کد خبر: ۷۳۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۷۸۵
کم خونی” می تواند در اثر کمبود سایر گلبول های قرمز و به صورت ارثی هم بروز کند.
به گزارش خبرداغ ، کم خونی” می تواند در اثر کمبود سایر گلبول های قرمز و به صورت ارثی هم بروز کند.

نسرین حبیبیان متخصص آنکولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از علت های شایع کم خونی در بزرگسالان و کودکان کمبود آهن است با این وجود، ذخیره آهن بدن با کمبود رو به رو شده و گلبول های قرمز کم رنگ و کوچک می شوند و عارضه ای است که مربوط به خود گلبول قرمز است.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات ارثی که غشاء گلبول قرمز را درگیر می کند و بیماری‌های ارثی هموگلوبین موجب بروز کم خونی می شود.

وی در خصوص علت دیگر بروز کم خونی تصریح کرد: عامل های خارجی مانند ویروس ها و مصرف داروها که به عنوان پادتن عمل می کنند باعث تخریب و کم شدن طول عمر گلبول قرمز می شود.

حبیبیان خاطر نشان کرد: کم خونی بر اساس کاهش مقدار هموگلوبین خون و کاهش مقدار توده گلبول قرمز بدن تشخیص داده می شود.

وی در پایان افزود: شایع ترین نوع کم خونی کمبود آهن است که در آن گلبول قرمز کوچک می شود که مربوط به بیماری های تالاسمی خفیف است در تغییر نکردن سایز گلبول و حفظ اندازه طبیعی آن کم خونی با کاهش طول عمر گلبول قرمز سرو کار دارد با بزرگتر شدن سایز گلبول قرمز که در اثر کمبود اسید فولیک و ویتامین B12   به وجود می آید در بزرگسالان و کودکان شایع است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: