کد خبر: ۷۳۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۲۵۵
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: بعد از حادثه تروریستی مجلس ما به چندین تیم ضربه زدیم و باید بگویم این حادثه باعث شد برای حفاظت اماکن و تاسیسات طرحی را آماده کنیم و در شورای امنیت اجتماعی به تصویب رساندیم که برای شورای عالی امنیت ملی فرستادیم و منتظر جواب آن‌ها هستیم.
تصویب طرح حفاظت از اماکن دولتی و تاسیسات آب و برق در شورای امنیت اجتماعی/ منتظر جواب شورای عالی امنیت ملی هستیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین ذوالفقاری در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایلنا درباره امنیت مرز‌ها در راهپیمایی اربعین و تدابیر امنیتی در مورد ورود گروهک‌های تروریستی در این برهه زمانی گفت: از زمان حضور داعشی‌ها در عراق یعنی سال ۹۳ با یک جریان تروریستی مواجه بودیم که همواره درصدد بودند وارد کشور شوند. در طول این سه سال ما بالای ۱۰۰ تیم تروریستی را کشف و خنثی کردیم.

او خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی و تلاش‌های واقعی نظامی و انتظامی و به ویژه اطلاعاتی کشور، این گروهک‌ها خنثی و کشف شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با یادآوری حادثه تروریستی ۱۷ خردادماه امسال گفت: به هرحال این گروه تروریستی از تور اطلاعاتی ما عبور کردند اما بعد از این حوادث ما اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام دادیم.

او در ادامه تشریح کرد: وزارت اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی عناصر بسیاری را در ارتباط با این موضوع مورد هدف قرار داده‌اند. البته باید خاطرنشان کنم برخی از این افراد ناآگاهانه وارد تشکیلات شده بودند اما برخی دیگر برای اقدام تروریستی و با آگاهی کامل وارد چنین گروه‌هایی شده بودند که ما تدابیر دیگری اندیشیده‌ایم.

ذوالفقاری ادامه داد: بعد از حادثه تروریستی مجلس ما به چندین تیم ضربه زدیم و باید بگویم این حادثه باعث شد برای حفاظت اماکن و تاسیسات طرحی را آماده کنیم و در شورای امنیت اجتماعی به تصویب رساندیم که برای شورای امنیت ملی فرستادیم و منتظر جواب آن‌ها هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: امیدواریم این طرح در مجلس به تصویب برسد. ما اماکن و تاسیسات را طبقه‌بندی کرده‌ایم تا حفاظت گسترده‌ای برای آن‌ها صورت بگیرد. غیر از مراکز دولتی، تاسیسات آب، ‌ برق و اساسی نیز در این طرح قرار دارد.

او ادامه داد: در سال ۹۳ طرح خنثی‌سازی اقدامات تروریستی را به تصویب رساندیم اما با توجه به تغییرات حاصل شده و حوادث عراق و سوریه که گروه‌های تکفیری در آن ضربه خورده‌اند آن را تغییر داده‌ایم. هفته پیش یک هیات ترک به ایران آمدند و ما درباره موضوعات مهم منطقه صحبت کردیم.

ذوالفقاری افزود: معاونین سیاسی و امنیتی کشور را توجیح خواهیم کرد که با طرح جدید زوایایی که در گذشته پنهان مانده بود روشن شود تا دیگر شاهد حوادثی مانند حوادث تهران نباشیم.

او با اشاره به دیدار با هیات ترکیه گفت: توافقات خوبی صورت گرفته و با دولت عراق نیز توافقاتی داشتیم تا در مرز عراق و خاک این کشور امنیت زائران را به وجود بیاوریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: با دولت عراق به این توافق رسیدیم که از مرز خسروی هم راهپیمایی داشته باشیم. براساس اظهارات دولت این کشور آن‌ها می‌توانند در خاک خودشان امنیت زائران را تامین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: