کد خبر: ۷۳۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۴۲۳
روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم:
رییس جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود در دولت دوازدهم، به بیان برنامه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداخت.

وزرا مکلف به استفاده از زنان و جوانان به عنوان مشاور و معاون شده‌ا‌ند/ تحت فشار احزاب وزیری را انتخاب نکردم/ وزرای علوم و نیرو در هفته‌های اول مهر معرفی می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم پس از مستقر شدن هیات وزیران دولت دوازدهم، شهادت امام محمد باقر را تسلیت گفت و اظهار داشت: پیشاپیش اعیاد پیش رو قربان و غدیر را تبریک می‌‌ویم و امیدوارم همه بتوانیم از روز پر فیض عرفه بهره ببریم و برای حاجیان خودمان که عازم صحرا عرفات هستند، دعا می‌کنیم.

وزرا با رای نمایندگان با روحیه بالاتری می‌توانند کار کنند

او با گرامی داشتن هفته دولت گفت: به شهیدان رجایی و باهنر که این ایام به مناسبت شهادت آنها به نام هفته دولت نامگذاری شده، احترام می‌گذاریم و برای همه مسئولان دولت دوازدهم آرزو می‌کنم خدمتگزار خوبی برای مردم عزیزمان باشیم.

رئیس دولت دوازدهم به انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه اشاره و تصریح کرد: در سایه آن حماسه بزرگ بود که دولت دوازدهم مشروعیت دارد و می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند. از نمایندگان مجلس به خاطر رای اعتماد بسیار بزرگی که به دولت دوازدهم دادند، تشکر می‌کنم چراکه رای آنها باعث شد وزرا و مسئولان دولت با روحیه بالاتری می‌توانند کار کنند.

با چهره‌های معروف سیاسی، جناح‌ها و احزاب درباره مشورت کردم

روحانی در پاسخ به این سوال که معیارهای انتخاب وزرا و تفاوت دولت دوازدهم با دولت یازدهم در چیست؟ خاطرنشان کرد: به طور طبیعی بعد از انتخابات ما رایزنی را برای تشکیل کابینه انجام دادیم. با همه چهره‌های معروف سیاسی، جناح‌ها و احزاب مشورت کردیم و همه آنها کمک کردند و پیشنهاداتی داشتند.

اعضای کابینه دوازدهم مستقیم یا غیرمستقیم با من کار کرده‌اند

او ادامه داد: بزرگترین فرق میان کابینه یازدهم و دوازدهم در این است که در کابینه دوازدهم با وزرا یا به‌طور مستقیم و یا به‌طور غیرمستقیم با آنها کار کردم و شناخت دقیق‌تری از انها دارم. نیمی از کابینه همان‌هایی هستند که سمت‌های خود را ادامه می دهند و  از مجلس رای اعتماد گرفتند. برخی از وزرا در دولت دوازدهم، معاونین وزرای سابق بودند مثل وزیر ارتباطات و آموزش و پرورش که قبلا معاونت وزیر را در همان وزارتخانه برعهده داشتند. برخی از آنها نیز معاون خودم بودند مثل معاون اجرایی رییس‌جمهور که به وزارت صنعت رفت یا بازرس دفتر رییس‌جمهور که وزیر دادگستری شد شخصا کار کردم و شناخت بیشتری دارم و آنها هم نظرات مرا دقیق تر می‌دانند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: چهار سال پیش که کار خود را آغاز کردیم با برخی از افراد تازه آشنا شده بودیم، از این فرصت استفاده کرده و از وزرایی که در دولت یازدهم با ما همراهی و همکاری کردند،‌ سپاسگزاری می‌کنم. آنها کارهای بسیار شایسته‌ای را در دولت یازدهم انجام دادند.

دولت دوازدهم را با مشورت و شناخت بیشتری آغاز کردیم

روحانی با تاکید بر اینکه کار در دولت دوازدهم را با مشورت و شناخت بیشتری آغاز کردیم، ابراز داشت: نیمی از کابینه که از دولت قبل با ما همراه هستند، به مسیر و راهی که باید برویم آشنا هستند چراکه بسیاری از برنامه‌های ما در این دولت تکمیل برنامه‌های دولت قبل است.

مشکلات ابتدای دولت یازدهم از بین رفته یا کاهش یافته‌ است

او با بیان اینکه امروز شرایط بهتری برای خدمت به مردم فراهم است، عنوان کرد: آغاز دولت یازدهم ما با مشکلات بسیاری عظیم و بزرگی روبرو بودیم. امروز آن مشکلات از بین رفته یا خیلی کاهش پیدا کرده است. ما در آن زمان با تورم، بیکاری و رشد منفی روبه‌‌رو بودیم و مردم سال‌ها با مذاکره هسته‌‌ای مواجه بودند و گروه‌هایی مذاکره می‌کردند و بعد دوباره قطعنامه جدیدی در شورای امنیت سازمان ملل علیه ما به تصویب می‌رسید. امروز دیگر آن نگرانی‌ها کم شده اما به معنای کاهش مشکلات و هموار شدن مسیر نیست اما ما با اراده قوی‌تر و شناخت بهتر مسیر را ادامه می‌دهیم و امروز بسیار امیدوارتر از آغاز دولت یازدهم برای موفقیت هستم و ان‌شالله با حضور و کمک مردم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

به هیچ عنوان تحریم علیه ملت ایران برنمی‌نگردد

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه نوع مشکلات فرق کرده و برخی کوچکتر شده است، یادآور شد: در موضوع هسته‌ای زمانی که دولت را در اختیار گرفتیم، برنامه این بود که فروش نفت کاهش یابد و تحریم‌ها افزایش یابد. امروز تحریم‌ها شکسته شده است. به نظر من، بازگشت به تحریم‌ها علیه ملت ایران بازگشت‌ناپذیر است ولی به هیچ عنوان تحریم علیه ملت ایران برنمی‌نگردد.

نگاه جهان به ایران عوض شده است

او اضافه کرد: نگاه جهانیان به ایرانیان عوض شده است. ممکن است امریکایی‌ها تصور دیگری داشته باشند اما نگاه جهان به ایران عوض شده و بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و مردم در اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی امنیت بیشتری احساس می‌کنند. امنیت به معنای نظامی خیر بلکه به معنای عام امروز مردم ما احساس آرامش دارند.

رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات زیست محیطی بیان کرد: برخی از مشکلات ما بیشتر شده است؛ مانند مشکل آب که روزبه‌روز با خشکسالی بیشتر می‌شود. ما برای این معضل باید فکری کنیم. مشکلات محیط زیستی ما کاهش پیدا کرده است اما اقدامات کافی نیست و ما باید فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم. مسیر برای ما روشن است و ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مشکلات کمتر شود. امید و تجربه ما بیشتر شده است و مردم این را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

جامعه نسبت به جوانان و بانوان حساسیت نشان می‌دهد

روحانی درباره جوانگرایی در کابینه گفت: بسیار خوشحالم که جامعه نسبت به جوانان و بانوان حساسیت نشان می‌دهد. جوانان نیروی عظیم ما در جامعه هستند. نیروی جوان می‌تواند تحول‌آفرین باشد و آنان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کشور هستند.

نگرانم چرا گردش نخبگان به طور سریع انجام نمی‌شود

او با بیان اینکه من نگرانم چرا گردش نخبگان به طور سریع انجام نمی‌شود، اظهار داشت: به همه وزرای خود دستور داده‌ام که باید دو نفر از جوانان را به عنوان معاون یا مشاور خود منصوب کنند. همچنین از وزرای دولت دوازدهم خواسته‌ام که از بانوان در سمت‌های معاونت و مشاوره استفاده کنند. باید زمینه را برای جوانگرایی فراهم کنیم.

از بانوان باید در سطوح مختلف مدیریت استفاده شود

رئیس شورای عالی اداری با بیان اینکه باید ظرفیت‌های مدیریتی در بخش‌های دولتی برای حضور زنان و جوانان آماده باشد، تصریح کرد: به وزرا و مسئولان دولتی ابلاغ کرده‌ام که حضور زنان و جوانان تا ۳۰ درصد در دولت افزایش پیدا کند. اعتقاد من بر این است از بانوان باید در سطوح مختلف مدیریت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده شود.

روحانی با اشاره به انتخاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: خوشحالم که یک جوان به عنوان وزیر ارتباطات منصوب شده است و از مجلس برای دادن این رای تشکر می‌کنم. امیدوارم که عملکرد او راهگشا باشد تا به جوانان اعتماد بیشتری شود.

او درباره استفاده از زنان در کابینه ابراز داشت: این سه خانم قبلا در کابینه حضور داشته‌اند و در پست‌های مختلف انجام وظیفه کرده‌اند و امروز نیز در معاونت‌های جدید حضور دارند. وقتی می‌گویند دولت، منظور سه میلیون نفر کارمند لشکری و کشوری آن است و به معنی ۳۰ نفر کابینه نیست بلکه بخش بزرگی است که امروز مشاهده می‌کنیم.

اصل بر شایسته‌سالاری است

رئیس جمهور یادآور شد: زنان به خوبی در اجتماع حضور پیدا کرده‌اند و مشاهده می‌کنید در شورای شهر و مجلس فعالیت‌های خوبی دارند.

روحانی با تاکید مجدد بر ضرورت استفاده از اقوام و مذاهب، جوانان و بانوان بیان کرد: از وزرای خود خواسته‌ام از همه اقوام و مذاهب، جوانان و بانوان در معاونت‌ها و قسمت‌های مختلف استفاده کنند. اصل بر شایسته‌سالاری است و برای ما این مهم است که بتوانیم مسائل و مشکلات را به خوبی پشت سر بگذاریم.

نسبت به کابینه هرگز تحت فشار نبوده‌ام

او درباره سهم‌خواهی برخی از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در کابینه نیز عنوان کرد: من از انتقادات همه عزیزان استفاده می‌کنم اما نسبت به کابینه هرگز تحت فشار نبوده‌ام. ممکن است احزاب نقطه‌نظراتی نسبت به وزرا داشته باشند اما هرگز تحت فشار برای رضایت آنها، وزیر را انتخاب نکرده‌ام.

دولت دوازدهم بر اصول و اصلاح و اعتدال ایستاده است

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه با هر سه فراکسیون مجلس صحبت کرده‌ام، گفت: دولت دوازدهم مثل دولت یازدهم جناحی نیست بلکه بر اصول و اصلاح و اعتدال ایستاده است. کابینه دوازدهم جناحی نیست بلکه فراجناحی است و همه وزرا نیز باید معتدل و بدون وابستگی جناحی فعالیت کنند.

کابینه با مشخص شدن وضعیت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها ترمیم می‌شود

روحانی درباره زمان معرفی دو وزیر باقی مانده اظهار داشت کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس وظیفه خود عمل کردند اما من دو اتفاق می‌خواستم ولی دو چیز نشد. من می‌خواستم آن لایحه‌ای که با دو فوریت برای تفکیک وزارتخانه‌ها دادم، این لایحه قبل از معرفی وزرا تصویب و اجرایی شود ولی این لایحه اجرایی نشده است. با این حال، هر وقت نمایندگان به این لایحه رای بدهند تغییراتی را می‌دهیم و کابینه ترمیم می‌شود.

وزرای علوم و نیرو هفته اول مهرماه به مجلس معرفی می‌شوند

او درباره وزیر علوم تصریح کرد: نسبت به وزیر علوم نتوانستم در زمان موعد او را معرفی کنم چون فردی را که تعیین و انتخاب کرده بودم بیست ساعت قبل معرفی وزرا انصراف داد. از طرفی من نخواستم معرفی وزرا را به تعویق بیندازم. وزیر نیرو هم از مجلس رای لازم را کسب نکرد. در هفته اول مهرماه سعی می‌شود این دو وزیر معرفی می‌شوند.

دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم هماهنگ‌تر است

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که برای دستیابی به سیستم یکپارچه چه تدابیری اندیشیده شده است؟ خاطرنشان کرد: ما هرچه هماهنگ‌تر عمل کنیم، بهتر می‌توانیم خدمت‌رسانی کنیم. در دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم هماهنگی بیشتری وجود دارد. البته در دولت یازدهم هم هماهنگی لازم وجود داشت و امیدوارم دولت دوازدهم هماهنگ‌تر باشد.

روحانی ادامه داد: من 200 جلسه هماهنگی در طول دولت یازدهم داشتم، در دولت دوازدهم نیز شاید بیشتر در این خصوص جلسه خواهیم داشت، هفته‌ای دو جلسه برای شورای هماهنگی خواهم گذاشت. ستاد اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت که آن هم برای هماهنگی با بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها، این ستاد با اختیاراتی که رهبر معظم انقلاب داده‌اند، فعالیت می‌کند.

او درباره وظیفه معاونت اقتصادی ابراز داشت: وظایف اقتصادی است که رئیس جمهور واگذار می‌کند و موارد خاص را رئیس جمهور به معاون اقتصادی ارجاع می‌دهد.

عملکرد وزرا را هر سه ماه یک بار رسیدگی می‌کنیم

رئیس دولت تدبیر و امید در مورد سازوکار دولت گفت: حکم وزرای دولت دوازدهم را ابلاغ کردیم و پیوست آن هم تا آخر هفته به آنها ابلاغ می‌شود که قابل انتشار است. بنا شده عملکرد وزرا را هر سه ماه یک بار به آن رسیدگی کنیم. خواسته‌ام هر سه ماه یک بار در خصوص استفاده بودجه دستگاه‌ها نیز بررسی صورت گیرد.

روحانی افزود: بودجه را براساس مسئولیت‌ها باید به دستگاه‌ها واگذار کنیم و باید بدانیم که کجا و چگونه مصرف شده است و باید محصول محور باشیم. دستگاه‌هایی که کمتر مصرف کنند، بودجه بیشتری می‌گیرند و دستگاه‌هایی که بودجه خود را زود تمام می‌کنند قطعا به آنها فشار می‌آوریم که مصرف خود را اصلاح کنند.

فضای انتخابات اخلاقی بود

وی در پاسخ به این سوال که در ایام انتخابات فضای جامعه ملتهب بود ولی بعد از آن به نظر می‌آید که شما درصدد آرام‌سازی فضای جامعه هستید. آیا این مسئله فرایند است؟ چه برنامه‌ای در این باره دارید؟ اظهار داشت: در ایام انتخابات فضای کشور علیرغم رقابتی بودن و فعال بودن همه جناح‌ها و رقبای انتخاباتی، فضای اخلاقی و قاعده‌مند بود. یعنی همه قواعد بازی را بلد بودند.

رئیس جمهور اضافه کرد: مردم در انتخابات شعارهایی را می‌دادند که گاهی واضح و صریح بود. من وقتی برای مراسم انتخاباتی به استان‌ها می‌رفتم گاهی برنامه من و رقبایم با چند ساعت اختلاف برگزار می‌شد. وقتی هواداران من می‌آمدند هواداران آن رقیب برمی‌گشت و اینها با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند. آنها با یکدیگر بردارانه برخورد می‌کردند. من از ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان و بانوان تشکر می‌کنم. آنها کار عظیمی انجام دادند. کمتر در دنیا وجود دارد که این گونه شکوهمند باشد و اینقدر اخلاقی فضای انتخاباتی صورت بگیرد.

راهی جز وحدت و اتحاد برای رسیدن به اهداف‌مان نداریم

روحانی با بیان اینکه راهی جز وحدت و اتحاد برای رسیدن به اهداف‌مان نداریم، تصریح کرد: اینکه می‌گوییم با دنیا تعامل داشته باشیم و رهبری هم از تعامل گسترده سخن گفتند به طور طبیعی و اولی‌تر در داخل باید تعامل‌مان عمیق‌تر و گسترده‌تر باشد.

هیچ فکری نمی‌تواند مطلق باشد

او با تاکید بر اینکه همه به این وضعیت رسیده‌اند که حذف رقیب امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: هیچ فکری نمی‌تواند مطلق باشد و بگوید افکار دیگر نمی‌توانند وجود داشته باشند. مردم ایران با توجه به تمدن و فرهنگی که دارند و عشق‌شان به اهل بیت، باید در کنار هم زندگی کنیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: باید تفاوت‌ها و اختلافات فکری و تفاوت‌‌ها را به رسمیت بشناسیم. فکرها و سلایق یکی نیستند. قانون باید چارچوب اصلی باشند. منافع ملی باید اصل باشد و آینده‌نگر باشیم.

دولت نسبت به رای همه مردم مسئولیت دارد

روحانی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور به سمت تعالی برویم و مردم احساس پیشرفت و آزادی کنند همه باید در کنار هم باشند، ابراز داشت: ما تفاوت رای و نظر داریم. همه مردم می‌دانند دولت دوازدهم، منتخب ملت است و دولت هم می‌دانند وظیفه‌اش در قبال همه مردم چیست؛ هم در قبال ۲۴ میلیونی که به این دولت رای دادند؛ هم ۱۶ میلیونی که به رای به رقیب داد و هم آن ۱۶ میلیونی که به هر دلیلی رای ندادند. ما باید نسبت به نظرات و انتقادات‌شان گوش شنوا داشته باشیم.

او با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف، قوا باید در کنار هم باشند، عنوان کرد: بدون هم نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم. در ماجرای کابینه دیدید قوه مقننه و مجریه چگونه در کنار هم قرار گرفتند تا ۱۶ وزیر رای بگیرند و یک وزیر هم با هماهنگی سه قوه بود. هماهنگی سه قوه در این کابینه را دیدید.

جلسات روسای قوا منظم‌تر برگزار می‌شود

رئیس جمهور یادآور شد: در دولت یازدهم جلسات سه قوه را داشتیم که موفق بود. در دولت دوازدهم تصمیم گرفتیم نزدیک‌تر همدیگر را ببینیم و منظم‌تر جلسات برگزار شود. دستورکار قبل از دیدارها مشخص شود.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد پیگیری برای این جلسات وجود دارد؟ بیان کرد: ستاد پیگیری ندارد اما روسای سه قوه چون پیشنهاددهنده مسائل هستند برای اجرای آن هم پیگیری می‌کنند. امیدوارم تعامل سه قوه در دولت دوازدهم بهتر از دولت یازدهم باشد. هم مجلس آمادگی بیشتری برای کمک به دولت دارد و هم قوه قضاییه. این برای ما مغتنم است و برای مردم و ملت ما آرامش‌دهنده است.

او درباره ارتباط دولت و نیروهای مسلح هم گفت: نیروهای مسلح برای کشور مهم است. اجرا ما دو قسمت کشوری و لشکری دارد و نیروهای مسلح جزو دستگاه اجرایی هستند ولی تحت فرماندهی فرمانده کل قوا هستند. بودجه‌شان توسط دولت تامین می‌شود و وزارت دفاع نظرات آنها را در دولت مطرح می‌کند. در شورای عالی امنیت ملی هم روسای سه قوه و هم مقامات لشکری و کشوری حضور دارند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هماهنگی و روابط رییس جمهور با سپاه و ارتش بسیار مهم است، اظهار داشت: ما در دولت یازدهم جلساتی را با فرماندهان محترم ارتش و سپاه داشتیم. در این دولت جلسه خوبی با فرماندهان سپاه داشتیم. در این دیدار آنها نقطه‌نظرات‌شان را مطرح کرده و من هم نظراتم را بیان کردم و در پایان، تصمیمات خوبی را گرفتیم.

روحانی تاکید کرد: نیروهای مسلح برای پیشرفت اقتصاد باید به ما کمک کنند. اصل ۱۴۷ قانون اساسی می‌گوید در زمان صلح امکانات نیروهای مسلح در اختیار دولت قرار بگیرد. حتما این موضوع حادثه نیست و به شکل کار دائمی و فرایندی است. بالای سر ما رهبری است که بر وحدت و هماهنگی تاکید می‌‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که اگر به سال ۹۲ بازگردیم یکی از شعارهای اصلی شما احیای اخلاق بود. رویکرد دولت دوازدهم نیز احیای اخلاق است؟ تصریح کرد: اخلاق به عنوان هدف بلند اسلام اعلام شده است. اخلاق اساس زندگی ما است. برای پیشرفت بدون اخلاق و توجه به ارزش‌های ملی دینی و انقلابی مان نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه متولی اصلی اخلاق و فرهنگ مردم هستند، خاطرنشان کرد: درست است که اخلاق و فرهنگ مشعل‌دارانی مانند علما، فضلا، اساتید دانشگاه و فرهنگیان دارد اما اخلاق و فرهنگ توسط خود مردم ساخته می‌شود. در جامعه ما یک حادثه تلخی در یک گوشه کشور رخ می‌دهد مثلا یک دخترچه مورد ظلم قرار می‌گیرد، مردم در فضای مجازی چگونه همدردی می‌کنند و نفرت‌شان را بیان می‌کنند. نهی از منکر همین است. اسیدپاشی در یک منطقه صورت می‌گیرد و مردم واکنش نشان می‌دهند.

روحانی مسئله مهم را معرفی درست معروف و منکر برشمرد و ابراز داشت: مردم خود در صحنه هستند. ما گروه خاصی نداریم که به آنها بگویند آمران معروف و ناهیان منکر بلکه تک‌تک مردم آمر به معرف و ناهی از منکر هستند. اگر کسی فکر کند اخلاق به گروه، قشر و جناح خاصی وجود دارد اشتباه می‌کند.

او با بیان اینکنه همه مردم به دنبال فرهنگ و اخلاق هستند، ابراز داشت: البته فرهیختگان ما وظیفه مهمتری دارند. دولت باید یاری کند و به استمداد بیاید. در برخی از مسائل نهی از منکر فقط گفتن نیست بلکه نیازمند دستگاه پلیسی و قضایی است. عمدتا این مسئله به دست مردم ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه این فضای یک ماه گذشته را بیشتر می‌پسندم، عنوان کرد: در این یک ماه انتقاد سالم‌تر و نرم‌تر بود. لحن‌های خشونت‌آمیز در فضای رسانه‌ای ما کمتر دیده شد حتی در مجلس فضای بهتری را نسبت به دولت یازدهم دیدیم. اگر نقدی داریم به فکر اهداف بلندترمان باشیم.

روحانی در پاسخ به این پرسش که در مورد فرهنگ مباحث زیاد است شما از مطالبات معلمان و دانش آموزان اطلاع دارید و دولت دوازدهم برای آموزش پرورش به عنوان رکن فرهنگی چه برنامه‌ای دارد، گفت: من این نکته را چند بار در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم. اگر قرار باشد فرهنگ به سمت تعالی برود مهمترین راه حل آموزش و پرورش است. اول مهر شروع می شود و جمعیت ۱۴ میلیون نفری در کلاس‌های مختلف قرار می‌گیرند. ما وظیفه سنگینی داریم معلمان عزیز خدمات درخشانی داشتند و همه برای تربیت نوجوانان و جوانان ما تلاش کردند اما نواقصی هست.

رییس جمهور ادامه داد: من به وزیر جدید قبل از معرفی گفته بودم چند چیز برای من مهم است. در پیوست حکم هم نوشتم یکی اینکه دانش‌آموزی که در سال ۱۲ یا زودتر از دبیرستان خارج می‌شود چه حرفه‌ای بلد است؟وقتی دیپلم می‌گیرد یک شغلی باید بلد باشد. آیا بعد از دیپلم  همه کار را باید از صفر شروع کند؟ یک سری دانش آموخته که بیشتر حفظیات است. اینها به مرور زمان از ذهن بیرون می رود. ما باید مهارت لازم را به دانش آموزان برای شغل،  فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و مهارت زندگی بیاموزیم.

او افزود: برخی دانش آموزان وقتی از مدرسه بیرون می‌آیند نمی‌دانند در جامعه چه خبر است. یعنی آموزش رفتار با جامعه و رسید ن به اهدافشان را نمی‌دانند. ما باید تحولی ایجاد کنیم.

روحانی بر لزوم ارتقای خلاقیت در میان دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: حجم کتب درسی ما کمتر از بقیه کشورها نیست اما این دانش آموزان درس هایشان را فراموش می‌کنند چون بیشتر درس‌ها معلم گفته و او باید یاد می‌گرفته تا جواب بدهد در حالی که دانش آموز باید خلاق باشد.

رییس‌جمهور ادامه داد: مساله دیگر که من تاکید داشتم، فضای مجازی بود. امروز همه دانش آموزان یک موبایل دارند. اگر این دانش‌آموزان آموزش درست برای استفاده از این موبایل و فضای مجازی نبیند، ضمن اینکه این فضا می‌تواند نعمت باشد، می‌تواند جامعه را فاسد کند. این باید در دبیرستان و دبستان آموزش داده شود. معلمان عزیز هم باید در شیوه کارشان تغییراتی دهند و ما باید از آنها حمایت کنیم. تلاش ما کمک به معلمان بوده  است. حقوق معلمان ما در دولت یازدهم بیش از دو برابر افزایش داشت البته حقوق کارمندان نیز حداقل دو برابر افزایش داشت.

او افزود: دولت دوازدهم متعهد است که حقوق همه کارگران و کارمندان بیش از تورم سالانه باشد. البته در دولت یازدهم  هر سال اینگونه بوده است، اگر کل تورم چهار سال گذشته ۵۰ درصد بوده است، حقوق کارکنان و مستمری بگیران بیش از ۶۰ درصد بوده است و در برخی مواقع بیش از دو برابر افزایش حقوق بوده است. متوسط پرداختی ما در کمیته امداد و بهزیستی بیش از دو برابر از ابتدای دولت یازدهم بوده است که در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

او در پاسخ به این پرسش که برخی از متدینین نگران دین مردم هستند شما برای این امر چه برنامه‌ای دارید، گفت: در مساله تدین و عشق مردم به دین و ارزش های دینی خیلی ها مسئول هستند. دولت حوزه‌های علمیه و نهادهای غیر دولتی و آمورش و پرورش و وزازت فرهنگ و دانشگاه و روزنامه ها و صدا و سیما مسئولیت بالایی در این زمینه دارند برای اینکه مردم به دین و راه معنوی خود پیوسته باشند.

رییس جمهور با تاکید براینکه قبول ندارم دین در جامعه ما کمرگ شده است، اظهار کرد: در ماه رمضان‌ها و اعتکاف‌ها و محرمی که در پیش داریم مردم به دین و اعتقاد خود علاقه مند هستند و دولت همه توان خود را به کار گرفته و به کار می‌گیرد.

او تصریح کرد: بودجه هیچ دستگاه فرهنگی را در دولت یازدهم کاهش ندادیم.

روحانی به برخی از تخریب‌ها در زمان انتخابات اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات، تهمتی به معلمان ما زدند و گفتند که معلمان در مدارس، بی دینی را ترویج می کنند که من گفتم از این تهمت نخواهم گذشت. معلمان ما از فرهیختگان جامعه هستند و تعصب مذهبی دارند و با علم و زبان و بیان اسلام و دین و معرفت را ترویج می‌کنند، نه بی‌دینی را.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد مردم را یاری کند، ادامه داد:  معتقدم که انتخاب بهشت و جهنم در اختیار خود مردم است و هیچ کسی را نمی‌توان به زور به سمت هدایت کشاند. ما باید همه را ترغیب کنیم. ما رسالت‌های الهی را باید به مردم ابلاغ کنیم. باید پیام ها را به گوش و چشم مردم برسانیم. ما باید مبشر و نذیر باشیم. امر و نهی کنیم ولی دست و پای کسی را نباید ببندیم که مثلا نماز بخواند. یا کسانی را زندان کنیم و آب و غذا ندهیم که روزه بگیرد. با این اقدام ها نمی‌شود . مردم باید خودشان انتخاب کنند و ما باید نقش هدایت‌کننده را داشته باشیم.

روحانی درباره راهکار دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از مسائل مهمی که جامعه ما دغدغه آن را دارد آسیب‌های اجتماعی است. از همه مهم‌تر مساله اعتیاد است که مردم نگران آن هستند و باید معتادان را درمان و از اعتیاد و مواد مخدر و توزیع آن جلوگیری کنیم .

او افزود: دولت تلاش‌هایی برای کاهش اعتیاد کرده و موفقیت‌هایی هم داشته است. در جلسه آخر آمارها نشان داد یک قدم پیس رفتیم اما مسیر طولانی است.

روحانی آسیب دیگر را فقر برشمرد و گفت: مساله فقر علل بسیاری از آسیب هاست . یکی از اهداف ما در دولت دوازدهم کاهش فقر است. یکی از قول‌های من در انتخابات و در مراسم تنفیذ این بود که گفتم دولت دوازدهم تلاش می‌کند تا پایان کار خود فقر مطلق را از بین ببرد.

وی ادامه داد: پایان این دولت پایان قرن شمسی است و وارد قرن جدید می شویم ان شا الله فقر ریشه کن می شود و من پایان ۱۰۰ روز اولین گزارش را می دهم  و خواهم گفت چه برنامه‌ای داریم .

رئیس‌جمهور یادآور شد: مساله بعدی فاصله طبقاتی و تبعیض است الان دهک پایین و بالا خیلی با هم تفاوت دارند و فاصله در آمدی آنها ۱۴ برابر است سعی می کنیم این فاصله را کمتر کنیم اینکه به چه رقمی می رسیم نمی‌دانیم و الان نمی‌توانم اعلام کنم و بعدا به اطلاع مردم می‌رسانم .

او به مساله بیکاری اشاره کرد و گفت: بیکاری به عنوان یک معضل بزرگ جامعه است در فضای انتخابات شاید اولین خواست مردم رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بود. در سال های اخیر یک میلیون نفر جویای کار در سال هستند شغلی که ما می توانیم ایجاد کنیم حداکثر ۶۵۰ هزار شغل بود.

روحانی تاکید کرد: سال ۹۲ تا ۹۵ ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار شغل ایجاد کردیم که این رقم تکافو نمی‌کند در حالی که نیاز بالای یک میلیون است. در سطح جهانی کشورهایی که می‌توانند ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنند ۵ کشور بیشتر نیستند که یکی از آنها ایران است پس رقم بالایی است.

او گفت: شرطم با همه وزرای مربوطه این بود که اشتغال را بالا ببرید و خواهان ایجاد اشتغال در صنعت و معدن و گردشگری بودیم. فضای مجازی در سال ۹۵ نزدیک ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرده و در خدمات می‌توانیم اشتغال را بالا ببریم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در دولت قبل کار بزرگی برای کشف معادن شد. الان در سنگان تحول بزرگ در معدن رخ داده است و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنیم. کار بزرگی برای اشتغال باید شود. تلاش دولت این است اشتغال بالا برود. امسال اولین تجربه است و سال بعد می‌توانیم بگوییم چقدر اشتغال می‌توان ایجاد کرد. هر چقدر شغل ایجاد کنیم باز کم است و راهی جز بهبود فضای کسب و کار اتحاد و انسجام با هم و امنیت سرمایه گذاری نداریم و باید همه را دعوت کنیم .

او گفت: قدم خوبی در جذب سرمایه خارجی شروع شده بعد از برجام ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی کردیم این یکی از وعده های ما به دولت است که اشتغال را اولویت قرار دهیم مهم ترین مطالبه ما و مهم ترین مساله اقتصادی و تجاری و سیاسی ما است.

رئیس جمهور درباره اصلاح نظام بانکی گفت: بانک‌های ما نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارند. اقتصاد ما تا حدود زیادی بانک‌محور است. در سال ۹۶ برنامه‌ریزی ما این است که ۳۰ هزار میلیارد تسهیلات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخته شود پس مشاهده می‌کنیم که بانک‌ها نقش مهمی در کشور دارند.

روحانی با بیان اینکه بانک‌ها دارای مشکلاتی هستند، اظهار داشت: سرمایه بانک‌ها کم است که باید افزایش یابد. بانک‌های ما رقابت‌های ناسالمی با یکدیگر دارند که باید جلوی این رقابت‌های ناسالم را بگیریم. مشکلاتی در بانک‌ها و موسسات غیرمجاز وجود داشت که گام‌ها و قدم‌های خوبی برداشته شده است. بانک‌های ما بنگاه‌دار هستند که باید دست از بنگاه‌داری بردارند.

او ادامه داد: سود تسهیلات وقتی بالای ۲۰ درصد است، فرد سرمایه‌گذار چقدر باید سود کند که ۲۰ درصد آن را به بانک‌ها بدهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تورم کشور براساس آخرین گزارش مرکز آمار که مربوط به مرداد ماه است، زیر هشت درصد است، تصریح کرد: سود بانکی مقداری از تورم بیشتر باشد، درست است مثلا ۱۰ درصد. از سود سپرده تا تسهیلات دو، سه درصد بالاتر رود، خوب است اما الان هم سود تسهیلات و هم سود سپرده در چارچوب منطقی نیست و ادامه آن می‌تواند به ما لطمه بزرگ بزند. برای ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری و ایجاد فضای کسب و کار و... بانک‌ها باید به میدان بیایند.

روحانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت دوازدهم کاهش سودهای بانکی است که البته آن را پایین آورده‌ایم، خاطرنشان کرد: از برنامه‌های دولت دوازدهم، ساماندهی امور بانکی و صندوق‌ها، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، رقابتی کردن صحیح اقتصاد، برداشتن انحصارها، ساماندهی بودجه و جذب سرمایه داخلی و خارجی و سود تسهیلات است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی از رفتارهای خصمانه دولت امریکا و پیش‌بینی اقدامات این کشور ابراز داشت: پاسخ به این سوال بسیار سخت است و حتی هم‌حزبی‌ها، سیاستمداران و تحلیل‌گران امریکایی نیز نمی‌توانند به آن پاسخ دهند.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه یک تزلزل سیاسی در داخل امریکا وجود دارد و هیچ چارچوبی در سیاست‌های داخلی و خارجی حتی با همسایگان و متحدانش وجود ندارد و این مسئله می‌تواند به نفع ما باشد، عنوان کرد: امریکا برای اجماع‌سازی علیه ایران در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط تاریخی است. آنها تا قبل از اکنون، به راحتی با متحدانشان و با اتحادیه اروپا علیه ایران اجماع می‌ساختند اما این مسئله امروز امکان پذیر نیست.  

روحانی با بیان اینکه بدترین شرایط را امریکا دارد و بهترین شرایط متعلق به ایران است، یادآور شد: در موضوع توافق هسته‌ای، مهمترین متحد امریکا یعنی اتحادیه اروپا صریحا می‌گوید ما معتقد به برجام و ادامه اجرای آن هستیم. رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته گفت راهی جز برجام وجود ندارد. ما مسیرمان را ادامه می‌دهیم البته اگر امریکا تخلف کند، به آن پاسخ می‌دهیم. دشوارترین شرایط برای امریکا و بهترین شرایط برای ماست. بانک‌های جهانی به ما اعتبار ۱۰ میلیاردی داده‌‌اند. در زمان تهدید امریکا شرکت نفتی اروپا قراردادی پنج میلیاردی با ما امضا کرده است.

او با تاکید بر اینکه تهدیدات امریکا جواب نمی‌دهد، بیان کرد: امریکا مشکلاتی در درون خود، در شرق آسیا، غرب آسیا و با اتحادیه اروپا دارد. ما مطمئن به راه‌مان هستیم. در توافق برجام به بهترین شکل، مسائل را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در آغاز دولت قبل به آقای ظریف گفتم که مهمترین دستورکار شما حل و فصل مسئله هسته‌ای است و در این دوره به ایشان مسائل اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تکنولوژی و فناوری و همچنین بهبود مناسبات با همسایگان را مهمترین دستورکار دانستند. البته ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود.

روحانی در رابطه با دیدار اخیر نماینده امریکا در سازمان ملل با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و فشار آنها برای بازدید از اماکن نظامی گفت: تعهد ما روشن است. تعهد ما ام پی تی، پادمان و پروتکل الحاقی است که داوطلبانه آن را پذیرفته‌ایم. ما تعهد دیگری نداریم. روابط را با آژانس ما تعیین می‌کنیم و نه آمریکا. من بعید می‌دانم آژانس زیر بار حرف آمریکا برود اما اگر هم آژانس زیر باز آمریکا برود ما زیر بار زور نمی‌رویم.

وی اضافه کرد: هر وقت آژانس گزارشی را داده، این گزار ش آن بوده که ایران همکاری کرده و برجام هم از روزی که اجرایی شده در مورد همکاری‌های ایران بوده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی درباره برنامه تعامل ایران با همسایگان هم اظهار داشت: سیاست خارجی در دنیای امروز از یکسو عادلانه و اخلاقی نیست و از یک سو، فضای دنیای امروز فضای گفت‌وگو و تعامل است. فضایی است که می‌شود از فرصت‌های جهانی در صورت تدبیر بهره‌برداری کرد.

روحانی با بیان اینکه ما نسبت به همسایگان روابط دوستانه می‌خواهیم چون روابط خصمانه هم به ضرر ماست، تصریح کرد: ما تنها به دنبال تعامل و روابطی برد - برد هستیم. ما با همه همسایگان جز دو، سه همسایه روابط خوبی داریم که این دو، سه کشور هم به عربستان برمی‌گردد یعنی امارات و بحرین.

او با بیان اینکه در مورد عربستان سعودی راه حل و فصل مشکلات گفت‌وگو است، خاطرنشان کرد: ما علیرغم اینکه به ریاض اعتماد نداشتیم اما با تعهدی که عربستان نسبت به امنیت حجاج داد، حجاج را به عربستان فرستادیم. به نظر من سفر حجاج ما علامت خوبی است که ببینیم با عربستان چطور می‌توانیم رفتار کنیم. اگر رفتار عربستان با حجاج ما در چارچوب موازین دینی و بین المللی باشد، فضا بهتر می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: البته مشکل ما با عربستان، ایران و عربستان نیست بلکه مشکل ما مداخلات عربستان در یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی است. امیدواریم بفهمند این‌گون نمی‌شود به راه ادامه داد. اگر این دو مساله حل شود، بین ما مشکل چندانی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن تابعه ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات استان تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
مسئولان ومدیران و... بابت چه زحماتی این حقوق ها میلیون را دریافت می کنند.

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
با اینکه مرتب پیگیرموضوع هستیم ولی مشکل همچنان باقی است وحل نمی کنند؟ هیچ گونه ارزش برای نگهبانان رسمی نیستند.وساکت ماندن دربرابرظلم خیانت است.
آیا برای گرفتن حق قانونی خود را باید این همه اعتراض کنیم.
متاسفانه هیچ مرجعی پاسخگوی شکایات ما نیست ازطریق دادگاه نیزاگربخواهیم وارد شویم که چندین سال طول می کشد.
امیدواریم دولت ونمایندگان مجلس ودیگرمسئولان صدای ما را بشنوند وبه آن رسیدگی کنند.


امروزهستند کسانی که دم ازحلال وحرام وشرعی وقانونی وعدالت می زنند پس چه شد. اعتراض کرده ایم ولی به اعتراض ما توجهی نمی شود وخیلی راحت عدالت وقانون را زیرپا می گذارند که چرا به شعارعدالت که سرمی دهد چه کسی رسیدگی می کند؟
چرا تاکنون جواب قانع کننده ای ازسوی دولت ونمایندگان مجلس و دیگرمسئولان داده نشده است چرا؟ وبررسی کند که آیا کشی می کنند یا نه ؟
چگونه اجاره میدهد به این سادگی حق افراد ضعیف ومحروم وبی زبان را پایمال نمایند.
آیا شخص رضای خدا کسی هست که بررسی ورسیدگی کند وداد مظلوم بستاند واحقا حق نماید.


ازدولت ونمایندگان مجلس و دیگرمسئولان درخواست داریم نسبت به دستور پرداخت مزایایی طلب ما اقدام کنند.
بدون دلیل منطقی ازپرداخت نوبت کاری واضافه کاری وشبکاری وتعطیل کاری خودداری می کنند.
تمام سال حتی درتعطیلات رسمی ما در شیفت برسرمی بریم که همواره درشیفت خود مشغول هستیم حق شیفت واضافه کاری وشبکاری وتعطیلات کاری نمی دهند.
چرا مسئولین به نگهبانان رسمی اینقدربی وتفاوت وبی مسئولیت هستند.این مشکلات را اطلاع داده ایم اما فایده ای نداشته وهیچ کس به این مساله رسیدگی نمی کند.
ولی انصاف هم خوب چیزاست مسئولین چه می کند؟
امرور هستند کسانی که دم ازقانون وعدالت می زنند وپس چه شد ولی هیچ عکس العملی ازخود نشان نداده اند.


مدیران ومسئولان شرکت مخابرات شرکت مخابرات استان تهران دراقدامی غیرقانونی وبی عدالتی اضافه کاری ونوبت کاری و... ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت مناطق هفت گانه مخابراتی را ازمهرماه وآبان 1389 تا آذرماه 1392قطع کرده است هیچ نهای دولتی و مدیران ومسئولان شرکت مخابران ونمایندگان دیگرمسئولان حاضر به وقتی پیگیر دلیل آن شده ایم پیگیری یا دادن پاسخی به ما نگهبانان رسمی نبود. ازرسانه ها درخوات داریم صدای ما را به گوش مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران ودولت ونمایندگان مجلس و دیگرمسئولان برساند. درمدت پنج سال پاسخگو نیست چرا؟!
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ادارات کل مناطق 7 گانه مخابراتی وابسته شرکت مخابرات استان تهران


چرا تاکنون جواب قانع کننده ای ازسوی دولت ونمایندگان مجلس ودیگرمسئولان داده نشده است چرا؟
ازمهرماه سال 1389 تا آذرماه 1391 شبکاری نمی دهند.
ازآبان ماه سال 1389 تا آذرماه 1392 اضافه کاری نمی دهند.

ودرقانون به هرجرم کوچگو هم رسیدگی می شود پس چه شد.
حقوق مدیران 70 – 80 میلیونی درمقابل دستمزد 700 هزارتومان.
پرداخت حقوق 70 – 80 میلیون تومانی درمقابل دستمزد 700 تومانی عادلانه نیست.
دستگاهی برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد!
چه دستگاهی باید به این مشکل رسیدگی کند؟
موضوع نشان می دهد ایردستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کند.

با اینکه مرتب پیگیرموضوع هستیم ولی مشکل همچنان باقی است وحل نمی کنند؟ 6 سال است ازاین ماجرا می گذرد اما هنوز هیچ اقدامی دراین باره صورت نگرفته است چرا؟ به خاطرزحمات شبانه روزی که درجهت ایجاد امنیت مراکزتلفن ثابت تابعه ادارات کل مناطق 7 گانه مخابراتی وابسته شرکت مخابرات استان تهران متحمل می شود کارکردن رعیت خوردن ارباب؟! ومتاسفانه هیچ گونه توجهی اعتراض های ما نشده است هیچ گونه ارزش برای ما نگهبانان رسمی قائل نیستند چرا؟
موضوع حق الناس که خداوند بررعایت آن این همه تاکید کرده چه می شود. ما همکاران نگهبانی مراکزتلفن ثابت مخابراتی 24 ساعت کارو48 ساعت استراحت داریم که با محابسه سرانگشتی مطوم می شود تمام 31 روز ماه را با روزی 8 ساعت ( حتی روزهای تعطیل ) سرکارهستیم وماهانه 240ساعت کارمی کنیم و که به جای 240 ساعت کار وحقوق 176 ساعت کار را برای ما نگهبانان داده شده است. اگراین آقایان نماینده ملت درمجلس شورای اسلامی هستند چرا درمدت 6 سال هیچ گونه واکنش نشان نمی دهند چرا؟ مگرما همه جزویک ایرانی نیستیم؟ با چه زبانی بگویم مدت 6 سال است تحمل کرده ایم توجهی نشده است.آیا برای گرفتن حق قانونی خود را باید این همه اعتراض کنیم.
که آیا این ظلم آشکار درحق نگهبانان رسمی نیست؟ حرف اول وآخر را همیشه قانون وعدالت می زند پس کجا رفته است پس چه شد. وتوجهی به آن نشده است وبه اعتراضیم رسیدگی نکرده اند.
که درمدت 6 سال که صدای دولت ونمایندگان مجلس ودیگرمسئولان درنه آمده است چرا؟
که صدای رسانه های داخلی هم درآمده است وتازه مسئولان بی توجهی به فکررسیدگی افتاده اند.
1- چرا فرقی بین کسانی که از تعطیلات رسمی و پنجشنبه و جمعه سرکار هستند و آنهایی که سرکار نیستند فرقی وجود ندارد چرا که نظارتی در کار نیست
2- عدم استفاده ازتعطیلی 40 درصد اضافه برمزد دریافت خواهند کرد
3- به شرط آنکه مجموع ساعات کار هر هفت از 44 ساعت تجاوز نکند
4- ساعت کا در شبانه روز نباید از 8 ساعت تجاوز نماید

درپاسخ به نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

ودرقانون به هرجرم کوچکی رسیدگی می شود. چی شد.
آنچه ازمهندس روح الهی مدیرعامل سابق شرکت مخابرات استان ومحمود احمد نژاد دولت سابق دهیم به یادگارمانده است.
تعطیلات رسمی و پنجشنبه و جمعه تعطیل است. ولی ما نگهبانان رسمی درمحل کارخود باشند چه کی پاسخگو می باشد طبق قانون کار اضافه کاری و شبکاری و تعطیل کاری تعلق می گیرد.بارها پیگیری کردیم اما نتیجه نگرفته ایم. اما از مهرماه 1389 تاکنون اقدام دراین خصوص صورت نگرفته است.چرا زیرپای خود رانگاه نمی کنید. تا چه زمان باید بی عدالتی ها را تحمل کنیم. پنج سال است که انتظارمی کشیم اما هنوز موفق به گرفتن حق شیفت و اضافه کاری و شبکاری و تعطیل کاری نشده ایم
ودرقانون به هرجرم کوچکی هم رسیدگی می شود پس چه شد.


متاسفانه تاکنون با توجه به پیگیری های فراوان هنوزاضافه کاری و شبکاری سالهای 91،92 و90 و89 دریافت نکردیم. با پیگیری زیاد متوجه شدیم آیا کسی هست که جوابگو ما باشد؟آیا این عدالت است؟ هراعتراض می کنند رسیدگی نمی شوند.
چه کسی مسئول و پاسخگو است؟


به دلیل گرفتن حق خودش سال ها باید سرگردان باشد تا اندازه ی اون مبلغی که طلب دارد باید هزینه کند تا حقش برسد.درکشورما هرشخص با خاطر گرفتن خودش به یک وکیل نیازدارد.


پاداش 100میلیونی برای مدیرعامل شرکت مخابرات!
یک منبع آگاه از دریافت یکصد میلیون تومان پاداش توسط صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد.

تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
یک منبع آگاه از دریافت یکصد میلیون تومان پاداش توسط صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد.
بر اساس مصوبه مجمع و هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران پاداش یکصد میلیون تومانی برای مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در نظر گرفته شد.
این در حالی است که تعداد زیادی از مدیران عامل مخابرات استانها و بعضاً مدیران هم سطح ایشان که در دیگر استانها و یا حتی در مناطق محروم تر و یا حتی مناطق مرزی خدمت می نمایند، پاداش بسیار ناچیزی دریافت می نمایند که اصلاً با این رقم قابل مقایسه نیست.
کارکنان شرکت مخابرات ایران که بسیاری از آنها پس از خصوصی شدن حقوقشان کم شده است و این گونه تبعیض ها را ظلم آشکار می دانند و از صاحبان سهام درخواست دارند تا مجدانه این موضوع را پیگیری نمایند. آنها در درخواستشان طرح و تصویب اینگونه موارد را در مجمع و هیأت مدیره مخابرات ایران غیر متعارف و ناعادلانه می دانند.
انتظار می رود دستگاههای نظارتی ، مسئولین دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این عمل خاص واکنشی نشان دهند و موجبات نارضایتی کارکنان دولت و مردم را برطرف سازند.




اگراین آقایان نماینده ی ملت درمجلس شورای اسلامی هستند. چرا هیچ گونه واکنش نشان نمی دهد. آیا نمایندگان مجلس دراین رابطه کوتاهی نکرده است. فقط به خاطراینکه نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان هیچ ارزش برای ما نگهبانان رسمی قائل نیستند.
به دلیل این که تمام مشکلات و گرفتاری هایی که دولت و نمایندگان مجلس و مسئولان برای کارکنان رسمی به وجود آوردن.
چرا تاکنون جواب قانع کننده ای ازسوی دولت و نمایندگان مجلی و دیگر مسئولان داده نشده است.با اینکه مرتب پیگیری موضوع هستیم ولی مکشل همچنان باقی است وحل نمی کنند. درمدت 5 سال متاسفانه با مشکلات زیادی مواجد هستند وبه ٱنها رسیدگی وتوجه لازم وکافی نمی شود.
درمدت 5 سال است ازاین ماجرا می گذرد اما هنوزهیچ اقدامی دراین باره صورت نگرفته است.
شرکت مخابرات که بابت همه چیزپول خرج می کند. مگرما همه جز ویک سازمان نیستیم؟ چرا هیچ حساب وکتابی درکارنیست فقط به افراد خاصی تعلق می گیرد.
110 ساعت پرداخت اضافه کاری خارج ازشمول آبان 1383 به ما کارگران رسمی و نگهبانان رسمی پرداخت نشده است.
جبران پاداش خدمات به ما نگهبانان رسمی نمی دهند.
5 روز تعطیلات شهریور 1391 اضافه حقوق نگهبانی را داده نمی شود.
اگردولت ونمایندگان مجلس و دیگر مسئولان دراین مورد کوتاهی کنند درحق ما نگهبانان رسمی ظلم کرده اند. اعتراض های ما بدون رسیدگی مانده است تاکی باید شاهد این بی عدالتی ها باشیم.آیا این ظلم وستم واقعی درحق ما نگهبانان رسمی نیست.آیا برای گرفتن حق قانونی خود را مانند اضافه کاری و شبکاری وتعطیل کاری و... باید این همه اعتراض کنیم.
امیدواریم دولت و نمایندگان و دیگرمسئولان صدای ما نگهبانان رسمی مراکز تلفن ثابت تابع ادارات کل مناطق 7 گانه مخابراتی وابسته شرکت مخابرات استان تهران بشنوند وبه مشکلات درمدت 5 سال را رسیدگی کنند.



اززمان لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شده ات تاکنون هیچ کاری به نفع کارمند و کارگر نکرده است.
بارها این مشکل ازطریق رسانه ها به دولت و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان درمیان گذاشته شده است اما هنوزبه نتیجه نرسیده است.موجب آزار واذیت کارمند کارگر می شود. اعتراض ها چقدرطول می کشید. بدون رعایت قانون حق ما نگهبانان رسمی را پایمال نمانید.
متاسفانه تاکنون با توجه به پیگیری های فراوان هنوزاضافه کاری و شبکاری سالهای 92،91 و90 و89 دریافت نکردیم. با پیگیری زیاد متوجه شدیم آیا کسی هست که جوابگو ما باشد؟هراعتراض می کنند رسیدگی نمی شوند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ادارات کل مناطق 7 گانه مخابراتی وابسته شرکت مخابرات استان تهران


دولت سابق و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان توسط بخش حضوصی به کارمندان و کارگران خیانت کرده است.
شرکت های مخابراتی را بخش خصوصی واگذارکردند مشکل کارمندان و کارگران است. نه تحریم ها آمریکا وعربی
چرا دولت و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مشکلات کارکنان رسمی را درشرکت مخابرات پیگیری نمی کند.


کارکردن رعیت خوردن ارباب، وچه کسی باید دربرابراین بی عدالتی ها پاسخگو باشد.تا چه زمان باید بی عدالتی ها را تحمل کنیم هراعتراض می کنند رسیدگی نمی شوند. بارها پیگیری کردیم اما نتیجه نگرفته ایم.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دستور حل مشکل کارکنان رسمی مخابرات را صادرکند.


ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت درسرما و درایام تعطیلات عید و روزهای پنجشنبه و جمعه و ماه مبارک رمضان وگرما و دراین هوای آلوده مشغول به کارهستند. تعطیل کاری و پاداش جبران خدمات به ما نگهبانان رسمی زحمت کش نمی دهند.اما متاسفانه مدیران ومسئولین و... هیچ گونه توجهی به آن نکرده است.آیا به کسانی تعطیل کاری و پاداش خدمات و حق شیفت می دهند چون آنان رنگ تراز ما نگهبانان رسمی هستند.که چرا زحمات ما نگهبانان رسمی را نادیده گرفته شده است.


تاتوانی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان برای مشکلات کارمندان وکارگران درادارات و شرکت های و..


. بازي هاي سياسي نمانیدگان مجلس ، اقتصاد ایران را نابود کرده است

عملکرد نمایندگان مجلس نسبت به حقوق کارمندان وکارگران درسراسر خیانت است. نمایندکان مجلس هیچ اقدام عملی علیه کارکنان رسمی انجام نمی دهد.
که باید به آن توجه کرد،درهرصورت حق گرفتن است.

این مشکل را به طریق رسانه ها اطلاع رسانی به دولت و نمایندگان مجلس ودیگر مسئولان مطرح کرده ایم. ولی درمدت 5 سال متاسفانه رسیدگی نکرده اند.

به منابست روزجهانی کارگر هرسال مخابرات ایران روزجهانی کارگر را تعطیل اعلام کرد ولی نگهبانان رسمی سرکارهستند مزایا بابت این آن را به ما نمی دهند.

بررسی وحل مشکلات کارمندان و کارگران و... وظیفه دولت و نمایندگان مجلس و مسئولان است. بارها رفع مشکلات نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت اعتراض شده اما به اعتراض های مکررهیچ گونه پاسخ ویا اقدام عملی انجام نشده است.چرا باید دراین مورد بی توجهی بشود و درمدت 5 سال اقدامی صورت نگرفته است.
باید قانونی تصویب کند که به نفع کارمندان و کارگران باشد.

پاداش 100ميليونی مديرعامل مخابرات!
یک منبع آگاه از دریافت یکصد میلیون تومان پاداش توسط صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد.




تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

فارس بر اساس مصوبه مجمع و هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران پاداش یکصد میلیون تومانی برای مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در نظر گرفته شد.

این در حالی است که تعداد زیادی از مدیران عامل مخابرات استانها و بعضاً مدیران هم سطح ایشان که در دیگر استانها و یا حتی در مناطق محروم تر و یا حتی مناطق مرزی خدمت می نمایند ، پاداش بسیار ناچیزی دریافت می نمایند که اصلاً با این رقم قابل مقایسه نیست.

کارکنان شرکت مخابرات ایران که بسیاری از آنها پس از خصوصی شدن حقوقشان کم شده است و این گونه تبعیض ها را ظلم آشکار می دانند و از صاحبان سهام درخواست دارند تا مجدانه این موضوع را پیگیری نمایند. آنها در درخواستشان طرح و تصویب اینگونه موارد را در مجمع و هیأت مدیره مخابرات ایران غیر متعارف و ناعادلانه می دانند.

انتظار می رود دستگاههای نظارتی ، مسئولین دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این عمل خاص واکنشی نشان دهند و موجبات نارضایتی کارکنان دولت و مردم را برطرف سازند.

نارضایتی نگهبانان رسمی شرکت مخابرات ازعملکرد دولت ونمایندگان و دیکرمسسئولان به خاطربی توجهی و بی عدالتی درمدت 5 سال مشکلات کارکنان رسمی شرکت مخابرات.
مدیران و مسئولین شرکت مخابرات به نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت خیانت کردند.


حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟
تصویر آخرین فیش حقوقی یک نماینده ی مجلس
حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟
شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد …
بی گمان آخرین فیش حقوقی یک نمانده مجلس، میزان حقوق دریافتی بهارستاننشینان را نشان میدهد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، میزان حقوق دریافتی مسئولان از جمله نمایندگان مجلس، هموراه یکی از موضوعات پُربحث بوده و ارقام مختلفی در این مورد بیان میشود.

برخی از نمایندگان – که اساتید دانشگاه هستند – حقوق خود را از دانشگاه محل خدمت و سایر نمایندگان نیز از مجلس حقوق دریافت میکنند.

طبق بند ۲ ماده ۲۰ قانون آییننامه داخلی مجلس، اداره کلیه امور ادارى، مالى، استخدامى و سازمانى مجلس از وظایف و اختیارات رئیس مجلس و نظارت بر این امور از اختیارات و وظایف هیئت رئیسه مجلس به شمار میرود.


در این راستا آخرین فیش حقوقی یک نماینده مجلس را منتشر کرده که بر اساس آن حقوق دریافتی یک نماینده در طول یک ماه به شرح زیر است:

حقوق پایه: ۳۷ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۵۰ ریال.

عایلهمندی: ۱ میلیون ۴۴۸ هزار و ۴۰۰ ریال.

فوقالعاده شغل: ۳ میلیون و ۶۲۱ هزار ریال.

حق اولاد: ۷۲۴ هزارو ۲۰۰ ریال.

حق ایثارگری و جانبازی: ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۸۵۰ ریال.

روند ماه قبل: ۳۰۰ ریال.

اعتبار: خالص پرداختی: ۴۶ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال(۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان)
(تصویر) آخرین فیش حقوقی یک نماینده مجلس

برای مشاهده سایز بزرگ تصویر روی آن کلیک کنید


نمایندگان مجلس و مسئولان بابت چه زحماتی این حقوق ها را می گیرند.
امروزهستند کسانی که دم ازحلال وحرام وشرعی وقانون وعدالت می زنند.
اعتراض کرده ایم ولی به اعتراض ما توجهی نمی شود وخیلی راحت عدالت را زیرپا می گذارند که چرا به شعار عدالت که سرمی دهد. اما متاسفانه دولت و نمایندگان مجلس ومسئولان هیچ گونه توجهی به آن نکردند. وتاکنون تمام اعتراض جواب داده نشده است. چرا این همه اعتراض های چرا گره از مشکلات ما کارکنان رسمی باز نمی کنند.


وماهانه 240 ساعت ار می کنیم که به جای 240 ساعت و حقوق 176 ساعت درسالهای 89 تا 92 به ما داده شده است.
آیا دولت و نمایندگان مجلس و دیگرمسئولان دراین رابطه کوتاهی نکرده است.
چرا دراین مدت 5 سال جواب قانع کننده ای ازسوی دولت و نمایندگان مجلس و دیگرمسئولان داده نشده است.


نباید به مردم وعده دروغ داد.
رئیس جمهورو نمایندگان مجلس درموقع رای گیری به مردم وعده های زیاده ی می دهند بعد از تمام شدن رای گیری به وعده دادهایشان عمل نی کنند.
ولی تاکنون دولت و نمایندگان مجلس به وعده خود عمل نکرده اند.
تاکنون هیچ اقدامی ازسوی دولت و نمایندگان مجلس و دیگرمسئولان درزمینه مشکلات نگهبانان رسمی نشده است.
پنج سال پیش به دولت و نمایندگان مجلس ودیگر مسئولان ازطریق رسانه ها اعتراض کردیم وهنوزبه نتیجه نرسیده ایم.


دراین مدت 5 سال هر ماه وهر سال بارها به تمام مسئولان و دولت و نمایندگان مجلس به مشکلات خود مان را اعتراض می کنیم تاکنون رسیدگی نکردند به خاطربی توجهی و بی عدالتی به حق خود مان نرسیدیم مراجعه کردیم برای گرفتن وکیل برای حق قانونی خود مان این به خا طر بی نوجهی مسئولان رسیدگی نکردند هزینه ای اضافه ای برای ما وارد کردند.
دولت های دهم و یاردهم هیچ رسیدگی به مشکل کارکنان رسمی نکردند. تاکنون هیچ گونه اقدامی مبنی بر رسیدگی این موضوع ازسوی دولت های گذشته و جدید صورت نگرفته است.
از نگهبانان رسمی شرکت مخابرات

هیچ بازرسی ونظارتی در ادارات ها شرکت ها و بیمارستان ها و ارگان ها و سازمان ها و... درسراسر کشوروجود ندارد.
بازرسی کل کشورعملکرد ضعیفی دارد وپاسخگوی مشکلات کارکنان و مردم و... نیست.
دولت ونمایندگان مجلس و مسئولان فقط حرف می زند ودرعمل هیچ کاری برای کارکنان رسمی و مردم انجام نمی دهد.

بخش خصوصی مردم و کشور گرفتارکرده است.
واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی یک خیانت بزرگ برای کارکنان رسمی است.

بخش خصوصی هیچ سود برای مردم و کشورندارد.

دست ما که به مسئولین نمی رسد شما اعتراض ما را به گوش آنها برسانید.

موضوع تعطیلات ازطرف دولت اعلام شده بود 5 روز تعطیلات شهریور 1391 سران کشورهای اسلامی که درتهران تشکیل شده بود کلیه ادارات تابعه شرکت مخابرات دراین مدت 5 سال تعطیل بود ولی ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت سرکار خود مشغول بود بابت آن به ما نگهبانان رسمی پرداخت نشده است.
عدم استفاده ازتعطیلی 40 درصد اضافه برمزد دریافت خواهند کرد.
روزهای تعطیلات رسمی وپنجشنبه و جمعه سرکارمشغول هستیم ولی تعطیل به ما نگهبانان رسمی مراکز تلفن ثابت نمی دهند.


110 ساعت پرداخت اضافه کاری خارج ازشمول آبان ماه 1389 به کارگران و نگهبانان مراکزتلفن ثابت هنوزپرداخت نشده است.مدت 11 سال است تحمل کرده است وتوجهی نشده است.
وتعطیلی 5 روزه پایتخت شهریور1391 و پاداش جبران خدمات به ما نگهبانان رسمی نمی دهند..آیا کسی نیست که موضوع را رسیدگی کند وازحق ما نگهبانان رسمی دفاع کند.حق وحقوق اضافه نگهبانی داده نمی شود.به آن مدیران ومسئولین شرکت مخابرات که هیچ کدام ازمشکلات وگرفتاری های نگهبانان رسمی را نمی بیند.
مزد اضافه 5 روزتعطیلات شهریور 91 چه خبر؟!
دولت ونمایندگان مجلس ودیگرمسئولان ازطریق بخش خصوصی به کارکنان رسمی درسراسرکشورخیانت بزرگی کرده است.
هیچ قانونی برای رفع مشکلات کارکنان درکشوراعمال نمی شود.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن تابعه ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات استان تهران
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
رفتارشرکت مخابرات استان تهران درمدت 8 سال دراین زمینه شرم آوراست.
رفتارمسئولان ومدیران شرکت مخابرات استان تهران دراین مدت 8 سال شرم آوراست.
با اینکه مشکلات را درمدت 8 سال است ازطریق رسانه ها عمومی منعکس وپیگیری کرده ایم مشکل اصلی نگهبانان رسمی مخابرات منطقه تهران درمدت 8 سال به خاطر بی توجهی مسئولان و مدیران شرکت مخابرات، دولتمردان، نمایند گان مجلس، مسئولان، بی قانونی وعدالتی اداره تعاون، کار ورفاه اموراجتماعی بوده است.
به کجا شکایت کنیم که نتیجه داشته باشد.

برمراکزتلفن ثابت تابعه ادارات مناطق هفت گانه تهران وابسته به مخابرات منطقه تهران نظارت کنید
ما به مسئولان مخابرات منطقه تهران وشرکت مخابرات ایران دسترسی نداریم که مشکلاتمان را بازگو کنیم. لطفاً در رسانه ها بنویسید که شرکت مخابرات استان تهران حق و حقوق ما نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت تابعه ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی وابسته به مخابرات منطقه تهران را به درستی نمیدهند چرا بر آنها نظارتی صورت نمیگیرد؟ چرا وزارت کار بازرسان خود را نمیفرستد تا نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند؟
چرا مسئولان ومدیران مخابرات منطقه تهران درمدت هشت سال مشکل نگهبانان رسمی را حل نمی کند؟!
چرا مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درمدت هشت سال مشکل نگهبانان رسمی را حل نمی کند؟!
پیگیری نگهبانان رسمی تاکنون بی نتیجه بوده است. پس چرا حالا سکوت کرده است؟!
چرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمدت هشت سال پاسخگوی ما نیست؟
چرا اداره تعاون، کار و رفاه اموراجتماعی تاکنون به این موضوع رسیدگی نمی کند.
چرا سازمان بازرسی کل کشورتاکنون به این موضوع رسیدگی نمی کند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران

روحانی و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی دیگروعده الکی ندهند.
دولت ومسئولان درحمایت ازکارکنان حرفی برای گفتن ندارند.
کارکنان رسمی رفتاردوگانه دولت، مسئولان ومدیران را فراموش نمی کنند.
دولت نهم ودهم عامل اصلی مشکلات کارکنان رسمی درسراسرکشوربوده است.
تاکنون دولتمردان، نمایند گان مجلس، مسئولان ومدیران نه جوابگو بوده ونه عملی انجام داده اند فقط سکوت اختیارکرده اند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: