کد خبر: ۷۳۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۱۹۹
امروز ایرانی مفتخر است در رأس قوه مجریه شخصیتی خردمند حضور دارد که دیگر بخشی از میهمانان با نطق او محل سخنرانی را ترک نمی‌کنند و با تدبیرش نقشه جنگ طلبان خنثی می‌شود و ایران هراسی را باطل می‌کند.
نطقی در تراز ملت ایران
به گزارش خبرداغ ، غلامعلی دهقان- سخنان منطقی و حساب شده ریاست محترم جمهوری در نطق مجمع عمومی سازمان ملل موجی از احترام و افتخار به آن نطق به‌همراه داشت؛ نطقی وزین که در تراز ملت بزرگ و ریشه دار ایران بود. حسن روحانی در این نطق بر برخی مفاهیم توجه خاص داشت. دراین باره نکات زیر قابل توجه است.

  ۱-تأکید بر منش اعتدال
حسن روحانی در نطق خود بارها اعلام کرد که اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی. اعتدال نه بی‌تفاوتی است و نه پرخاشگری. اعتدال آزادی و مردم سالاری است اما به صورتی شامل و فراگیر، نه حمایت ظاهری از آزادی دریک جا و پشتیبانی از دیکتاتوری درجای دیگر. اعتدال هم‌افزایی اندیشه‌ها است و نه رقص شمشیرها.

 ۲-تأکید برتعامل سازنده با جهان
روحانی اشاره کرد تعامل سازنده با جهان خط مشی ایران در سیاست خارجی است. وی اشاره کرد زبان ما زبان کرامت است و زبان تهدید را برنمی‌تابیم و از احترام به حقوق بین‌الملل سخن گفت و خواهان مشارکت و همکاری همه سرمایه‌گذاران و صاحبان اندیشه و ابتکار در سراسرجهان شد. وی با این سخنان خود نشان داد نمی‌توان کشور را مانند یک جزیره جدا از دیگران تدبیر کرد.

 ۳-تأکید برصلح خواهی ایرانیان
روحانی در نطق خود به پیشینه ایرانیان درمقوله تسامح نسبت به دیگرادیان اشاره کرد. وی با یادآوری قضیه اسارت یهودیان در دست  بخت النصرحاکم بین النهرین و آزادی آنها توسط ایرانیان و بازگرداندن آنها به فلسطین و همچنین احترام به ارمنیان مسیحی نشان داد ملت ایران همیشه حامی مظلوم و به دور از پرخاشگری نسبت به دیگران بوده است.

 ۴-تأکید بر زبان حکمت در صدور انقلاب
تأکید روحانی برقدرت نرم برای توسعه فرهنگی درجهان امروز قابل توجه بود. وی صراحتاً اعلام کرد: ما برای ترویج فرهنگ و تمدن و مذهب و انقلابمان در قلب‌ها وارد می‌شویم و با عقل‌ها سخن می‌گوییم. شعر می‌خوانیم و با حکمت سخن می‌گوییم. سفیران ما شاعران وعارفان وحکیمان‌مان هستند. وی به صراحت اعلام کرد ایران نمی‌خواهد انقلابش را به‌ زور سرنیزه صادرکند. ما به استواری فرهنگمان، حقیقت مذهبمان و اصالت انقلابمان باورداریم.

 ۵-روحانی همچنین دراین نطق از عدالت به معنای درست آن و نه ریاکاری به اسم عدالت و نیز وفای به عهد ایرانیان بخصوص درقضیه برجام و نکوهش ادبیات سخیف وجاهلانه وکینه توزانه رئیس جمهوری امریکا و عزم ایران برای همکاری همه جانبه با جهان در راستای ایجاد جهانی عاری از خشونت و ظلم هم سخن گفت.

 ۶-امروز ایرانی مفتخر است در رأس قوه مجریه شخصیتی خردمند حضور دارد که دیگر بخشی از میهمانان با نطق او محل سخنرانی را ترک نمی‌کنند و با تدبیرش نقشه جنگ طلبان خنثی می‌شود و ایران هراسی را باطل می‌کند.

این یادداشت ابتدا در روزنامه ایران منتشر شد.
آفتاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: