کد خبر: ۷۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۳۳۹
برخی عادت‌ها و رفتارهای ما می‌تواند به سادگی باعث دندان شکسته و لب‌پر شدن دندان‌ها شود و لبخند ما را بد منظره کند.
عادتهایی که منجر به شکستن دندان می‌شود
به گزارش خبرداغ ، عادتهایی مثل جویدن ته خودکار و ناخن‌ها باعث آسیب دیدن دندان‌های جلوییتان می‌شود.سایر عادتهای مخرب دیگری نیز وجود دارند که موجب آسیب به دندان می شوند؛
-عدم استفاده از محافظ دندانی حین فعالیت‌های ورزشی
استفاده از محافظ دندان در طول مسابقات و تمرینات ورزشی مانند بوکس و... لازم است.
-فشار دادن دندان‌ها روی هم
وقتی دندا‌‌نهایتان را روی هم فشار می‌دهید فشار بسیار زیادی به دندا‌‌نهایتان وارد می‌شود و ممکن است باعث شکستن دندان‌‌هایتان شود. 
-جویدن غذا‌های سفت
یکی از دلایل اصلی شکستن دندان جویدن چیزهای سفت مانند یخ و آجیل است . زمانی که گوشت می‌خورید مراقب باشید که استخوان‌های ریز را گاز نزنید.
-پیر شدن
با پیر شدن‌‌ همان طور که بدنتان تحلیل می‌رود دندا‌‌نهایتان نیز شروع به ضعیف شدن می‌کنند و همین ضعف باعث می‌شود که احتمال آسیب دیدن دندانتان بیشتر شود.
-مواظبت نکردن از دندان‌ها
پوسیدگی دندان می‌تواند گسترش پیدا کند. اگر به طور مرتب مسواک بزنید و از دهان شویه استفاده بکنید و به دندان‌پزشک مراجعه بکنید، می‌توانید از گسترش پوسیدگی جلوگیری کنید و مانع شکستن دندانتان شوید.
-باز کردن درب شیشه با دندان!
دندان‌ها برای گاز زدن و جویدن غذا هستند نه برای باز کردن در شیشه نوشابه یا گره‌های کور. انجام این کار‌ها باعث آسیب دیدن دندانتان می‌شود.
*جراح و دندانپزشک لرستانی

آفتاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: