کد خبر: ۷۳۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۲۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غروی، از علمای تبریز، روز چهارشنبه در سن ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.
حجت‌الاسلام «احمد غروی» به دیار باقی شتافت
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا،مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام غروی امروز (11 مرداد) برگزار شد و مراسم شام غریبان هم از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰  در مسجد حاج غفار تبریز برگزار خواهد شد. 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار در پی رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین غروی، پیام تسلیت صادر کردند. 

 در پیام حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم و اسماعیل جبارزاده آمده است: «خبر ارتحال عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد غروی واصل و موجب تاثر فراوان شد. 

 این عالم بزرگوار که به حق از برجسته ترین دانش آموختگان مکتب متعالی امام صادق علیه السلام بود عمری سرشار از خیر و برکت داشت و همواره برای ترویج آموزه های والای دین مقدس اسلام در حوزه های علمیه و دانشگاهها تلاش وافر و با تربیت صدها طلبه و دانشجو نقش مهمی ایفا کرد. 

رحلت این عالم فرزانه و دانشمند فرهیخته را به محضر مبارک حضرت ولی عصر عج و رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده مکرمشان تسلیت عرض کرده و علو درجات را به روح بلند پایه این عالم برجسته از خداوند متعال مسپلت می‌کنیم. 

امید است مردم ولایتمدار و شهید پرور تبریز به منظور ارج نهادن به مقام شامخ روحانیت در مراسم تشییع و گرامی داشت این عالم ربانی حضور گسترده داشته باشند." 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به "توتونچی" در سال ۱۳۱۹ در خانواده‌ای اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود. 

وی در سال ۱۳۳۶ وارد حوزه علمیه تبریز شد و بخش دیگر مقدمات و سطح را فراگرفت. پس از آن برای تکمیل تحصیلات راهی حوزه علمیه قم شدو از محضر استادانی چون  حسین‌ علی منتظری، شیخ مرتضی حائری یزدی، میرزا هاشم آملی و سید محمد محقق داماد دروس خارج فقه و اصول را آموخت. 

 مرحوم غروی ضمن فراگیری فقه و اصول به تحصیل فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات  عبدالله جوادی آملی، محمدی لنگرودی و حسن حسن‌زاده آملی پرداخت. 

وی ضمن تربیت طلاب از سال ۱۳۶۰ هـ .ش به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد. 

تدریس در حوزه و دانشگاه، ترجمه برخی مقالات به زبان انگلیسی در روزنامه استوار قم و ندای حق تهران، بنای مسجد در دانشگاه، شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی، اقامه جماعت، مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی طاغوت، ‌سفرهای علمی به خارج از کشور از جمله مصر، ترکیه، سوئیس، آلمان، فرانسه و مسئول نهاد نمایندگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان ،  از جمله فعالیت های این روحانی برجسته تبریزی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: