کد خبر: ۷۴۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
تعداد بازدید: ۱۹۲
ماتیس و دیگر مقامات آمریکایی می دانند که تجربه جنگ عراق فاجعه ای برای ایالات متحده بود و تنها قدرت بزرگ جهان نیازی به آغاز یک جنگ جدید ندارد. اما در عین حال اینها می دانند که باید مانع از افزایش نفوذ ایران در منطقه شوند.
ترامپ برجام را پاره نمی کند اما...
العرب نوشت: ایالات متحده از توافق هسته ای کناره گیری نخواهد کرد، اما به گونه ای رفتار می کند که گویی این توافق وجود ندارد.

به گزارش خبراغ به نقل از  «انتخاب»؛ بدین معنا، تحریمهای جدیدی در انتظار ایران است؛ چرا که تهران معتقد است ارتباطی بین توافق هسته ای و سیاست خارجی آن در خارج از مرزهایش ندارد.

آنچه این پیشبینی در مورد عقب نکشیدن واشنگتن از توافق هسته ای را قطعی می کند، نظرات مسئولان سیاست خارجی ایالات متحده است که ترامپ را احاطه کرده اند، از جمله وزیر دفاع او جیمز ماتیس و هربرت مک مستر، مشاور امور امنیت ملی.

این افراد موافق خروج از توافق نیستند و به نحوی می خواهند بدون لغو علنی توافق، اقدامات خود علیه ایران را انجام دهند و این چارچوبی است که ترامپ در آن حرکت می کند.

ماتیس و دیگر مقامات آمریکایی می دانند که تجربه جنگ عراق فاجعه ای برای ایالات متحده بود و تنها قدرت بزرگ جهان نیازی به آغاز یک جنگ جدید ندارد. اما در عین حال اینها می دانند که باید مانع از افزایش نفوذ ایران در منطقه شوند.

حال سوال مهم آن است که ایران در برابر سیاستی که ترامپ به زودی اعلام می کند، چه تصمیمی می گیرد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
سلاح هسته ای آمریکا برخلاف قوانین المللی است.
سلاح هسته ای آمریکا غیرقانونی است.
چرا رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد سلاح هسته ای آمریکا جنایتکارتاکنون خفه خون گرفته است.
آمریکا در سوریه تروریستها را تجهیز نظامی میکند
حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش داشته است
آمریکا متهم و مقصراصلی است، حق با کره شمالی است.
بمب اتمی کره شمالی کاملآ قانون است.
چرا برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی درمورد سلاح هسته ای آمریکا تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
آمریکا: در صورت لزوم از سلاح هستهای علیه کرهشمالی استفاده میکنیم
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

کاخ سفید اعلام کرد که در نشست رئیسجمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی، راههای مقابله با تهدیدهای کرهشمالی از جمله استفاده از سلاحهای هستهای مورد بررسی قرار گرفت.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته با تیم امنیت ملی خود درباره خطرات و تهدیدهای احتمالی برنامه هسته‌ای کره‌شمالی رایزنی کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست ترامپ با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک آمریکا «رایزنی‌ها بر بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به هرگونه تجاوز کره‌شمالی حتی از طریق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت لزوم، متمرکز شد.»
کاخ سفید در این بیانیه، توضیح نداد که آیا نشست ترامپ با تیم امنیت ملی‌اش به‌ این معناست که تهدید کره‌شمالی در حال بزرگ شدن است.
ترامپ، شنبه گذشته در توییت‌هایی جداگانه نوشته بود: « روسا و دولت‌های‌شان به مدت 25 سال در حال مذاکره با کره‌شمالی بوده‌اند، توافق‌هایی امضا کرده و مقدار زیادی پول پرداخت کرده‌اند.» او، بدون ارائه توضیح، نوشت: «تنها یک چیز درباره کره‌شمالی نتیجه‌بخش خواهد بود.»
ترامپ همچنین در دیدار با مسئولان ارشد نظامی در کاخ سفید، پس از آن‌که درباره پرونده‌های ایران و کره‌شمالی سخن گفت، اظهار داشت: اینک «آرامش قبل از طوفان است.»
این اظهارات مبهم ترامپ سوال‌هایی در واشنگتن و در خارج مطرح کرده است که آیا آمریکا گزینه نظامی علیه کره‌شمالی را اجرا خواهد کرد یا خیر، به‌ویژه این‌که رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به «نابود کردن کامل» کره‌شمالی تهدید کرده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: