کد خبر: ۷۳۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید: ۲۷۷
لاریجانی در نطق پیش از دستور:
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: ترامپ از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شده و به او بپیوندند اما دیدید که اکثر قریب به اتفاق رهبران کشورهای جهان سخنان وی را ریشخند کردند و از معاهده هسته‌ای حمایت کردند
مسئولان آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند/ دوستان ما در اقلیم کردستان وارد میدانی نشوند که آرامش و امنیت عراق را برهم بزند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس که پس از ۳ هفته تعطیلات تابستانی آغاز به کار کرد، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن آغاز سال تحصیلی و با اشاره به همزمانی فرارسیدن ایام سوگواری دهه نخست محرم و هفته دفاع مقدس، تاکید کرد که نهضت عاشورا مسیر مبارزات علیه مستکبران را در طول تاریخ سمت و سویی تازه بخشید و گفت که رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس در همین نکته نهفته بود که زیست اجتماعی ملت ایران بر مجاهدت استوار شد.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رییس‌جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: لازم از سخنان روشنگرانه و صریح رییس‌جمهوری محترم در سازمان ملل که پاسخ درخوری به سخنان وهم‌آلود و پوچ رییس‌جمهوری آمریکا بود، تشکر کنم. آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکر او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده و ملت‌ها بیدار شده‌اند و به‌خوبی دریافته‌اند که ایران پس از انقلاب، علی‌رغم همه دسیسه‌های غرب و شرق با اتکا به مجاهدت ملت توانست اهداف انقلابی خود را محقق کند و کشوری که زمانی انگشت‌نمای ژاندارمی آمریکا در منطقه بود، به ملتی سرافراز با آرمان‌های آزادی‌خواهانه بدل گردید و این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده کرده و آن‌را درک کردند و بنابر این نوعی هوشیاری و بیداری سیاسی در ملل اسلامی به‌وجود آمده است که با لاف‌زنی‌های توخالی امثال ترامپ تغییر نمی‌کند.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: آقای ترامپ حکومت ایران را دیکتاتوری خوانده و آرزو کرده یک‌بار دیگر شرایط عوض شود و مردم ایران خوشحال و در رفاه باشند. قاعدتاً مقصودشان تکرار حکومت دست‌نشانده آمریکاست تا بار دیگر مردم را خوشحال کند. آقای ترامپ، ملت ایران حدود ۴۰ سال است که با خوشحالی و استواری حکومت دست‌نشانده شما را نابود کرده و دموکراسی را جایگزین آن کرده‌اند. شما ظاهراً نیم‌قرن از حوادث دنیا عقب هستید.

وی اضافه کرد: چند ماه از انتخابات اخیر نمی‌گذرد که بیش از ۷۰ درصد ملت در انتخابات باشکوه ریاست‌جمهوری شرکت کردند. چطور این واقعیت را که بیش از ۱۰۰ کشور در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری به‌احترام رای ملت ایران شرکت کردند، نمی‌بینید.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: ایشان ادعا کردند که ایران دارای پوشش کاذب دموکراسی است. آیا ایران پوشش کاذب دموکراسی دارد یا در انتخابات اخیر آمریکا که اگر معیار رای واقعی مردم بود، شما رای لازم را کسب نکردید. کدام کشور پوشش کاذب دموکراسی دارد؟!!

نماینده اصولگرای قم در مجلس ادامه داد: آقای ترامپ ادعا کردند که ایران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد مسئولان رژیم آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند. مگر وزیر خارجه قبلی آمریکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکردند آمریکا داعش را به‌وجود آورد و از آن حمایت کرد. ما با اطلاعات به این نتیجه رسیده بودیم ولی این اقرار خودتان است. مگر نمی‌بینید وقتی آمریکا در سوریه و عراق مردم را به خاک و خون کشید، این ایران بود که طی چندسال اخیر با کمک‌های خود آن‌ها را سرکوب کرد. ظاهراً ایشان پیرو مکتب گوبلز هستند که دروغ را آن‌چنان محکم بگویند که خودشان هم باور کنند.

لاریجانی با بیان این‌که آمریکایی‌ها از بحران یمن سخن می‌گویند اما از واقعیت طفره می‌روند، گفت: مگر با سلاح شما، عربستان ملت مظلوم یمن را زیر آتش هوایی خود قرار نداده است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام اعلام کرد: ایشان سخن همیشگی خود را تکرار کرد که توافق هسته‌ای با ایران برای ایالات متحده آمریکا خجالت‌آور است و فکر نمی‌کنم که حرف آخر را در این باره شنیده باشید. این‌که برای شما خجالت‌آور است یا نیست، به ما ربطی ندارد. این یک معاهده بین‌المللی است که شورای امنیت آن‌را تایید کرده است و آمریکا به انحای مختلف نسبت به آن بدعهدی کرد و می‌دانید ملت ایران با حوصله و تدبیر عمل می‌کند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: البته ما فکر نمی‌کنیم شما حرف آخر ما را شنیده باشید که ممکن است با شرایط غیرقابل باور و غیرقابل بازگشت مواجه شوید.

وی با بیان این‌که ترامپ پاسخ خود را در همان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دریافت کرده است، یادآور شد: او از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شده و به او بپیوندند اما دیدید که اکثر قریب به اتفاق رهبران کشورهای جهان سخنان وی را ریشخند کردند و از معاهده هسته‌ای حمایت کردند؛ بجز رژیم صهیونیستی که مسئولان آمریکا را بازیچه خود قرار داده است.

نماینده اصولگرای قم در مجلس اعلام کرد: جدای از این‌ها، ادبیات موهن ایشان که در تراز شغل کاباره‌داری اوست، آن هم در سازمان ملل که برای ایجاد صلح تاسیس شده است، همراه با اطلاعات غلط و سرهم بندی شده، افول جایگاه آمریکا را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که قدرت رهبران دنیا در عقلانیت رفتاری و گفتاری آن‌ها نهفته است، نه در عربده‌کشی و نااهلانه سخن گفتن، یادآور شد: آیا برای آمریکا بهتر نبود به‌جای این‌که سخنان سبک‌سرانه نسبت به ایران بگوید، نسبت به نسل‌کشی در میانمار تصمیم درست می‌گرفتند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌خاطر تلاش برای کمک‌رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار تشکر کرد و ادامه گفت: البته لازم به ذکر است، تقویت بنیه دفاعی به‌خصوص وجه موشکی آن مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی است و در مصوبه اخیر نیز منابع لازم را برای این امر در نظر گرفتیم و باتوجه به سوابق‌مان در جنگ تحمیلی تقویت بنیه دفاعی به‌جهت بازدارندگی بخشی از راهبرد دفاعی ماست و برخلاف آن‌چه رییس‌جمهوری آمریکا با شیطنت بیان کرد، ما با همسایگان‌مان زندگی صلح‌آمیز و توام با احترام متقابل داریم که این هم جزء اصول سیاست‌خارجی ماست. البته طبیعی است که در برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشیم اما این امر مانع هم‌زیستی مسالمت‌آمیزمان نبوده و نیست.

وی به برگزاری آرام و بی‌حاشیه مراسم حج امسال نیز اشاره کرد و گفت: گرچه با دولت عربستان در مسائلی چند، اختلاف جدی داریم اما از تدارک مناسب برای حجاج تشکر می‌کنیم.

رییس قوه مقننه همچنین به موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان پرداخت و یادآور شد: لازم است دوستان ما در اقلیم کردستان مراقب باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش و امنیت عراق را برهم بزند. مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری سفاکانه صدام و پس از دخالت نظامی صبوعانه آمریکا نظامی دموکراتیک را ایجاد کردند. گرچه از ابتدای دوره جدید کشورهایی با ایجاد درگیری‌های تروریستی مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کردند اما ملت رشید عراق توانستند از همه این مشکلات خارج شوند.

وی تصریح کرد: کسانی که این فکر را در اقلیم القاء نموده‌اند، پایه‌گذار ماجراجویی جدیدی برای ملت عراق می‌شوند که سال‌ها آن‌ها را درگیر کشمکش می‌کنند که نتیجه آن عقب‌افتادگی آن‌ها است. ما در سخت‌ترین شرایط نظیر بحران تروریستی داعش به کمک عراق و اقلیم کردستان پرداختیم اما نمی‌توانیم خطرات جدید برای ملت عراق را نادیده بگیریم.

لاریجانی در پایان همچنین ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله راستی کاشانی، ایشان را از استوانه‌های انقلاب و حوزه‌های علمیه دانست و در پایان نیز درگذشت مادر بهمن طاهرخوانی نماینده مردم تاکستان را تسلیت گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
آمریکایی ها جنایتکار وخیانتکار با هماهنگی، همدستی وهمکاری تمام تروریست های درمنطقه خاورمیانه وجهان اقدامات تروریستی، قتل عام ونسل کشی و آدمکشی جنایت وتجاوز می کنند و بعد آن هم بی شرمانه ما را متهم می کنند.


سعودی ها جنایتکار وخیانتکار به سرکردگی آمریکا با هماهنگی، همدستی وهمکاری تمام تروریست های درمنطقه خاورمیانه وجهان اقدامات تروریستی، قتل عام ونسل کشی و آدمکشی جنایت وتجاوز می کنند و بعد آن هم بی شرمانه ما را متهم می کنند.

برخی کشورهای عربی جنایتکار وخیانتکار به سرکردگی آمریکا با هماهنگی، همدستی وهمکاری صهیونیست ها و تمام تروریست های درمنطقه خاورمیانه وجهان اقدامات تروریستی، قتل عام ونسل کشی و آدمکشی جنایت وتجاوز می کنند و بعد آن هم بی شرمانه ما را متهم می کنند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
از رسانه ها محترم درخواست می کنیم مشکلات ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت شاغلان و بازنشستگان وابسته مخابرات منطقه استان تهران پیگیری کنند. ازمهرماه 1389 حدود 4 سال است اضافه کاری، شبکاری و... پرداخت نکرده است. متاسفانه مدت 8 سال است هیچ مرجعی پاسخگوی شکایت ها و اعتراض ها ما نیستند. درخواست پیگیری و رسیدگی داریم.
آیا درمدت 8 سال درکشور کسی نیست به فکرمشکلات ما باشند
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: