کد خبر: ۷۳۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۱
رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز کردستان نیازمند امنیت، توسعه و پیشرفت است و هر نوع درگیری و منازعه در کردستان عراق، آنها را از آرامش و پیشرفت عقب می اندازد.
همه‌پرسی کردستان عراق به نفع اسراییل است/ باید تمامیت ارضی کشورها را حفظ کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محسن رضایی در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله راستی کاشانی با حضور در جمع خبرنگاران درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق عنوان کرد: این همه‌پرسی به نفع اسراییل و کسانی است که می‌خواهند ناامنی را در منطقه گسترش دهند در حالیکه امروز کردستان نیازمند امنیت، توسعه و پیشرفت است.


وی با بیان اینکه هر نوع درگیری و منازعه در کردستان عراق، آنها را از آرامش و پیشرفت عقب می‌اندازد، گفت: این همه‌پرسی ممکن است منطقه را با ناامنی مواجه کند و باعث سوءاستفاده اسراییل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رویکرد ایران نسبت به همه پرسی اقلیم کردستان عراق چیست، اظهار کرد: باید تمامیت ارضی کشورها را حفظ کنیم تا از تغییر مرزهای جغرافیایی جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
تاریخ : ۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۷:۴۲
انتقاد «دیدبان حقوق بشر» از «نفرتپراکنی» نظاممند در عربستان علیه شیعیان سازمان «دیده‎بان حقوق بشر» امروز گزارشی را درباره اقدامات سرکوبگرانه عربستان ارائه و در آن رجال دینی سعودی را به تشویق به «انزجار و تبعیض» علیه اقلیت‎‏های دینی بویژه شیعیان این کشور متهم کرد.
سازمان «دیدهبان حقوق بشر» که مقر آن در نیویورک است، امروز (سه شنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد که نفرتپراکنی روحانیون سعودی علیه اقلیت شیعه، به نوعی نظاممندشده است.
این سازمان حقوقبشری درباره سیاست دولت عربستان در سرکوب مخالفان، اعلام کرد که رجال دینی حکومتی یا غیر حکومتی عربستان از شبکه‎های اجتماعی برای تشویق به «تنفر و تبعیض» علیه مسلمان شیعه و دیگر اقلیت‎های این کشور که با حکومت آل سعود هم‎نظر نیستند، استفاده می‏کنند.
خانم «ساره لیا ویتسن» مدیر بخش حقوق بشری خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که «عربستان فرهنگ اصلاحات را طی سال‎های اخیر ترویج داده است، اما همزمان به رجال دینی و کتاب‎های درسی اجازه می دهد که چهره اقلیتهای دینی مانند شیعه را تخریب کنند».
در ادامه این گزارش آمده است که رجال دینی نهادهای دولتی و حکومتی عربستان شیعه‎ها را «رافضی» قلمداد و «ازدواج بین اهل تسنن و شیعیان» را محکوم می‏کنند.
این نهاد حقوق بشری در پایان گزارش خود از مقامات سعودی خواست تا گفتمان تبعیض‎آمیز روحانیون سعودی و مراکز دولتی و حکومتی را هر چه سریعتر متوقف کند.





چرا مدعیان حقوق بشرخفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند وکاری نمی کنند.
چرا سازمان بین المللی سکوت اختیارکرده اند.
و مجامع حقوق بشرخفه خون گرفتند وکاری نمی کنند.
چرا دیوان کیفری بین المللی به پرونده جنایات جن
ی رژیم صهیونیستی تاکنون رسیدگی نمی کند.
رژیم صهیونیستی مانند آمریکا هیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به مسئولیتش برای محاکمه رژیم صهیونیستی تاکنون عمل نمی کند.
دربرابراشغالگری رژیم صهیونیستی سکوت نمی کنیم.
اسرائیل به علت جنایات جنگی درمنطقه خاورمیانه باید محاکمه شود.
رژیم صهیونیستی جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.

تاریخ : ۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۷:۳۸
هاآرتص: اسرائیل ارسال سلاح برای ارتش میانمار را متوقف نمیکند هاآرتص نوشت: علیرغم درخواست دیوان عالی، کابینه رژیم صهیونیستی ارسال سلاح برای ارتش میانمار را متوقف نمیکند.
روزنامه «هاآرتص» نوشت علیرغم گزارشات مختلف از سوی سازمان ملل درباره نسلکشی ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان در روهینگیا، اما اسرائیل صادرات سلاح به این کشور را متوقف نمیکند.
نماینده کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در جلسه دادگاه عالی که برای بررسی دادخواستی جهت توقف صادرات سلاح از سوی اسرائیل به میانمار برگزار شده بود گفت دستگاه قضایی نباید در امور خارجه دخالت کند.
پس از این دادگاه، جلسه خصوصی پشت دربهای بسته با حضور مقامات قضایی و نماینده کابینه رژیم صهیونیستی برگزار شد. هنوز حکمی در این باره صادر نشده اما کابینه اسرائیل به ارسال سلاح برای ارتش میانمار اصرار دارد.
هاآرتص پیشتر گزارش داده بود که ژنرال «آئونگ هلاینگ» از فرماندهان ارتش میانمار در سپتامبر سال 2015 طی سفر به فلسطین اشغالی با «رووین ریولین» رئیس اسرائیل و تولید کنندگان اسرائیلی سلاح دیدار داشته و قراردادهایی را برای خرید تسلیحات مختلف امضا کردند.
همچنین رئیس اداره همکاریهای نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تابستان همان سال به میانمار سفر کرده و قراردهای بیشتری برای فروش تسلیحات به این کشور امضا کرد. البته دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از رسانهای شدن هر دو این سفرها جلوگیری کردند. (جزئیات بیشتر)
اصرار رژیم صهیونیستی برای فروش تسلیحات به میانمار در حالی است که حتی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز هرگونه صادرات سلاح به این کشور را ممنوع و تحریم کردهاند.
دادههای سازمان ملل متحد نشان میدهد که از زمان آغاز سرکوبگری و نسلکشی اقلیت مسلمان در میانمار توسط بودائیان و ارتش میانمار، تا کنون بیش از ۴ هزار نفر کشته و نزدیک به نیم میلیون نفر آواره شدهاند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: