کد خبر: ۷۳۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۳۵۵
مهدي تاج را در حاشيه چهارمين المپياد ورزش مدارس كشور ديديم. او كه ظاهراً بيشتر از همه رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي حاضر در اين نشست كار و جلسه داشت حتي پيش از سيدمحمد بطحايي، وزير آموزش‌وپرورش حرف‌هايش را زد و قبل از سخنراني وزير از سالن جلسه بيرون رفت.
تاج: درباره رأی فيفا برای كشور ثالث حرف بزنم، كل فدراسيون محكوم می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،مهدي تاج را در حاشيه چهارمين المپياد ورزش مدارس كشور ديديم. او كه ظاهراً بيشتر از همه رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي حاضر در اين نشست كار و جلسه داشت حتي پيش از سيدمحمد بطحايي، وزير آموزش‌وپرورش حرف‌هايش را زد و قبل از سخنراني وزير از سالن جلسه بيرون رفت.

 

 با او تا خروجي ساختمان وزارت آموزش‌وپرورش رفتيم تا درباره مسائل روز فوتبال و فوتسال به ويژه ورود بانوان به استاديوم و بازي در كشور ثالث حرف بزنيم. رئيس فدراسيون فوتبال با خبرورزشي حرف زد.

 

رأي فيفا براي بازي در كشور ثالث براي ما راضي‌كننده است

رئيس فدراسيون فوتبال درباره برگزاري ديدارهاي تيم‌هاي فوتبال كشورمان با نمايندگان عربستان در كشور ثالث به خبرورزشي گفت: «موضوع برگزاري بازي در كشور ثالث بحث مهمي است. ما در اين ارتباط تا دادگاه CAS هم رفته‌ايم و اين دادگاه در اين باره رأيش را هم صادر كرده است. البته در يكي از بندهاي مهمش موضوعي مد نظر قرار داده شده كه نه ما مي‌توانيم آن را رسانه‌اي كنيم، نه عربستاني‌ها مي‌توانند و نه‌ AFC. چون هر سه ما با يكديگر در اين پرونده درگير هستيم. اگر من هر حرفي در اين باره بزنم، نوعي محكوميت براي سيستم فدراسيون خودمان است ولي مي‌توانم بگويم كه من از رأيي که براي اين پرونده صادر شده، راضي هستم».

 

بليت‌فروشي حق سرخابي‌هاست

از تاج پيش از هر چيز درباره سردرگمي طرفداران دو باشگاه استقلال و پرسپوليس پرسيديم كه نمي‌دانند بليت بازي تيم‌شان را از سامانه خريداري كنند يا از باشگاه! كه او گفت: «جلسه خوبي با افتخاري و طاهري داشتيم كه به تفاهم هم رسيديم. واقعيت اين است كه امروز در سراسر كشور بليت‌فروشي را در اختيار باشگاه‌ها قرار داده‌ايم. يك قراردادي بين ما بوده كه بايد به شكل حقوقي و منطقي به آن خاتمه بدهيم. در اين جلسه به نتيجه رسيديم كه قرارداد قبلي را فسخ كنيم ولي چون فسخ قرارداد بايد براساس مباني اصولي انجام شود كه خسارت‌هاي جانبي به بار نياورد و ما را پاسخگوي مراجع ديگر نكند، هنوز به شكل رسمي اعلام نكرده‌ايم».

 

حرف از فسخ بليت‌فروشي بار حقوقي دارد

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: «شايد هر دو باشگاه از يك‌شنبه بتوانند كارشان را انجام بدهند و تا الان نيز كار را كمابيش شروع كرده‌اند. همين كه من بگويم اين كار را شروع مي‌كنند و به منزله فسخ تلقي شود، مي‌تواند براي من بار حقوقي داشته باشد. اينكه آقايان طاهري و افتخاري در اين باره گفتند نمي‌توانند حرف بزنند به همين خاطر بوده است. قرارداد قبلي هنوز فسخ نشده و مراحلش در حال طي شدن است. يك نماينده از ما و يك نماينده از طرف باشگاه‌ها و يكي هم از طرف نهاد رياست جمهوري آمده‌اند كه دو تا از اين سه عضو حق را به سازمان ليگ داده‌اند كه مي‌توان با برخي شرايط كه در قرارداد اعمال نشده، آن را فسخ كرد. در نهايت هم شركت تجهيز استاديوم مي‌‌آيد و به نمايندگي از دو باشگاه خودش اين كار را انجام مي‌دهد».

 

مسابقه توگو با هزينه فدراسيون ماست

تاج درباره تدارك تيم ملي براي جام جهاني‌ و برآورده كردن نيازهاي كي‌روش گفت: «كشوري را در آسيا سراغ داريد كه بعد از صعود به جام جهاني‌ در هر دو فيفادي بازي كند؟ اما ما دو بازي دوستانه براي تيم ملي هماهنگ كرده‌ايم. البته كارلوس كي‌روش درخواست كرده 8 بازي تا قبل از جام جهاني‌ داشته باشيم و ما هم اين موضوع را پيش‌بيني كرده‌ايم. فعلاً يك بازي دوستانه با روسيه خواهيم داشت كه خود اين كشور هزينه‌هاي آن را پرداخت كرده است و يك بازي هم با توگو. اين تيم به خواست كي‌روش انتخاب شد كه بتوانيم با يك تيم آفريقايي كه احتمالاً در گروه‌مان در قرعه‌كشي نهايي قرار مي‌گيرد هم بازي داشته باشيم. توگو تيم خيلي خوبي است و 14 بازيكنش لژيونر هستند. تمام هزينه‌هاي بازي با تيم ملي توگو را هم خود ما پرداخت مي‌كنيم».

 

پاداش جام جهاني‌ در مراسمي ويژه پرداخت مي‌شود

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد پاداش اعضاي تيم ملي پس از راهيابي به جام جهاني‌ هم حرف زد و گفت: «اعضاي تيم ملي بخشي از پاداش خود را گرفتند و تا امروز به جز بازي تيم‌ ‌ملي فوتبال مقابل سوريه كه با نتیجه مساوي تمام شد، تمام پاداش‌ها كه عدد قابل ملاحظه‌اي بود را داده‌ايم. يكي از پاداش‌ها 8 هزار دلار بود كه پرداخت شد. مي‌خواهيم پاداش راهيابي به جام جهاني‌ را در مراسمي ويژه به بازيكنان تيم ملی بدهيم».

 

ما دخالتي در فروش نفت تهران نداشتيم

مهدي تاج در اين باره كه بالاخره مالكيت باشگاه نفت تهران متعلق به چه كسي است و هنوز مالك قبلي در اين باره ادعاهايي دارد، گفت: «فروش باشگاه نفت بدون دخالت ما انجام شده و موضوع دفاع از سهم‌شان كه متعلق به شركت بهنام پيش‌رو كيش بود، به خودشان ربط دارد. البته طي صحبتي كه با گل‌محمدي، مدير كل استان تهران داشتم، ايشان تأكيد داشت تيم فوتبال نفت طبق قرارداد به تعهدات خود عمل نكرده است و باشگاه خود را با نام نفت طلاييه به فروش رسانده است».

 

وزارت ورزش سفت و سخت دنبال كار بانوان است

تاج در پاسخ به اين سؤال خبرورزشي كه چه خبر خوشي براي بانوان فوتبالدوست كشورمان درباره حضور در استاديوم‌ها دارد گفت: «بحث بانوان در اختيار فدراسيون نيست. البته در حال حاضر براي بسترسازي و بررسي زمينه انجام اين كار، وزارت ورزش و جوانان و نهادهاي ذي‌ربط مشغول كار روي اين فرآيند هستند. ما با توجه به ساختارهايي كه داريم در حال كار روي اين موضوع هستيم».

 

تاج گفت: «ما در فوتسال هم روي اين موضوع تحقيق كرديم و تلاش داشتيم تا با همين امكانات ورود بانوان را آزاد كنيم ولي اين موضوع همچنان ملزم به رعايت يكسري قوانين خاص است كه از آن جمله هماهنگي با نيروي انتظامي و برخي از دستگاه‌هاي ديگر است كه بايد نظر همه آنها جلب شود. به اين دليل تأكيد مي‌كنم كه اين كار در اختيار فدراسيون فوتبال نيست».

 

خبر خوبي كه تاج براي بانوان داشت، بخش پاياني صحبت‌هايش بود كه گفت: «خبر خوب براي بانوان اين است كه من مطلع هستم وزارت ورزش يك جلسه‌اي در همين باره داشته و سفت و سخت پيگيرش است و هنوز هم در حال بررسي شرايط هستند تا اين موضوع با يك تصميم منطقي و به شكلي مطلوب پيش برود». 

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: