کد خبر: ۷۴۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
تعداد بازدید: ۳۲۱
دیدار وزیر دفاع فرانسه با نمایندگان کنگرۀ و مقامات ارشد نظامی آمریکا
وزیر دفاع فرانسه گفت که تصمیم‌گیری دربارۀ برجام اکنون بر عهدۀ کنگرۀ آمریکا است و فرانسه قصد ندارد در امور داخلی آمریکا دخالت کند، هرچند موضع پاریس در قبال توافق اتمی با ایران کاملاً روشن است.
هشدار فرانسه به آمریکا: چشم‌پوشی از برجام نخستین گام به سوی جنگ استوزیر دفاع فرانسه، خانم فلورانس پرلی، امروز جمعه به مقامات آمریکا هشدار داد که چشم‌پوشی از توافق اتمی با ایران هدیه‌ای به  تندروها و نخستین گام به سوی جنگ است.

به گزارش خبرداغ ،  وزیر دفاع فرانسه برای ملاقات با همتای آمریکایی خود، جیمس متیس، و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی، ژنرال مک ماستر و همچنین نمایندگان کنگرۀ این کشور سفر رسمی دو روزه ای به آمریکا انجام داده است.

وزیر دفاع فرانسه که این سخن را در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن ایراد می‌کرد، گفت که تصمیم‌گیری دربارۀ برجام اکنون بر عهدۀ کنگرۀ آمریکا است و فرانسه قصد ندارد در امور داخلی آمریکا دخالت کند، هرچند موضع پاریس در قبال توافق اتمی با ایران کاملاً روشن است.

ماکرون‌: مواضع ترامپ درقبال کره و ایران اتحاد اروپا را ضروری‌تر ساخت

همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در پایان نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که موضع رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال کره‌شمالی و ایران ایجاب می‌کند که کشورهای اروپایی بیش از گذشته صفوف خود را متحد و منسجم کنند. به همین مناسبت رئیس‌جمهوری فرانسه از حمایت ٢٨ کشور عضو اتحادیۀ اروپا از توافق اتمی با ایران ابراز خشنودی کرد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، او همچنین گفت که پیشرفت‌های ماههای اخیر اروپا در زمینۀ دفاعی به دلیل انزواطلبی دولت دونالد ترامپ شتاب بیشتری یافته، به ویژه در نزد آن کشورهایی که ائتلاف نظامی آمریکا و اروپا را جایگزین طرح دفاعی مستقل اروپا می‌دانستند. ٢٨ کشور عضو اتحادیۀ اروپا توافق کردند تا همکاری‌هایشان را در زمینۀ نظامی و تحقیقات نظامی تقویت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا از تأئید تعهد ایران نسبت به توافق اتمی خودداری کرده است و از کنگرۀ آمریکا خواسته که برخی تحریم‌ها علیه ایران به ویژه سپاه را از نو احیاء کند.

همچنین، صدراعظم آلمان فدرال، آنگلا مرکل، دیروز پنجشنبه نوزدهم اکتبر اعلام کرد که کشورهای اروپایی همۀ تلاش خود را برای نجات توافق اتمی با ایران انجام می‌دهند و برای این منظور تماس خود را با کنگرۀ آمریکا حفظ می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
ترامپ، دروغگو است
به نظر من ترامپ در برابر گرفتن پول از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، به آنان قول داده است که در سخنرانی‌های خود، به جای خلیج همیشه فارس، از نام جعلی خلیج عربی استفاده کند. این موضوع هم بر دروغگو بودن وی تأکید دارد.


آقای ترامپ، سکوت!
می‌خواستم به ترامپ بگویم کشور آمریکا را اینگونه خوار و ذلیل نکند. مردم آمریکا شما را قبول ندارند. سپاه با عظمت زیرنظر رهبر دانشمند، توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.
آقای ترامپ، سکوت کنید در غیر اینصورت ضربه بزرگی از فرزندان دلاور ایران خواهید خورد که در تاریخ ثبت شود.


سیاستمداران توجه کنند
به نظر من ترامپ وقتی به عربستان سعودی رفت در برابر ۳۵۰ میلیارد دلار رشوه‌ای که گرفت به آنان قول داد که برجام را برهم بزند چرا قبل از اینکه به عربستان برود برجام را برهم نزد؟
امیدوارم سیاستمداران به این موضوع توجه کنند.
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
آقای نهاوندیان! شما گفتید اگر درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای اروپائی‌ها نگرانی دارند، می‌توان درباره آنها مذاکره کرد! شما در مورد یمن، عراق، سوریه و... روی چه موضوعی می‌خواهید مذاکره کنید؟! آنها جز عقب‌نشینی نیروهای مقاومت منطقه در این کشورها چه چیزی را طالبند؟! لطفاً 4 سال دیگرمردم را اسیر اروپائی‌ها نکنید.

آقای نهاوندیان، با توجه به نتایج برجام برای کشور چگونه به خود اجازه دادید که صحبت از مذاکره بر سر مسائل دیگر با اروپا را مطرح کنید، موضوع مذاکره‌ای که شما مطرح کردید بازی کردن با امنیت ملی است. این‌گونه مسائل دیگر نباید بازیچه توهمات برخی قرار گیرد.

همه طرفین مذاکرات هسته‌ای سهم‌شان از برجام را گرفتند اما مردم ایران در وعده‌‌های نسیه غرب تهدید به تحریم جدید و جنگ و... هم شدند. این روزها هم زمزمه مذاکره‌ای از جنس برجام 2 و 3 شنیده می‌شود. هیچ مسئولی حق ندارد نسبت به گستاخی دشمنان چراغ سبز مذاکره نشان دهد. مقاومت تنها گزینه باقی مانده است.

مردم دیگر اجازه شکل‌گیری مدل‌های برجامی دیگر را نخواهند داد و آنانی که میل به گفت‌وگو در همه زمینه‌ها با غرب را دارند بهتر است بدانند مسائلی که به امنیت، اقتدار، عزت و پیشرفت کشور مرتبط است، قابل مذاکره نیست.

چرا رسانه‌های عمومی به ویژه سیما به رسالت اطلاع‌رسانی خود عمل نمی‌کنند؟! چرا باید مواضع خصمانه و خباثت‌آلود اروپا در مورد برجام را تنها در صفحات کیهان جست‌وجو کرد؟ به این موضع‌گیری توجه کنید. بیانیه مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس: در برجام می‌مانیم و برای مقابله با برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا همکاری می‌کنیم! این موضع خصمانه جز کینه و عداوت با ایران مفهومی ندارد.

کاش برخی مسئولان خودشان را مثل ترامپ به دیوانگی می‌زدند و از حریف امتیاز می‌گرفتند نه این که مأیوس و ضعیف در مقابل زورگویی یک به ظاهر دیوانه حاضر به امتیاز دادن به شریکش شوند!


نماینده سمنان شایستگی حضور در مراسم شهدای مدافع حرم را نداشت و به پدر شهید مدافع حرم توهین کرد. مواضع اخیر او نیز برخلاف ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است! واقعاً جای تأسف دارد.

برجام نشان داد که توصیه دلسوزان درمورد قابل اعتماد نبودن شیطان بزرگ صحیح است. ترامپ هم چهره بی‌نقاب توحش مدرن لیبرال دموکراسی غربی را نشان داد. ترامپ تربیت یافته همان نظام سیاسی است که برخی از غربزدگان آن را مهد آزادی و دموکراسی و مدینه فاضله می‌دانند.

در این سالها هرچه به آقای رئیس‌جمهور گفته شد که به آمریکایی‌ها اعتماد نکند گوش او بدهکار نبود و منتقدین دلسوز را متهم به بی‌سوادی کرد و حواله به جهنم داد. حال که آمریکا زیر میز زده امید به کشورهای اروپایی پیدا کرده است. یادمان نرفته که کشورهای اروپا همان کشورهایی هستند که چند سال پیش همه سفیران خود را از ایران فراخواندند و اقدام به قطع روابط کردند. باردیگر از روی خیرخواهی و دلسوزی عرض می‌کنیم آزموده را آزمودن خطا است.

خبر آزادی کرکوک توسط ارتش دولت عراق از اشغال نیروهای بارزانی خود جای خوشحالی فراوان دارد. چرا که جلوی بخشی از طرح شوم دیگری مشابه داعش گرفته شد.


نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته اجازه نمی‌دهیم ایران هم مرز ما بشود جواب ما به صهیونیست‌ها این است که یواش یواش باید به خیلی چیزها عادت بکنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: