کد خبر: ۷۳۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
تعداد بازدید: ۳۱۷
روحانی در جمع خبرنگاران:
رییس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به قزاقستان سفر کرده بود، پس از شرکت در این اجلاس و نیز نشستی ویژه برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار، یکشنبه شب وارد تهران شد.
اعضای سازمان همکاری اسلامی درباره لزوم کمک به آوارگان و ایجاد فشار بر دولت میانمار برای توقف نسل کشی اتفاق نظر دارند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال معاون اول رییس جمهوری و ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل قرار گرفت.

رییس جمهور که به دعوت رسمی رییس جمهور قزاقستان به آستانه سفر کرده بود، علاوه بر شرکت در این اجلاس، با روسای جمهور قزاقستان، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و ونزوئلا نیز دیدار و در خصوص مهمترین مسائل در روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی با آنان گفتگو کرد.

روحانی در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این اولین نشست سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع علم و فناوری بود ، گفت: علم و فناوری برای پیشرفت کشورها ، قدرت کشورهای اسلامی و حل معضلات دنیای اسلام اهمیت زیادی دارد .

وی اضافه کرد: علت اینکه در گذشته جهان اسلام توانسته بود دانشمندان بزرگ را جذب و تولید علم کند این بود که با اهالی علم ، تعامل و تسامح داشت لذا در سخنرانی خود در اجلاس نیز تاکید داشتم تعامل، تسامح و تعاون به عنوان سه رکن "اعتدال اسلامی"، رمز اعتلای علمی و فناوری در گذشته و آینده جهان اسلام است.

رییس جمهور با اشاره به برگزاری نشست ویژه سران سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار اظهارداشت: اگر چه فرصت زیادی برای بحث وجود نداشت اما همه کشورهای شرکت کننده در نشست، درباره لزوم کمک به آوارگان و ایجاد فشار بر دولت میانمار برای توقف نسل کشی اتفاق نظر داشتند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار با سران پنج کشور شرکت کننده در این اجلاس تصریح کرد: در دیدار با رییس جمهوری ترکیه ، به بررسی پنجره جدیدی که در روابط دو کشور گشوده شده ، پرداختیم. روابط با ترکیه امروز بسیار گسترده است و عرصه جدیدی نیز در همکاری های امنیتی و نظامی دو کشور فراهم آمده است.

رییس جمهور ادامه داد: در این دیدار همچنین درباره برنامه های سفر پیش روی آقای اردوغان به تهران و هماهنگی های لازم بین ایران، ترکیه و روسیه برای صلح در سوریه و مبارزه با تروریسم گفتگو کردیم. موضوع اقلیم کردستان عراق و اینکه نباید معضل جدید در دنیای اسلام ایجاد شود و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور نیز از دیگر موضوعات مورد بحث و تبادل نظر در این دیدار بود.

روحانی درباره دیدار با رییس جمهور آذربایجان نیز گفت: روابط دو کشور همواره رو به گسترش بوده است. این نهمین دیدار با آقای الهام علی اف در ۴ سال گذشته بود که در آن درباره روابط و همکاری های دوجانبه، همکاری های دو کشور در زمینه ترانزیت و گسترش ارتباطات ریلی و سرمایه گذاری که قرار است آذربایجان در خط آهن رشت -  آستارا انجام دهد گفتگو کردیم. آقای علی اف از بنده برای سفر به باکو دعوت به عمل آورد و ایشان نیز در آینده نزدیک برای شرکت در نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه به تهران سفر خواهند کرد.

رییس جمهور اظهارداشت: در دیدار با رییس جمهور قزاقستان نیز روابط دوجانبه و همکاری های چند جانبه دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. روابط دو کشور همواره رو به گسترش بوده و دو کشور در زمینه برقراری صلح در سوریه، انرژی، کشاورزی و دیگر عرصه های اقتصادی همکاری های گسترده و سازنده ای با یکدیگر دارند.

روحانی درباره دیدار با رییس جمهور جدید ازبکستان با بیان اینکه هیچگاه با تاشکند روابط خصمانه نداشتیم اما روابط دو کشور در سالهای گذشته چندان گسترده و صمیمی و نزدیک نبوده است، تصریح کرد: امروز با رییس جمهور جدید این کشور تصمیم گرفتیم روابط اقتصادی و فرهنگی را گسترش دهیم. همچنین برای سرمایه گذاری، خرید نفت از ایران، ترانزیت و دیگر عرصه های همکاری اقتصادی تفاهماتی بین دو طرف ایجاد شد.

رییس جمهور دیدارش با رییس جمهور ونزوئلا را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: با رییس جمهور ونزوئلا درباره مسائل آمریکای لاتین، تهدیدات آمریکا برای این کشور و منطقه آمریکای لاتین و همکاری های در عرصه انرژی و تلاش مشترک برای بهبود وضعیت بازار نفت گفتگو کردیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه این اولین سفر خارجی  ام  در دولت دوازدهم بود که به یک کشور همسایه،  دوست و مسلمان انجام شد، تصریح کرد: امیدوارم در همه زمینه ها گامهای جدید به نفع ملتهای منطقه و جهان اسلام برداریم و به ثبات و امنیت که جزو اهداف اساسی و بلند مدت ما و کشورهای منطقه است، دست یابیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
کشورهایی جنایتکار وخیانتکارکه به قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل خیانتکار را دادند/ واین درحالی که این کشورهایی جنایتکار وخیانتکارهیچ اعتراضی به این جنایت های میانمار، رژیم صهیونیستی وعربستان نمی کنند وخفه خون گرفتند.
سیاست های نادرست وغلط دولت های به اصطلاح مسلمان فرجعه ای برای مظلومان ومسلمانان بوده است.
سیاست های نادرست وغلط دولت های به اصطلاح اسلامی خسارت زیادی به مسلمانان زده است.
این هم مذاکرات و این هم گفت وگو با تبلیغات دروغین در رسانه های عمومی اعلام می کنند هیچ کاری برای دفاع ازمظلومان ومسلمانان و... نکرده اند خفه خون گرفتند و هیچ کاری نمی کنند.
باید جنایتکاران وخیانتکاران را محاکمه کرد.
ومیدعیان حقوق بشرهم سکوت اختیارکرده اند.
مدعیان حقوق بشر احترامی برای زندگی بشری قائل نیستند.
کمیسر بی عالی حقوق بشرسازمان ضد ملل دربرابر قتل عام ونسل کشی مظلومان ومسلمانان درمنطقه خاورمیانه وجهان خفه خون گرفتن!
حیامیان دیروز صدام جنایتکار، گروه های تروریستی منافقین ودیگرگروهای تروریستی، امروز مدعی دفاع ازحقوق بشردرمنطقه وجهان هستند.
مدعیان امروز کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم استفاده ازسلاح های شیمیایی صدام علیه ایران بودند.
تامین کنند گان سلاح های شیمیایی صدام جنایتکار، مدعی وجود سلاح شیمیایی درسوریه هستند.
مدعیان حقوق بشر صلاحیت مذاکره وگفت وگو سیاسی ندارند.
جنگ عراق، افغانستان، لیبی، سوریه، یمن و... اشتباه وحشتناک آمریکا بود.
بحران دراوکراین به علت دخالت های غرب ایجاد شد.
آنچه امروز درمنطقه خاورمیانه وجهان دیده می شود منعکس کننده جنایات آمریکا وهم پیمانانش است.
حضورآمریکا وهم پیمانانش درافغانستان موجب گسترش فساد این کشورشده است.
سیا القاعده دریمن را اداره می کند.
آمریکا جنایتکارجنگی است وباید محاکمه شود.
چرا آمریکا کاری به گروه های تروریستی منافقین ندارد؟ارتباط آمریکا با منافقین آشکاراست.
چرا غرب کاری به گروه های تروریستی منافقین ندارد؟ ارتباط غرب با منافقین آشکاراست.
آمریکا وغرب مقصراصلی طولانی شدن جنگ درمنطقه هستند.
گفت وگوهای سیاسی عامل اصلی قتل عام و نسل کشی مظلومان ومسلمانان درمنطقه وجهان بوده است.
7 سال است نشست حامیان تروریسم درباره سوریه بدون نتیجه پایان یافت!
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
غرب مدعی شده ایران باید تحت شدیدترین بازرسیها قرار بگیرد زیرا برجام ایران را ملزم به چنین کاری میکند! این توافق واقعا عزت کشور ما را نادیده گرفت. به طوری که پس از امضای آن بیاحترامی به حقوق ایرانیان پررنگتر از گذشته شده است.


برجام در همان روزهای ابتدایی از سوی آمریکا پاره شد و این برجامی که این طور با طمطراق از آن نام میبرند یک سند مرده است.

نبود باور و اراده حفظ استقلال کشور در مدعیان اصلاحات موجب شده این طیف همواره دست تمنا به سوی بیگانگان دراز کنند این حقیقت به ویژه در چند سالی که گذشت به طور واضح پیدا بود. آنها حتی آب خوردن مردم را در مشت دشمنان جستوجو میکردند.

صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید به موضوع برجام توجه بیشتری کند و اظهارات قبلی و اکنون مسئولان دولتی نسبت به برجام ورشکسته امروز را پخش کند تا مردم با شواهد و اظهارات موجود درباره سرنوشت برجام، به تردیدها پایان دهند.

دیوان محاسبات آیا حقوقهای نجومی را برخلاف ارزشهای انقلاب اسلامی میداند؟ اگر اینچنین است چرا صدها مدیر نجومی را تبرئه میکند؟! پس چرا آنانی که به بیتالمال مردم دستدرازی کردند باید طلبکار از بیتالمال شوند؟

تغییرات در شهرداری تهران از این بابت نگرانکننده است که برخی از مدیران شهرداری از فتنهگران و حامیان فتنه 88، 78 انتخاب شدهاند این موضوع برای مردم انقلابی تهران که در روز 9 دی 88 انزجارشان را از فتنهگران اعلام کردند مورد قبول نیست. زیرا فتنهگرانی که به دنبال آشوبگری به منظور براندازی نظام بودند چگونه ممکن است مدیرانی مناسب برای نظام و مردم باشند.

فتنهگران و حامیان فتنه سال 1388 در بدنه دولت نفوذ پیدا کردند و از برنامههایشان مشخص است که به جای آنکه خدمت به مردم را دنبال کنند، دغدغهشان تحقق اهداف همان فتنه پرخسارت است.

تعجبآور است که نماینده مجلس با کدام مدرک از تبانی تیم فوتبال ایران و سوریه سخن گفته است. فیفا مدتهاست که سنگاندازی میکند چرا نماینده مجلس در زمین دیگران بازی میکند؟

کردستان عراق به مرکز یک فتنه تازه و توطئه علیه کشورهای همسایه بدل شده است. آتش زیر خاکستر در این منطقه بایستی مهار شود و الا دستساختههای صهیونیسم مثل داعش در قالب جدید قومیتگرایی ایفای نقش خواهند کرد و منطقه را به آشوب میکشانند.


داخل مترو و واگنها به مناسبتهای مختلف مطالب آموزندهای از
اهل بیت (ع) و لطائف دینی و... نصب میشد ولی شورا و شهردار که تغییر یافت گویا به جای آن به تبلیغات و آگهیهای درآمدزا روی آوردهاند!


پالایشگاه خلیج فارس نسبت به افرادی که در پذیرش قبول شدهاند بیتوجه است و پرسنلی که به همراه خانواده در گرمای شهر بندرعباس به سر میبرند بلاتکلیف ماندهاند. مسئولان انگار صدای ما را قرار نیست بشنوند.

دبیران شهر ری 9 ماه حقالتدریس از وزارت آموزش و پرورش طلبکارند. قبل از انتخابات 3 ماه را تسویه کردند و الباقی را برای بعد از انتخابات وعده دادند. 6 ماه از تاریخ آن وعده دولت سپری شد اما دریغ از واریز حداقل دستمزد حقالتدریس دبیران!

در خیابان ستارخان به سمت شهرآرا یک فضای سبز بزرگی است که مردم هر روز در آن مشغول پیادهروی و ورزش صبحگاهی هستند، بخشی از این پارک مکان بازی کودکان بود که متأسفانه آنجا را خراب کردند و اطراف را با میلههای آهنی بستند. چه کسانی در نظر دارند که این امکانات حداقلی را از مردم سلب کنند؟!

پرواز مشهد به تهران با پرواز شماره 6221 هواپیمایی تابان در تاریخ سهشنبه 96/6/14 با 11 ساعت تأخیر به جای 15/30 در ساعت 2 بامداد انجام شد آن هم بدون هیچگونه دلجویی و پاسخگویی مسئولان امر به مسافران.

فرزند دانشآموز اول دبستان بنده را به خاطر کم آوردن نمره در یک درس کنکور پایه (رد) کردهاند. در حالی که تمام شرایط رفتن به کلاس بالاتر را دارد این کنکور پایه آن هم به خاطر یک نمره پایینتر از نمره قبولی موجب افسردگی هر دانشآموز خواهد شد. مضاف بر آن اسراف در هزینه بیتالمال خواهد بود. امیدوارم در مدیریت جدید وزارت آموزش و پرورش در این تصمیم تجدیدنظر صورت بگیرد و قانون اصلاح شود.

به دولت پیشنهاد میکنم برای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها، نرخ خدمات آب، برق، گاز و... روستائیان را نسبت به شهرها به میزان قابلتوجهی کاهش دهد.


آیا ساخت بازار ماهیفروشان در حریم رودخانه صفارود رامسر توسط شهرداری تخلف نیست؟!


از مسئولین امر درخواست میشود همانگونه که به تأخیرهای سفرهای هوائی رسیدگی میشود به تأخیرهای چند ساعته اتوبوسهای مسافربری به ویژه در مسیر تهران- شمال هم رسیدگی شود؟ مسیر 9 ساعته اغلب به 12 ساعت تبدیل میشود؟!

راساس مصوبه مجلس، جانبازان بازنشسته میتوانند اعاده به خدمت شوند و تا 35 سال خدمت کنند! چرا وزارت جهاد کشاورزی این فرصت را فراهم نمیسازد؟!


هر ساله شاهد فوت بیش از 17 هزار نفر و مجروحان بسیاری در حوادث جادهای هستیم. این امر باعث خسارت روحی و روانی زیادی به خانوادهها و جامعه میشود. شایسته است همه جشنوارههای علمی مکلف شوند بخشی از هزینهها برای اختراعات و ابداعات در زمینه کاهش حوادث جادهای (زمینی، ریلی، هوائی) درنظر گرفته شود و جوایز بزرگی هم برای همکاری بین خیرین و بیمهها در نظر گرفته شود.

6 سال تمام است که برای دو دختر ناشنوای مطلق خود گرفتار مسکن مهر پردیس هستم. هر سال وعده تحویل میدهند ولی خلفوعده میکنند. به خدا قسم خسته شدهایم. مسئولان بالاتر ما را نجات بدهند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: