به
گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، ابراهیم کاظم پور سخنگوی این بانک روز سه
شنبه بیست و چهارم مرداد ماه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد : باتوجه به
گستره مخاطبان بانک تجارت در شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی ، تولید
محتوا و پاسخگویی به کاربران در صفحات بانک ، مخاطب محور و بر اساس رفتار
تعاملی با کاربران انجام می شود .
وی
برنامه ریزی براساس اطلاعات و تحلیل های ارائه شده توسط شبکه های اجتماعی
را یکی از بهترین روش های دستیابی به اهداف روابط عمومی و فروش خدمات بانکی
دانست و تاکید کرد : با تغییرات گسترده و پرشتاب شبکه های اجتماعی اکنون
تحلیل هایی که خود این شبکه ها در خصوص مخاطبان ارائه می دهند به خوبی می
تواند وضعیت تعاملی و تاثیرگذاری محتوای تولید شده را نشان دهد . به طور
مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام از ابتدای سال 96 ، تصاویر کاربرانی که
در جشنواره نوروزی بانک شرکت کردند با شاخص تاثیرگذاری بیش از11000 ،
ویدئوهای حوزه مسئولیت اجتماعی بانک با شاخص تاثیرگذاری بیش از 9000 ،
محتوای تصویری مربوط به معرفی شعب بانک تجارت با شاخص تاثیرگذاری بیش از
8500، معرفی کارت هدیه باشاخص تاثیرگذاری بیش از 8000 ، هشدارهای امنیتی با
شاخص تاثیرگذاری بیش از 7500 و ویدئوهای آموزشی موبایل بانک تجارت با
شاخص تاثیرگذاری نزدیک به 7000 کاربر ، نشان می دهد گرایش کاربران در صفحه
نهادی مالی مانند بانک تجارت شامل چه حوزه هایی می شود .
سخنگوی
بانک تجارت ضمن دعوت از کاربران و دنبال کنندگان صفحات این بانک در فضای
مجازی به افزایش تعامل با بانک تجارت گفت : اکنون به مدد پیشرفت فناوری،
بستر مناسبی برای مشتریان بانک ایجاد شده است که بتوانند در سریع ترین زمان
ممکن ، پاسخ سوالات خود را از سوی بانک دریافت کنند . ضمن اینکه این امر
برای ما به عنوان یک بانک تجاری نیز رهیافتی برای بهبود و توسعه خدمات
محسوب می شود .
کاظم
پور با اشاره به افزایش روزافزون کاربران در شبکه های مجازی افزود : برخی
شاخص ها مانند افزایش دنبال کننده از جمله موضوعاتی است که چنانچه معنادار
نباشد ، نه تنها برای نهادهای مالی و بنگاه های اقتصادی دستآورد محسوب نمی
شود بلکه می تواند اطلاع رسانی و تبلیغات در حوزه فضای مجازی را دچار
اختلال کرده و اطلاعات صحیحی را برای برنامه ریزی های بعدی با هدف هدایت
کاربر به نقطه فروش خدمات بانکی در اختیار سازمان قرار ندهد .
بانک
تجارت برنامه ی توسعه حضور در شبکه ها و رسانه های اجتماعی را از دوسال
پیش هم راستا با تحولات فناوری های روز آغاز کرده و در حال حاضر در شبکه ی
اجتماعی اینستاگرام به صورت 24 ساعته طی هفت روز پاسخگوی بیش از 23500
کاربر این شبکه می باشد . ربات تلگرامی این بانک نیز بیش از 10000 کاربر
فعال دارد که خدمات مختلف این بانک را دنبال می کنند.همچنین کاربران می
توانند از طریق نشانی http://www.telegram.me/tejaratbank2 به کانال رسمی تلگرامی این بانک دسترسی پیدا کنند .