کد خبر: ۷۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
تعداد بازدید: ۳۱۴
شهرآوردها را باید گل بازی‌های هر لیگی در هر كشور دانست. اتفاقی كه در برخی كشورها مانند ایران هر سال دو بار و در برخی كشورها تا 4 بار یا بیشتر هم تكرار می‌شود.
شهرآورد چند وجهی یا سودهای آنچنانی تبلیغاتی؟به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،شهرآوردها را باید گل بازی‌های هر لیگی در هر كشور دانست. اتفاقی كه در برخی كشورها مانند ایران هر سال دو بار و در برخی كشورها تا 4 بار یا بیشتر هم تكرار می‌شود.

 

مسابقه‌ای بین دو تیم همشهری كه تأثیر مهمی در جذب مخاطب، اسپانسر، طرفداران بیرون از مرزها و حتی در برخی موارد در سراسر دنیا دارد.

 

شهرآورد بزرگ انگلیس بین آرسنال و چلسی یك نمونه بارز در این چارپوب است. یا بازی بین رئال‌مادرید و اتلتیكو مادرید. شهرآورد شهر رم بین آ‌اس‌رم و لاتزیو كه در استان لاتزیو بین دو تیم این استان برگزار می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برای طرفداران فوتبال ایتالیا برخوردار است.

 

مصاف اینترمیلان و آ‌ث‌میلان هم كه فصلی جدا در مسابقات فوتبال باشگاهی دارد. این بحث در آستانه برگزاری شهرآورد 85 كشورمان در لیگ برتر هفدهم را به این بهانه باز می‌كنیم كه تأثیرگذاری این مسابقه بر فوتبال‌مان را بدانیم. اینكه در ابعاد اجتماعی چه تأثیری بر مردم كوچه و بازار دارد. برد و باخت یكی از دو تیم استقلال و پرسپولیس روی روحیه اجتماعی كودكان در مدارس چه اثری خواهد داشت. شادی ناشی از این بازی تا چه مدت در سطح اجتماع باقی می‌ماند.

 

همچنین در این میان به میزان آمادگی این دو تیم و اتفاقاتی كه در هفته‌های اخیر برایشان رخ داده تا به شهرآورد 85 برسند نیز خواهیم پرداخت. شهرآورد حتی بدون همه این موارد و موضوعاتی كه حول و حوشش به وجود می‌‌آید نیز یك بازی مهم ماندگار است اما اگر زوایای این بازی برای یكایك مسئولان فوتبال روشن شود قطعاً می‌توان بهره كامل‌تری از این بازی برای نسل جوان، میانسال و حتی پا به سن گذاشته برد. شهرآورد 85 پایتخت كه هفته بعد برگزار می‌شود رویارویی دو تیم با دو وضعیت كاملاً مبهم است.

 

استقلالی كه با سرمربی جدیدش پیش از شهرآورد به استقبال بازی مهم جام‌حذفی برابر نساجی سرحال می‌رود و از طرفی هنوز كسی نمی‌داند سرمربی آلمانی مرد دیدارهای اینچنینی هست یا نه! از آن سو پرسپولیس بدون طارمی با دنیایی حاشیه، بدهی مالیاتی، جریمه دلاری به فیفا و مصدومیت فرشاد احمدزاده و نتایج دو دیدار پیش شهرآوردش با الهلال و نفت تهران به سوی شهرآورد خواهد رفت. اتفاقاتی كه ظرف روزهای آتی برای این دو تیم رخ می‌دهد قطعاً در روند بازی‌شان مؤثر خواهد بود و البته بیرون از فضای این دو تیم هم جمعیت كثیری درصدد بهره‌برداری‌های مالی‌شان از فاز تبلیغاتی این مسابقه هستند كه آنها هم از چند روز پیش در تدارك ویژه‌ای برای سودهای آنچنانی از این دیدار بوده‌اند. بررسی این موضوع با كارشناسان اهل فن زوایای دیگری از این شهرآورد چند وجهی را پیش‌روی‌مان باز خواهد كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: