کد خبر: ۷۴۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۲۸۷
بانک داده‌های اقتصادی و مالی با هدف ایجاد شفافيت اقتصادي و دسترسي سريع و آسان سياست‌گذاران و پژوهشگران به داده‌هاي به‌هنگام مالي و اقتصادي ملي، استاني و بين‌المللي در پورتال وزارت اقتصاد و دارايي ايجاد شده است.
راه اندازی بانک داده‌های اقتصادی و مالی در پورتال وزارت اقتصادبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایي ايران (شادا)، در اين سامانه، داده‌ها از منابع مستند و رسمي به صورت، سري زماني با تواتر سالانه، فصلي و ماهانه و روزانه (با توجه به ماهيت داده) با امکان دريافت به صورت فايل Excel جهت برخورداري از پردازش‌هاي آماري-نموداري در اختيار کاربران قرار گرفته است.
برنامه‌ریزی منطقه‌ای و نقش برنامه‌ریزان استاني در نظام تصميم‌گيري کلان اقتصادي کشور اهميت بسياري دارد که لازمه آن تحليل‌هاي علمي و کارشناسي بر مبناي آمارها و شاخص‌هاي صحيح و بهنگام است.
وجود جریان اطلاعاتی پیوسته و روزآمد، زمینه ارزيابي حکمراني خوب را فراهم و برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت را در مسير بهينه هدايت مي‌کند.
در این راستا، دفتر مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادي باتوجه به جايگاه سازماني و وظايف محوله، بانک داده‌هاي اقتصادي و مالي کشور را با تاکيد بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادي و دارايي راه‌اندازي كرده و در اختيار عموم قرار داده است.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی زیر به آمارهاي ملي و استاني دست يابند:

databank.mefa.ir

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: