کد خبر: ۷۳۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
تعداد بازدید: ۲۱۰
برای هر کسی که سخنان روسای جمهور کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل را دنبال کرده این مساله کاملا روشن است که تمایز اشکاری بین دیدگاههای ترامپ و ماکرون وجود دارد
آیا ترامپ و ماکرون تقسیم نقش کرده اند؟ / آیا رئیس جمهور فرانسه واقعا در ماجرای برجام به دنبال میانجیگری است؟
به گزارش خبرداغ،البناء چاپ بیروت نوشت: برای هر کسی که سخنان روسای جمهور کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل را دنبال کرده این مساله کاملا روشن است که تمایز اشکاری بین دیدگاههای ترامپ و ماکرون وجود دارد؛ ترامپ مردی جنگ طلب و خواستار خروج از تفاهم ها به نظر می رسد و حتی اگر به سخنانش دقت شود، هیچ نقشه و چاره ای برای عملی کردن تهدیدهایش ندارد؛ در حالی که ماکرون فردی صلح طلب است که خواستار مذاکره سیاسی در مورد بحران کره شمالی بوده و نسبت به بازی با توافق هسته ای هشدار می دهد؛ تمایز وی با ترامپ در این موارد به اندازه ای واضح و مشخص است که گویی سخنرانی او تنها پاسخی به رئیس جمهور بود.

به گزارش «انتخاب»؛ ماکرون در گام دوم برای حل صلح آمیز بحرانها بر ضرورت همکاری با روسیه در سوریه تاکید کرده و نتوانست موضع خود در مورد تمایل برای افزایش و بهبود روابط با ایران و کمک به ترکیه برای جلوگیری از خطرات همه پرسی را پنهان کند. این گام دوم، سخنان ماکرون را در دایره یک استراتژی فرانسوی رو به تکامل قرار می دهد که در این میان از مساله فلسطین و تلاش برای حل آن نیز غافل نشد. رئیس جمهور فرانسه در مورد سوریه به سخنان و مواضع تکراری آمریکا بسنده نکرده و اعلام کرد که آینده سوریه باید توسط مردم آن مشخص شود و این رئیس جمهور سوریه است که با تروریستها می جنگد و نه فرانسوی ها.

به عقیده برخی تحلیلگران سیاست فرانسه، این دولت امکان استقلال عمل در زمینه سیاست خارجی اش از آمریکا را ندارد. ترامپ و دولتش به خوبی می دانند که در شرایط حاضر چاره ای جز سازش نیست و در این میان فرانسه که گفتمان صلح آمیز را برگزیده است می تواند پل خوبی برای تفاهمات بعدی ایالات متحده با روسیه باشد. نقش فرانسه همچنین به واشنگتن این امکان را می دهد که از فرصتهای مذاکره با روسیه، ایران و کره بعنوان یک طرف و نه یک میانجی، استفاده کند و حتی ورود فرانسه به خط بهبود روابط با ترکیه و ترسیم اشتراکات با آن، زیر سقف همکاری ترکیه با ایران و روسیه نیز مانعی ندارد.

فرانسه دولتی است که از منافع خود صحبت می کند، اما واشنگتن سردرگم است و گزینه عملی برای سیاست خارجی اش ندارد؛ بدین معنا، پاریس سیاستهای خود را ترسیم کرده و در این بین از اهمیت آمریکا از یک سو و ضعف سیاسی اش از سوی دیگر آگاه است؛ به همین دلیل راههای سازش را به آن پیشنهاد می دهد.

این موضع فرانسه در نهایت حجم خلأ سیاسی و تضعیف جایگاه نظامی ایالات متحده را نشان می دهد که در سایه آن روسیه به قدرت برتر سیاسی جهان تبدیل شد و اکنون فرانسه می کوشد این سیادت جهانی را با روسیه تقسیم کند؛ پس این منفعت طلبی فرانسه به معنای تقسیم نقشها با آمریکا نیست.

چه بسا عقب نشینی آمریکا زمینه حاشیه های جدیدی برای استقلال طلبی در جبهه هم پیمانانش است که اکنون نوبت به فرانسه رسیده است. شرایطی که در مورد ترکیه و گرایشش به سمت روسیه و ایران شاهد آن هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
درپاسخ دیوان کیفری بین المللی خیانتکار
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به نماینده بی ادب آمریکا درسازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ سازمان ملل عفو بین الملل خیانتکار
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر خیانتکار
درپاسخ به مقامات انگلیس جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به مقامات فرانسه جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کنگره آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به سنای آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کاخ سفید ضد بشریت
درپاسخ مجلس نمایند گان آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت به اصطلاح رئیس جمهورآمریکا جنایتکار و خیانتکارضد علیه مظلومان، مسلمانان و کل بشریت!
ترامپ حیوان وحشی بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشراست حق ندارد درباره حقوق بشرحرف بزند.
آمریکا جنایتکار و خیانتکاربعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشراست حق ندارد درباره حقوق بشرحرف بزند.
رفتارائتلاف آمریکایی شرو آوراست.
جنایت جنگی ائتلاف آمریکایی درسوریه شرم آوراست.
رفتارائتلاف آمریکایی دراین زمینه شرم آوراست.
ائتلاف آمریکایی به علت جنایات جنگی درسوریه باید محاکمه شود.
ائتلاف آمریکایی بسیارخطرناک ترازداعش است.
ائتلاف آمریکایی ازتکفیری ها بدتراست.
ائتلاف آمریکایی مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است.
ائتلاف آمریکایی هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
پشتیبانی ائتلاف آمریکایی ازداعش و دیگرگروه های تروریستی تکفیری درسوریه.
ائتلاف آمریکایی احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
مدعیان حقوق بشر درمدت 7 سال است بهه فجایع سوریه چراغ سبزنشان می دهند.
مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتار نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبز نیز نشان می دهند.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشرسوریه دست دارند.
و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به جنایات ائتلاف آمریکایی درسوریه نمی کنند.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند وکاری نمی کنند.
که سازمان های بین المللی چشم خود را برروی واقعیا بسته و نمی توانند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشند.
آمریکا جنایتکار و خیانتکار به عنوان ناقض نمی تواند مدافع آن درجهان باشد.
آمریکا جنایتکاردشمن تاریخی مردم منطقه خاورمیانه وجهان است.
قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ضد کره شمالی، مصرف داخلی سازمان ملل متحد است کره شمالی بهترین کشور درجهان است.
آمریکا وهم پیمانانش مرتکب جنایات جنگی درمنطقه خاورمیانه وجهان شده اند ونه کره شمالی
2617 کشته درپی حملات به اصطلاح ائتلاف آمریکایی در سوریه
تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
از اواخر 2014 و همزمان با آغاز حملات نظامی به اصطلاح ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در سوریه تاکنون در حدود دوهزار 617 نفر از شهروندان غیر نظامی این کشور جان خود را از دست داده اند.
در میان قربانیان حملات ائتلاف آمریکا در سوریه 615 کودک و 443 زن وجود دارند.
براساس اظهارات و گزارش های ناظران حقوق بشر، قربانیان حملات نظامیان ناتو از ساکنان و شهروندان استان های حسکه، رقه، حلب، ادلب و دیرالزور بوده اند.
ائتلاف آمریکا از جنگجویان کرد در شمال سوریه در جنگ با تروریست های داعش حمایت می کند.
این در حالی است که دولت سوریه بارها ضمن اعتراض به دخالت نظامی ائتلاف آمریکا در این کشور اینگونه اقدامات را غیرقانونی می داند و با اشاره به کشتار شهروندان غیر نظامی توسط ائتلاف از سازمان ملل خواستار انحلال این ائتلاف شده است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
دبیرکل سازمان ملل خیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟


رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟


سازمان عفو بین الملل خیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟


مدعیان دروغین حقوق بشر اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟


آمریکا جنایتکار وخیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟


انگلیس جنایتکار وخیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟


فرانسه جنایتکار وخیانتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشر است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه بی ادب و آل سعود بی ادب مردم دین دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت می کند؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: