کد خبر: ۷۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۲۷۹
نخست وزیر روسیه از گسترش تحریم‌های این کشور در مقابله با اقدامات کشورهای اروپایی و آمریکا خبر داد.
روسیه تحریم‌های بیشتری را علیه اروپا و آمریکا وضع کردبه گزارش  خبرداغ به نقل از ایسنا ؛ دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه سندی جدید را درباره ممنوعیت واردات برخی از انواع محصولات کشاورزی،مواد خام و مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده روسیه امضا کرد.

شورای اتحادیه اروپا در ۲۸ ژوئن تحریم‌های خود را بر علیه روسیه به مدت شش ماه تمدید کرد. در پی این اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز فرمان گسترش تحریم‌ها بر ضد کشورهای اروپایی و امریکا را امضا کرد.

براین اساس ورود محصولات کشاورزی، مواد اولیه و مواد غذایی که تولید آنان در کشورهای آمریکا ،اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، نروژ، اوکراین، آلبانی، مونته‌نگرو ، ایسلند و لیختن اشتاین باشد به روسیه ممنوع است.
دولت روسیه همچنین تاکید کرده که میزان تحریم‌ها برضد این کشورها به اقدامات تلافی‌جویانه آنان در ورود کالاهای روسی و حجم دخالت آنها در تحریم‌های روسی بستگی دارد.

کشورهای غربی تحریم‌های ضد روسی خود را از سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه وضع کردند.
مسکو نیز به تلافی این اقدامات، ورود محصولات گوشتی، سوسیس، ماهی و غذاهای دریایی، سبزیجات، میوه‌ها و مواد لبنی را ممنوع کرد که تا کنون شرکت‌های اروپایی زیان‌های فراوانی را از این تحریم‌ها متحمل شده‌اند.

به نقل از ریانووستی، کشورهای غربی رفع تحریم‌های روسیه را منوط به اجرای کامل توافقنامه مینسک و عدم دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین کرده اند با این حال مقامات روس این ادعاها را کاملا پوچ و بی‌اساس می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: