کد خبر: ۷۳۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۱۹۳
معاون هماهنگ‌کننده ناجا تاکید کرد: مردم ۳۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه به نیروی انتظامی کمک می‌کنند. بدانید جز بسیج عمومی مسائل حل و فصل نمی‌شود. ما قانونا هم امکان جلب و جذب کمک‌های مردمی را داریم.
مردم سالانه ۳۲۰ هزار میلیارد تومان به ناجا کمک می‌کنند/ عمده آلودگی‌هایی که در پلیس وجود دارد به دلیل سطح تماس زیاد با جامعه است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار ایوب سلیمانی صبح امروز در نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور در حال برگزاری است، با اشاره به همکاری قوی میان وزارت کشور و نیروی انتظامی گفت: به دلیل پیوستگی و ارتباط میان وزرات کشور و نیروی انتظامی فکر می‌کنم موضوعات مختلفی وجود دارد که می‌تواند علت برگزاری چنین جلساتی باشد.

ستون امنیت نیروی انتظامی است

او ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند امنیت برای جامعه مانند هوا است و بدون آن نمی‌توان زندگی کرد، اگر امنیت را به داخلی و خارجی تقسیم کنیم، ستون آن نیروی انتظامی است.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه کمک به نیروی انتظامی کمک به امنیت کشور است و وزارت کشور باید در این باره کوشا باشد، اظهار داشت: رهبر انقلاب طرح مشارکت مردم در توسعه امنیت را مطرح کردند. چرا چنین طرحی مطرح می‌شود؟ گزاراشاتی به مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت کشور رسیده بود که حضرت آقا دستور چنین طرحی را دادند.

رهبری فرمودند از مردم کمک بگیرید

سلیمانی با بیان اینکه رهبری فرمودند از مردم کمک بگیرید و با صراحت گفتند باید به ریشه‌های ناامنی بپردازید، تصریح کرد: ایشان فرمودند مانند دفاع مقدس از مردم کمک بگیرید، مردم عزیز نیرو انتطامی فرزندان شما هستند.

بیشترین تخلفات در فضای مجازی صورت می‌گیرد

سلیمانی با بیان اینکه حال این سوال پیش می‌آید چرا باید از مردم کمک گرفت؟ خاطرنشان کرد: نسل جدید ما متفاوت است. ۸۵ درصد از جوانان زندگی دوم در شبکه‌های اجتماعی دارند و بیشترین تخلفات هم در فضای مجازی صورت می‌گیرد و همین مسئله موجب می‌شود تا از مردم کمک گرفته شود.  

۲۲ هزار میلیارد کسری بودجه داریم

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه ما در حال دو هزار و ۵۰۰ کلانتری در کشور داریم که باید به ۹ هزار و ۷۰۰ برسد و قدمت بسیاری از آنها نیز به ۴۰ سال پیش باز می‌گردد، ابراز داشت: سال جاری ۲۲ هزار میلیارد کسری بودجه داریم و این در حالی است که بودجه ما ۱۰۵ میلیارد تومان بود که به تصویب مقام معظم رهبری نیز رسیده بود.

ایجاد امنیت برعهده همه دستگاه‌ها است

سلیمانی با بیان اینکه پیچیدگی و تنوع جرم و جنایت در حال رشد است، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه، خوشبختانه جایگاه خوبی برای امنیت و نیرو انتظامی تعیین شده است. با این حال، ایجاد امنیت برعهده همه دستگاه‌ها است و همه باید احساس کنند که مسئول امنیت هستند.

مردم ۳۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه به نیروی انتظامی کمک می‌کنند

او با بیان اینکه مردم برای تامین نیازهای خودشان مشتاق به کمک هستند، یادآور شد: مشاهده می‌کنید وقتی مردم احساس می‌کنند باید یک مقام قضایی در شهرشان باشد، هزینه می‌کنند. مردم ۳۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه به نیروی انتظامی کمک می‌کنند. بدانید جز بسیج عمومی مسائل حل و فصل نمی‌شود.

بیشترین سطح تماس نظام با جامعه از طریق پلیس است

این مقام عالی نیروی انتظامی با طرح این مسئله که قانونا امکان جلب و جذب کمک‌های مردمی را داریم، بیان کرد: اگر شرایط محیا شود دغدغه‌ها قابل رفع هستند. بیشترین سطح تماس نظام با جامعه از طریق پلیس است.

سلیمانی با اشاره به تخلفات در پلیس نیز گفت: عمده آلودگی‌هایی که در پلیس وجود دارد به خاطر همین سطح تماس است که با استفاده از ابزارها و تکنولوژی می‌تواند از آن جلوگیری کرد. با این وجود، امروز بدون ابزار و وسایل نمی‌توان کشف جرم کرد. پلیس باید معماری داشته باشد تا بتواند نیازهای جامعه را برآورده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: