کد خبر: ۷۳۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
تعداد بازدید: ۴۲۷
مونسان در دیدار با سفیر اتریش در ایران:
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عصر امروز 27 اردیبهشت 96، در دیدار با سفیر اتریش در ایران، تأکید کرد که ایران مقصد خوبی برای گردشگران اروپایی به‌ویژه توریست‌های اتریشی است.
ایران مقصد خوبی برای گردشگران اروپایی به‌ویژه توریست‌های اتریشی استبه‌گزارش خبرداغ به نقل از خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در دیدار با استفان اسکولز سفیر اتریش در ایران گفت: «پس از برجام، ارتباط ایران با اروپا افزایش پیدا کرد و تمایل به انجام همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی ازجمله اتریش بیشتر شد.»

او با تشریح حوزه‌های سه‌گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «ایران کشوری با تمدن و تاریخی کهن است و ظرفیت‌های بی‌شماری مانند هنرهای بی‌نظیر، آثار تاریخی چندهزارساله، ظرفیت‌های طبیعت‌گردی، موسیقی غنی و 400 نوع صنایع‌دستی دارد. صنایع‌دستی ایرانی نیز می‌تواند برای گردشگران اروپایی به‌ویژه گردشگران اتریشی جذاب باشد. صنایع‌‌دستی ایرانی طیف وسیعی را شامل می‌شود، به‌عنوان مثال در بحث پوشاک می‌توان از ظرفیت‌های بی‌نظیر صنایع‌دستی ایرانی استفاده کرد.»

مونسان ادامه داد: «علاقه‌مند بودم که دیدار امروز در کاخ سعدآباد برگزار شود تا از نزدیک بتوانید لباس‌های سلطنتی را ببینید و دریابید که آن‌دسته از لباس‌هایی که با بهره‌گیری از صنایع‌دستی و فرهنگ ایرانی طراحی شده‌اند زیباتر از سایر لباس‌ها هستند. می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و لباس‌های فاخر با برند اروپایی عرضه کرد.»

او خاطرنشان کرد: «ما می‌توانیم از طریق همکاری‌های مشترک سطح گردشگری دو کشور را ارتقا دهیم و ایران و اتریش را بهتر معرفی کنیم.»

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه، تبلیغات منفی زیادی علیه ما صورت گرفت، اما وقتی گردشگران خارجی به ایران می‌آیند از نزدیک تفاوت ایران واقعی را با تبلیغاتی که علیه ایران می‌شود درک می‌کنند. ایران صاحب مردمانی بسیار مهربان و صلح‌طلب است که در طول تاریخ نیز این مسئله را نشان داده‌اند؛ درعین‌حال، این مردم از فرهنگ و تمدن خود نیز با جدیت و شدت دفاع می‌کنند.»

او تأکید کرد: «ایران مقصد خوبی برای توریست‌های اروپایی به‌ویژه توریست‌های اتریشی است. ما نیز تلاش می‌کنیم اتریش را به‌عنوان یک مقصد خوب به گردشگران ایرانی معرفی کنیم. همچنین باید کمک کنیم پروازهای مستقیم بین ایران و اتریش بیشتر شود.»

این خبر تکمیل می‌شود...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: