کد خبر: ۷۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹
تعداد بازدید: ۳۹۳
در دیدار رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه مطرح شد
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی دیروز 26 مهر 96 در سفرش به ترکیه با وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور دیدار کرد.

تعریف بسته گردشگری ترکیبی ترکیه و ایران برای دنیا/ سفر گردشگران از مولانا تا شمسبه‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدارش با نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه درباره محورها و موضوعات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نظیر معرفی مزیت‌های گردشگری ایران به مردم ترکیه، ارتقای گردشگری دو کشور به‌صورت رفت‌وبرگشتی، برگزاری کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و ترکیه و اجرای تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌ها بحث و گفت‌وگو کردند.

مونسان در این دیدار خواستار تعادل گردشگران ترکیه و ایران و گنجاندن ایران در برنامه تورگردانان ترکیه‌ای شد و گفت: «ترکیه می‌تواند با اجرای بسته‌های ترکیبی توریست‌هایی را که به این کشور سفر می‌کنند، به ایران بفرستد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی همچنین در این دیدار پیشنهاد کرد که در مقابل برگزاری روز مولانا در قونیه روز شمس هم در خوی در ایران برگزار شود و علاقه‌مندان به مولانا و شمس در هر دو کشور از این بسته گردشگری استفاده کنند.

مونسان در ادامه خواستار برگزاری نمایگاه صنایع‌دستی ایران در ترکیه شد و از وزیر گردشگری ترکیه خواست این کشور عوارض واردات صنایع‌دستی ایرانی را حذف کند.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با بیان این‌که امسال تاکنون حدود 1/5میلیون گردشگر از ایران به ترکیه آمده‌اند، گفت: «قصد داریم این تعداد را تا پایان سال به مرز 2میلیون نفر برسانیم. برای افزایش متقابل گردشگر نیاز به افزایش پرواز داریم و ما سعی می‌کنیم گردشگر بیشتری از ترکیه به ایران بیاید و برای این کار تمام بخش‌های خصوصی و دولتی باید همکاری کنند.»

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در این دیدار از ایران دعوت کرد که در یک نمایشگاه‌ گردشگری که در ماه ژانویه برگزار می‌شود شرکت کند. رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشورمان با موافقت با این درخواست اعلام آمادگی کرد که ایران تا حضور پررنگ و گسترده‌ای در این نمایشگاه داشته باشد.

کورتولموش در ادامه اعلام آمادگی کرد که سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای به‌زودی برای ساخت 10 هتل و همچنین گروهی از تورگردان‌های این کشور به ایران سفر کنند.

او همچنین خواستار برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور در شهرهای مهم ایران و ترکیه شد و نیز اعلام آمادگی کرد تا در زمینه آموزش گردشگری با ایران همکاری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: