کد خبر: ۷۳۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
تعداد بازدید: ۳۷۵
هادی‌حق شناس گفت: کرباسیان از مجریان و مدیران بسیار قوی محسوب می‌شود. با توجه به این که اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف نیاز به جراحی دارد باید وزیری قوی و باتجربه هدایت کار را عهده‌دار شود.
جراحی اقتصاد ایران به وزیری با تجربه نیاز دارد/ کرباسیان مدیری قوی و با تجربه است

به گزار ش خبرداغ،هادی‌حق شناس در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص‌ اعلام کابینه پیشنهادی دولت از سوی آقای روحانی‌اظهار داشت: با بررسی‌اجمالی‌در مورد کابینه آقای روحانی و یک بررسی محتوایی‌ از وزاری پیشنهادی ایشان می‌‌توان دریافت که ۵۰ درصد از وزراء تغییر کرده است. از منظر دیگر سن کابینه ۵ تا ۶ سال کمتر از قبل شده اما چنین اتفاقی به لحاظ شکلی چندان اهمیتی ندارد و باید به کارآمدی افراد توجه داشت.

این اقتصاددان تاکید کرد: هم‌ اینک بحران‌ صندوق‌های بازنشستگی، کمبود آب و ساماندهی مؤسسات مالی‌ غیرمجاز موضوعات تهدید کننده‌ای هستند و باید بر روی حل این مشکلات تمرکز داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص بانک‌ها بحران جدی‌تر است گفت: نظام بانکی نیازمند اصلاحات ساختاری است و موضوع مطالبات بانکها از مواردی است که باید به آن بیشتر پرداخت.

حق شناس خاطر نشان کرد: در بخش آب نیز بحران جدی داریم تا این موضوع به عوارض سیاسی اجتماعی‌مهم مبدل نشود.

 این‌اقتصاددان با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در کشور گفت: نرخ بیکاری‌برای پسران ۲۵ درصد و برای دختران ۵۰ درصد است و وزرا  باید به این موضوع توجه کنند.

وی تصریح کرد: کابینه یازدهم در شرایطی‌استقرار یافت که کشور در تلاطم بود و بازار ارز و پول به معنای واقعی با مشکل مواجه بود اما در سال ۹۲ کشور از بحران عبور کرد و در سال ۹۶ ثبات در همه بازارها بوجود آمد.

حق شناس افزود: نکته کلیدی این است که رفتار دولت دهم غیرقابل پیش‌بینی بود، اما رفتار دولت یازدهم قابل پیش‌بینی بود و نتیجه آن هم در بازار محسوس‌ است. انتظار از دولت دوازدهم به اصلاحات ساختاری در بازار پول، سرمایه، در بخش صندوق‌های بازنشستگی و موضوع آب برمی گردد و این کابینه باید بتواند اصلاحاتی ساختاری انجام دهد .

حق شناس با اشاره به پیشنهاد مسعود کرباسیان برای فعالیت در وزارت اقتصاد گفت: وی از مجریان و مدیران بسیار قوی محسوب می‌شود. با توجه به این که اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف نیاز به جراحی دارد باید وزیری قوی و باتجربه هدایت کار را عهده‌دار شود.

وی ادامه داد: هم اینک که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و دیگر نباید از مدیران کم تجربه و با شیوه آزمون و خطا استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: