کد خبر: ۷۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
تعداد بازدید: ۲۹۲
مرحله اول طرح سنجش نو نهالان بدو ورود به دبستان برای متولدین نیمه دوم 1389 و نیمه اول 1390 در جزیره کیش اجرا شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این طرح کودکان از نظر سلامت جسمانی از معاینات کامل پزشکی، خدمات بهداشت دهان و دندان و وارنیش فلوراید به صورت رایگان بهره مند شدند.

همچنین، نو آموزان از نظر وضعیت تزریق واکسن از بدو تولد تا کنون نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و در پایان برای هر نو آموز دفترچه سلامت صادر شد. مرحله دوم این طرح در شهریور ماه انجام می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: از نکات قابل توجه در این طرح انجام وارنیش فلوراید یا فلوراید تراپی است که در قالب طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت در پایگاه سنجش نو آموزان اول ابتدایی و به صورت رایگان در جزیره کیش همچون سال گذشته  به اجرا در آمد.

رضانیا افزود: در مرحله اول این طرح 594 دانش آموز از نظر سلامت جسمانی، روانی، بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری و نمایه توده بدنی سنجش و همچنین از خدمات بهداشت دهان و دندان و فلوراید تراپی به صورت رایگان بهره مند شدند.

رئیس مرکز توسعه سلامت در ادامه گفت: از این تعداد دانش آموز، 309 پسر  و 285 دختر از نظر وضعیت تزریق واکسن از بدو تولد تا کنون نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و در پایان برای هر نو آموز دفترچه سلامت صادر شد.

لازم به ذکر است مرحله دوم این طرح در شهریور ماه انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: