کد خبر: ۷۳۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۲۵۵
قرار است از سال 2021 جام جهانی باشگاه‌ها با 24 تیم برگزار شود.
استارت خوردن تورنمنتی جديد در فوتبال جهان با حضور 24 تيم باشگاهی/ دو نماینده از آسیابه گزارش خبرداغ به نقل از خبر منتشره روزنامه موندو دپورتيوو، از سال 2021 تورنمنت جديدي در دنياي فوتبال برگزار خواهد شد كه جايگزين جام كنفدراسيون‌هاي فعلي خواهد شد. اين تورنمنت سوپرجام جهاني‌ باشگاه‌ها نام دارد و اولين دوره آن در چين برگزار خواهد شد.

 

يكي از دپارتمان‌هاي فيفا زير نظر زونيمير بوبان، مسئوليت بررسي و تحقيق در مورد ايجاد چنين تورنمنتي را بر عهده داشتند و حالا مقامات فيفا به تولد چنين تورنمنتي چراغ سبز نشان داده‌اند. خبر ايجاد اين تورنمنت جديد در دو روزنامه موندو دپورتيوو و گاتزتا دلوسپورت منتشر شده و به نظر مي‌رسد كه اين تورنمنت با حضور 24 تيم باشگاهي برگزار مي‌شود.

 

سوپرجام جهاني‌ باشگاه‌ها هر 4 سال يك بار برگزار مي‌شود و به نوعي مشابه جام جهاني، البته در عرصه باشگاهي است. تيم‌ها از طريق رقابت‌هاي قاره‌اي، سهميه حضور در اين تورنمنت را خواهند يافت و به عنوان مثال در قاره اروپا، تيم‌ها با موفقيت در ليگ قهرمانان اروپا، مجوز حضور در اين تورنمنت را به دست مي‌آورند.

 

قرار بر اين است كه بازي‌هاي سوپرجام جهاني‌ در فصل تابستان و در نيمه دوم ماه ژوئن برگزار شود و تيم قهرمان، جام قهرماني را براي 4 سال در اختيار خواهد داشت.

 

24 تيم شركت‌كننده در سوپرجام جهاني‌ باشگاه‌ها، در هشت گروه سه تيمي تقسيم مي‌شوند. تيم‌هاي اول هر گروه به دور بعد راه ‌يافته و در بازي‌هاي حذفي مستقيم شركت مي‌كنند و تورنمنت در مراحل يك‌چهارم پاياني، نيمه‌نهايي و فينال دنبال مي‌شود. بدين ترتيب هر تيم فيناليست در طول تورنمنت، 5 بازي برگزار خواهد كرد.

 

طبق محاسبات انجام شده در دور اول برگزاري اين تورنمنت، 12 باشگاه از قاره اروپا (UEFA)، 5 باشگاه از آمريكاي‌جنوبي (Conmebol)، دو باشگاه از قاره آفريقا (CAF)، دو باشگاه از قاره آسيا (AFC) و دو باشگاه از آمريكاي‌شمالي (CONCACAF) در اين مسابقات حضور خواهند يافت و مقامات برگزاري مسابقات به دنبال راهكاري هستند كه قاره اقيانوسيه هم بتواند نماينده‌اي در اين تورنمنت داشته باشد و براي اين كار، بايد نماينده اين قاره در يك بازي مقدماتي مقابل نماينده‌اي از يك قاره ديگر قرار بگيرد.

 

سهميه 12 تيم اروپايي حاضر در اين تورنمنت را 4 قهرمان ليگ قهرمانان اروپا در 4سال اخير قبل از برگزاري سوپرجام جهاني، 4 نايب‌قهرمان ليگ قهرمانان اروپا در آن 4 سال و 4 تيم با بهترين راندمان در فوتبال اروپا درآن بازه زماني تشكيل مي‌دهند. بدين ترتيب اگر سوپرجام جهاني‌ همين امسال برگزار مي‌شد، تيم‌هاي رئال‌مادريد، بارسلونا، يوونتوس و اتلتيكومادريد به اضافه هشت تيم ديگر به اين رقابت‌ها مي‌رسيدند.

 

مسئولان فيفا بر اين باورند كه اين تورنمنت مي‌تواند تورنمنت بسيار جذابي براي باشگاه‌ها باشد. سوپرجام جهاني‌ باشگاه‌ها دقيقاً مشابه جام جهاني‌ است ولي به جاي تيم‌هاي ملي، 24 تيم باشگاهي برتر جهان از تمامي قاره‌ها در آن حضور خواهند يافت.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: