هزینه کردند، حتی مواضع بین المللی را هم خریدند، سرآغاز این خریدها از سازمان ملل شروع شد!

سازمان ملل اکنون به دکانی برای سعودیها تبدیل شده است، این سازمان با اموال سعودیها اداره میشود، من این را دیگر بدون تعارف میگویم، اکنون سازمان ملل به دکانی برای فروش کالاهای سعودی تبدیل شده است، وضع آمریکاییها هم به همین گونه است، کشورهای عربی هم چنین وضعی دارند وبرخی از کشورهای اسلامی نیز به چنین وضع دچارند.

درباره شیوع وبا یمن گفته میشود این پدیده در واقع بخشی ازجنگ بیوتروریستی آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ضد ملت یمن است، آیا شما این مطلب را تأیید میکنید؟
غالب لقمان: من در گذشته هم گفتم این بیماریها به خصوص وبایی که دامنگیر شد، آنگونه که گفته میشود نتیجه غیرمستقیم تحریم بوده و بهانههایی از این دست که در خصوص مشکلات ملت یمن میگویند، نیست.

طی حملات مستقیمِ (ائتلاف) با استفاده از جنگندههای آمریکایی و سعودی و صهیونیستی که در حال پرواز در آسمان یمن بودند، در چندین نوبت دیده شده که گازهای سمی در آسمان پخش میشود و همراه با آب باران فرومیریزد و به آبهای سطحی و زیرزمینی میرسد. ما ملاحظه کردیم که آخرین حمله هوایی با استفاده از این گاز سمی همراه بود و تنها بعد از گذشت تقریبا ده روز شیوع بیماری وبا و نشانههای آن در بین کودکان یمنی دیده شد.

بنابراین جنگی بیولوژیک بود و عربستان سعودی تمام انواع تسلیحات ممنوعه را استفاده کرد.


العالم
106
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: