کد خبر: ۷۲۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۲۴۲
معاون وزیر نفت:
معاون وزیر نفت ایران تاکید کرد: مذاکرات ما با ترکیه برای انتقال گاز ایران از طریق این کشور به اروپا در جریان است.
مذاکرات با ترکیه برای انتقال گاز ایران به اروپا در جریان استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیرحسین زمانی‌نیا که به منظور شرکت در بیست و دومین اجلاس نفت در استانبول ترکیه به سر می‌برد، با بیان اینکه مذاکرات با ترکیه برای انتقال گاز ایران از طریق این کشور به اروپا در حال انجام است، گفت: با وجود اینکه مذاکرات درحال انجام است اما این یک ایده است که برای ما در شرایط فعلی به دلیل قیمت بین‌المللی گاز اقتصادی نیست. 

او ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر موجودی گاز اروپا بیشتر از نیازی که به گاز دارد است. در واقع عرضه گاز در اروپا بیشتر از نیاز اروپا است.

معاون وزیر نفت ایران با بیان اینکه قیمت‌های جهانی گاز پایین است، اظهار داشت: با توجه به هزینه انتقال این پیشنهاد برای ایران مقرون به صرفه نیست و در حال حاضر همه همسایه‌های ایران نیازمند گاز هستند. از عراق گرفته تا پاکستان، عمان، امارات، کویت و... علاوه بر این تولیدات گاز ایران هم به‌تدریج زیاد می‌شود و می‌تواند بازارهای منطقه را هدف صادرات خود قرار دهد. 

زمانی‌نیا در ادامه در مورد علاقه‌مندی‌ها به مشارکت در توسعه میدان گازی فرزاد B توضیح داد: مذاکرات با هندی‌ها در مورد میدان گازی فرزاد B همچنان ادامه دارد اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. گاز پروم هنوز مطالعات خود را در مورد میدان گازی فرزاد B نهایی نکرده است. 

بر اساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود ترکیه پیشنهاد کرده گاز ایران از خاک این کشور به اروپا منتقل شود. شرط ایران برای انعقاد این قرارداد سه جانبه این است که گاز ایران مستقیما به اروپا ارسال شده و در ترکیه مصرف نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: