کد خبر: ۷۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۶
نشست "شریعتی: انقلاب، اصلاح" با سخنرانی خانیکی و سیدجواد میری در حزب اتحاد ملت برگزار می‌شود.
نشست

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا همزمان با چهلمین سال درگذشت دکتر علی شریعتی و به مناسبت مباحثی که این روزها درباره دکتر شریعتی در فضای روشنفکری کشور مطرح شده است، دایره آموزش منطقه تهران حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، سلسله نشست هایی را با عنوان "شریعتی؛ انقلاب، اصلاح" تدارک دیده است.

موضوع این نشست "بازگشت به شریعتی؛ بررسی جامعه شناختی پدیده آرمان‌خواهی در جامعه آرمان زدایی شده" است.

یکی از برگزار کنندگان این مراسم گفت هدف از برگزاری این نشست ها، واکاوی صرف شخصیت و اندیشه دکتر شریعتی نیست. نحله ای از تعهد روشنفکری اجتماعی که او نمایندگی می کند، بیشتر محل توجه است.

وی افزود در واقع بحث این نشست ها، بررسی و واکاوی بخشی از جوانان و دانشجویان فعال شده در عرصه سیاست است. طبیعتا شریعتی را هنوز می توان نمادی از نحله‌ای دانست که قسمتی از این جریان، متاثر از آن است. حال اینکه اولا این "بازگشت"، یک دیالکتیک پیش برنده است یا یک حرکت ارتجاعی؟، و ثانیا فرصت‌ها و تهدیدهای این حرکت کدام است؟ موضوع این گفتگوها خواهد بود.

 در اولین نشست، دکتر هادی خانیکی و دکتر سیدجواد میری، از امکان آرمان‌خواهی در جامعه آرمان زدایی شده خواهند گفت.

زمان نشست، پنجشنبه ۱۲ مردادماه از ساعت ۵ بعدازظهر و محل آن خیابان وصال شیرازی، پایین تر از بلوار کشاورز، شماره ۶۶ خواهد بود و حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: