کد خبر: ۷۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۷۸
رئیس رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه اکیپ های بازرسی هر روز بر روند فروش بلیط ایام اربعین نظارت می کنند، گفت: در حال حاضر فقط 14 آژانس هواپیمایی اجازه فروش بلیط دارند.
14 آژانس هواپیمایی اجازه فروش بلیط ایام اربعین دارند/سایت های متخلف به پلیس فتا معرفی شدندبه گزارش خبرداغ ، پیام اخوان در حاشیه بازرسی از آژانس های هواپیمایی برای بررسی وضعیت فروش بلیط ایام اربعین، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تاکید بر رعایت حقوق زائران اربعین حسینی، افزود: ابتدا 23 آژانس هواپیمایی به عنوان عامل توزیع و فروش بلیط اربعین، معرفی شد که برخی از آنها تخلفاتی انجام دادند و با وجود معرفی سازمان هواپیمایی کشوری از لیست آژانس های امین، حذف شدند.

اخوان خاطرنشان کرد: فهرست اسامی این آژانس ها در سایت سازمان و انجمن هواپیمایی کشوری قرار دارد تا مردم با خیال آسوده و به راحتی از این آژانس ها خرید کنند ضمن اینکه فروش اینترنتی در سایر سایت ها ممنوع اعلام شده است.
وی اظهار کرد: در این ایام بلیط تهران- نجف (کربلا) و برگشت یک میلیون و 200 هزار تومان و قیمت بلیط مشهد- نجف (کربلا)، یک میلیون و 500 هزار تومان مصوب شده است.
رئیس رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی با اشاره به تعداد محدود آژانس های هواپیمایی معرفی شده در این ایام، یادآور شد: سال گذشته افراد سودجو با کپی برداری و استفاده از نرم افزارهای مختلف، اقدام به تکثیر بلیط های تقلبی کردند و در نتیجه آن، عده زیادی از مسافران در فرودگاه نجف و یا امام خمینی (ره) سرگردان و معطل شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد محدود آژانس های دارای مجوز فروش بلیط در ایام اربعین باعث تخلف بیشتر می شود، گفت: بیشترین حجم مسافر در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان قرار دارد و به همین دلیل در این شهرها نمایندگانی معرفی کردیم و به شرکت های هواپیمایی هم اعلام کردیم تا تعداد آژانس ها را بیشتر کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.
اخوان با اشاره به اینکه در طول سال قانون آزادسازی نرخ وجود دارد، افزود: شرکت های هواپیمایی با توجه به تسهیلات و خدماتی که می توانند ارائه دهند، امکان ارائه قیمت های مختلف دارند و در ایام اربعین به دلیل بعد معنوی این سفر، شرکت های هواپیمایی توافق کردند تا نرخ مصوب و ثابتی را اعلام کنند.

رئیس بازرسی سازمان هواپیمایی اضافه کرد: نرخ بلیط های هواپیما برای نجف و کربلا در زمانی غیر از دوره اربعین، باتوجه به رتبه بندی و کلاس هواپیما تفاوت دارد با این وجود قرار است شرکت های هواپیمایی از 13 تا 22 طبق نرخ مصوب، بلیط بفروشند و این درحالیست که خارج از این ایام، قیمت بلیط هواپیما (رفت و برگشت) از 700 تا 1800 است.
وی با اشاره به همکاری با پلیس فتا در راستای مقابله با تخلفات سایت های فروش بلیط گفت: تاکنون هفت سایت متخلف به پلیس فتا معرفی شدند که این سایت ها بسته می شوند.
اخوان به هموطنان توصیه کرد در صورت برخورد با هر گونه مشکل در زمینه بلیط های هواپیما در ایام اربعین به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند همچنین از طریق سایت انجمن شرکت های هواپیمایی برای بررسی اصالت بلیط دریافتی با شماره پرواز و تاریخ، به سامانه www.ariya.ir اعتبار بلیط خود را بررسی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: