کد خبر: ۷۴۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۴
استان 'پیه مونته' در شمال ایتالیا، در اقدامی جدید تصمیم به اعمال مالیات بر سر و صدای هواپیماها گرفت.
ایتالیا سروصدای هواپیماها را نیز مالیات‌بندی کرد
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، اینکه ایتالیایی ها از هر بهانه ای برای اخذ مالیات استفاده می کنند، مطلب جدیدی نیست، اما مالیات بر سر و صدای هواپیماها موضع جالبی است که استان پیه مونته آن را مطرح کرده و در صدد اخذ مالیات بر سر و صدای هواپیماهایی است که وارد حریم هوایی این استان می شوند. 

اعمال این مالیات جدید از روز اول سال 2018 میلادی (11 دی ماه) به اجرا گذاشته می شود و برآورد شده است که این استانداری با این اقدام حدود یک میلیون یورو در سال درآمد مالیاتی کسب کند. 

به عقیده 'Sagat' نهاد مدیریت فرودگاه ها 'کازله' اعمال این مالیات جدید می تواند تاثیر منفی اقتصادی در قیاس با مناطقی که چنین مالیاتی را ندارند داشته باشد. 

برای اخذ مالیات بر سرو صدای هواپیماها نیز وزن آنها ملاک خواهد بود و در ازای هر یک تن وزن، 50 سنت یورو مالیات بندی می شود درحالی که هنوز واحدی برای سر و صدا در نظر گرفته نشده است . البته این مالیات می تواند منجر به کاهش رقابت با سایر فرودگاه ها از جمله با فرودگاه استان لومباردیا که چنین مالیاتی ندارد، بشود. 

گفتنی است که در ایتالیا تقریبا از هر 2 ایتالیایی یک نفر به نوعی به نهادهای دولتی و سازمان مالیات این کشور بدهی مالیاتی دارد. ایتالیایی‌ها سالانه حدود نیمی از درآمد خود را به عنوان مالیات به صندوق های دولت می‌ پردازند. فشار مالیاتی در ایتالیا به حد غیر قابل تحملی رسیده و کسب و کار در این کشور را که همانند فرانسه بالاترین سطح مالیات در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد، بسیار مشکل کرده است. این مساله موجب شده است که از یک طرف شهروندان صادق ایتالیایی در معرض بار مالیاتی غیر قابل تحمل قرار گیرند و از طرف دیگر، اقتصاد زیر زمینی و یا اقتصادی سیاه رونق پیدا کند. 

مدت‌ها است این سئوال مطرح می شود که چرا اقتصاد ایتالیا رشد نمی کند و خانواده ‌های ایتالیایی زندگی خود را به سختی تا پایان ماه می ‌رسانند. ولی از طرفی هم باید پرسید، چگونه با چنین فشار مالیاتی می تواند وضعیت خود را بهتر کند. 

مالیات دهندگان ایتالیایی مجبور هستند نیمی از درآمد خود را به صندوق‌های دولت واریز کنند، گویا شریکی 50‌ درصدی در سود و نه در زیان دارند. 

بر اساس داده های اتحادیه بازرگانی ایتالیا، درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم نهادهای محلی در20 سال اخیر 500 درصد افزایش یافته است. دولت ایتالیا از مالیات بر درآمد شاغلان سالیانه 164 میلیارد یورو و از مالیات بر کالاها و خدمات نیز 93 میلیارد یورو بدست می آورد و این دو مالیات با هم 54 درصد کل درآمد مالیاتی دولت را تشکیل می دهند. همچنین از مالیات های استانی برفعالیت های تولیدی بیش از 33میلیارد یورو و از مالیات بر درآمد شرکت ها نیز حدود 33میلیارد یورو در سال وارد صندوق های دولت می شود. 

 ایتالیایی‌ها هر سال متحمل پرداخت 100 نوع مالیات مختلف به ارزش 472 میلیارد یورو شده و سرانه پرداخت مالیات در این کشور به 11 هزار و 800 یورو در سال می رسد. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: