کد خبر: ۷۴۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۷۲
محمود دودانگه گفت: علی‌رغم تناقض‌هایی که میان اروپا و آمریکا برای اجرای دقیق تعهداتی که در چارچوب برجام به ایران داده‌اند، وجود دارد اما به نظر می‌رسد در عمل، آمریکا نمی‌تواند طرف‌های اروپایی را از تعهدات خود منصرف کند.
آمریکا نمی‌تواند طرف‌های اروپایی را از تعهدات برجامی منصرف کند/ بیش از صحبت‌های ترامپ باید نگران فضای داخل باشیم

به گزارش خبرداغ،محمود دودانگه ، قائم مقام معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص صحبت‌های اخیر ترامپ و تاثیر آن بر اقتصاد ایران اظهار داشت: باید بیش از آنکه نگران صحبت‌های اخیر ترامپ باشیم نگران اتفاقاتی‌ که در آینده در فضای واقعی اقتصادی و تجاری داخل کشور رخ می‌دهد باشیم و به صورت مرتب آنرا پایش کنیم.

وی افزود: علی‌رغم تناقض‌هایی که میان اروپا و آمریکا برای اجرای دقیق تعهداتی که در چارچوب برجام به ایران داده‌اند، وجود دارد اما به نظر می‌رسد در عمل، آمریکا نمی‌تواند طرف‌های غربی را از تعهدات خود منصرف کند.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که دولت برای مواجهه با این موضوع باید چه تدابیری را  بیاندیشد؟ ، گفت: این مسیر و فضا از قبل قابل پیش‌بینی بود و به همین دلیل استراتژی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد و مقرر شد تا بخش‌های گوناگون بانکی و تجاری برای مقابله با تکانه‌های بین‌المللی و محدودیت‌های پیش رو،  آنرا رعایت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحریم‌های موجود با این سیاست، تاثیرپذیری حداقلی را داشته ، افزود: حتی ما در این مدت موفق شدیم تا چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و با تلاش و جدیت و همگرایی بیشتر مجلس و دولت و بخش خصوصی و نهادهای اقتصادی، کشور را در جهت اقتصاد مقاومتی به سمت جلو حرکت دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: