کد خبر: ۷۲۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۸
روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی معتقد است که ترامپ در حمله موشکی به پایگاه الشعیرات سوریه گزارش‌های نهادها و کارشناسان امنیتی بر عدم وجود شواهد استفاده از سلاح شیمیایی را نادیده گرفته است.
بازخوانی حمله به پایگاه الشعیرات سوریه و ادعای دولت ترامپ توسط «سیمور هرش»به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دونالد ترامپ در ۶ آوریل ۲۰۱۷ دستور شلیک موشک‌های توماهوک (Tomahawk) به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را صادر کرد. این تصمیم ترامپ، واکنشی در راستای ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه خان شیخون برای سرکوب مخالفان بود. اما این در حالی است که «سیمور هرش» روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی معتقد است این ادعا بی اساس بوده و ترامپ گزارش‌های مهم نیروهای اطلاعاتی آمریکا و حتی هشدار آنها را که بر عدم وجود شواهد و قرائن استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون تأکید می‌کرده، نادیده گرفته است.

سیمور هرش تأکید می‌‌کند نیروهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش‌های خود آورده‌اند که ارتش سوریه در چهارم آوریل، مقرّ نیروهای جهادی (عناصر مسلح) را با یک بمب روسی مجهز به مواد انفجاری متعارف (کلاسیک) هدف قرار داده است و علاوه بر آنکه جزئیات این حمله به مقامات آمریکایی اطلاع داده شده بود، روس ها جزئیات این حمله را نیز به آگاهی نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در دوحه رسانده بودند و این تصمیم ترامپ و نادیده گرفتن این گزارش ها، ناراحتی عمیق و سرخوردگی برخی مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا را در پی داشت.

سیمور هرش معتقد است در ساعات اندکی پس از حمله به خان شیخون در چهارم آوریل و بعد از آنکه تصاویری از کشتگان و مجروحان منتشر شد، این ادعا در فضای مجازی از سوی برخی منابع محلی مطرح شد که در این حمله از گاز سارین (sarin) که نوعی محرک عصبی است استفاده شده است. درحالی که نه تنها منابع این تصاویر و گفته ها مشخص نیست بلکه ناظران بین المللی نیز تحقیقی در این باره به عمل نیاوردند. در آن حال، فضا به گونه ای رقم خورد که فرض بر دستور عامدانه بشار اسد برای استفاده از این ماده انفجاری شیمیایی قرار گرفت. صدور بیانیه از سوی ترامپ در ساعاتی پس از این حمله، تأییدی بر همین فرض انتشار یافته در میان مردم بود.   

سیمور هرش می گوید: پس از یک سری مصاحبه ها، متوجه شدم که شکاف کاملی بین رئیس جمهور و تعداد بسیاری از مشاوران نظامی وی و مسؤولان اطلاعاتی و نیز افسران حاضر در منطقه که درک متفاوتی از ماهیت حمله به خان شیخون داشتند وجود دارد.

هرش به نقل از یک مشاور ارشد می گوید به دنبال حمله به خان شیخون، رئیس جمهور آمریکا خواستار برگزاری نشست امنیتی در سطح بالا برای بررسی چگونگی پاسخ به این حمله شد. چهار گزینه برای این اقدام مطرح و نهایتا تصمیم به حمله موشکی به پایگاه الشعیرات یعنی همانجایی گرفته شد که هواپیماهای مهاجم سوری به خان شیخون از آنجا برخاسته بودند.

هرش به نقل از این مشاور ارشد می گوید فرماندهان نظامی که در آن نشست امنیتی شرکت داشتند اصرار کردند که پیشاپیش باید روس ها از این تصمیم آمریکا آگاه شوند تا از تشدید تنش با مسکو پیشگیری شود. ترامپ در ابتدا با این امر مخالف بود ولی نهایتا با اکراه آن را پذیرفت.

به گفته سیمور هرش در نهایت ۵۹ موشک از نوع توماهوک (Tomahawk) از دو ناو آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در نزدیکی حمص شلیک شد که ۲۴ موشک عملا در اصابت به هدف ناموفق بود و تنها تعداد اندکی از موشک ها به آشیانه های هواپیماها اصابت کرد که توانست ۹ هواپیمای سوری را از بین ببرد و این حجم تخریب، بسیار کمتر از آن چیزی بود که دولت ترامپ ادعا کرد. هرش به نقل از این مشاور ارشد می گوید «حتی به من گفته شد که هیچکدام از این ۹ هواپیما هم قابل استفاده و عملیاتی نبودند».   

هرش می‌گوید سؤالهای مشخصی در خصوص خان شیخون و الشعیرات در ۱۵ ‍ژوئن برای کاخ سفید ارسال کرده که تا کنون پاسخی در این باره دریافت نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
عواقب سرنگونی یک هواپیمای آمریکایی در سوریه

پنج شنبه 8 تیر 1396 - 19:38:30
حریم هوایی سوریه امروز تحت کنترل و حمایت روسیه است و پس از توقف هماهنگی های هوایی میان روسیه و آمریکا بر فراز سوریه، یک کارشناس نظامی روس تلاش کرد تحلیل کند که اگر یک هواپیمای آمریکایی در سوریه هدف قرار گیرد و سرنگون شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟.
العالم ـ اروپا
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کامینف کارشناس نظامی روسیه گفت: سرنگونی جنگنده آمریکایی سبب می شود تا جنگی میان روسیه و آمریکا آغاز شود. اما این درگیری فورا اتفاق نخواهد افتاد.
وی افزود: به طور کلی هرگونه جنگ هسته ای میان روسیه و آمریکا یک فاجعه تکنولوژیکی و زیست محیطی و اقتصادی در تمام جهان بوجود خواهد آورد و عواقب وخیم و نابود کننده ای در پی خواهد داشت. از این رو احتمال وقوع جنگ هسته ای میان دو کشور وجود ندارد. اما چه اتفاقی خواهد افتاد؟
این کارشناس نظامی گفت: گام نخست قطع روابط اقتصادی و مالی است. آمریکا دست به تدابیر امنیتی و عملی خواهد زد. دارایی های روسیه در بانکهای آمریکایی بلوکه خواهد شد؛ از این رو ارز روسیه به شدت سقوط خواهد کرد. در چنین وضعیتی روسیه نیز اموال تمام شرکتهای خارجی در کشورش را مصادره خواهد کرد و سپس تمام وسایل ارتباطی از جمله اینترنت میان روسیه و غرب و آمریکا را قطع خواهد کرد.
کامینف خاطرنشان کرد: گام دوم جدی تر خواهد بود، در هر دو کشور وضعیت فوق العاده اعلام می شود و کشور و شهروندان برای هرگونه حمله و یا تهدید احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار خواهند گرفت.
وی توضیح داد: گام سوم، مرحله انتقال روسیه در سطح روابط بین المللی از دوست غرب و آمریکا به دشمن آنهاست. روسیه برای تحکیم روابط خود با دیگر کشورها به سمت شرق حرکت خواهد کرد. کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای نقش میانجیگر میان روسیه و غرب ایفا خواهند کرد؛ بدین معنا که روسیه در این جنگ تنها نخواهد بود و غرب نمی تواند این کشور را به زانودرآورد.
این کارشناس نظامی روس اظهار داشت: گام چهارم، مرحله برقراری روابط میان روسیه و چین است. نفت و گاز روسیه وارد بازار چین خواهد شد و بدین ترتیب بازار چین جایگزین بازارهای اروپایی و غربی می شود. روسیه به کمک چینی ها بخشی از خسارتهای خود را جبران خواهد کرد. اما در خصوص قطع گاز روسیه از اروپا و غرب، تحلیلگران غربی بر این باورند که این اقدام سبب می شود تا اروپا در تاریکی فرور رود و در زمستان به توده ای از برف تبدیل خواهد شد.
210
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
آمریکا جنایتکارعملیات های تروریستی را مدیریت می کند!
عربستان جنایتکارعملیات های تروریستی را مدیریت می کند!
اسرائیل جنایتکارعملیات های تروریستی را مدیریت می کند!
اروپا جنایتکارعملیات های تروریستی را مدیریت می کند!
ترکیه جنایتکارعملیات های تروریستی را مدیریت می کند!
وزیرنجس وحشی، بی فرهنگ وبی شخصیت خزانه داری آمریکا جنایتکاردرمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
داعش درمدت 7 سال است چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند.
شرکت های فناوری آمریکایی ازداعش حمایت می کند.
وزیر خزانه داری آمریکا درجنایت های تروریست های داعش شریک است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات عربستان سعودی است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات ترکیه است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات بحرین است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات مخالفان سوریه است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات القاعده است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات جبهه النصره است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک جنایات گروهک تروریستی منافقین است.
وزیر خزانه داری آمریکا درجنایات تروریست های است.
آمریکا جنایتکارتروریسم را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارتروریست های سوریه را مدیریت می کند.
آمریکا جنایتکارتروریست های داعش را درسوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، منطقه وجهان مدیریت می کند.
داعش های ترکیه درسوریه چه می کنند؟
کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش دراستان دیاله.
آمریکا جنایتکارخودش درمدت 7 سال است ازداعش نفت می خرد.
چه کسانی درمدت 7 سال است ازداعش نفت می خرند؟ آمریکا، ترکیه، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی!
آمریکا جنایتکاربا داعش همدست است.
سلاحهای داعش درعراق وسوریه ساخت صهیونیست ها است.
آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک مالی کشورهای عربی درتاسیس وحمایت ازتروریست های درمنطقه نقش دارند.
رژیم جنایتکارآل سعود با حمایت وزیر خزانه داری آمریکا جنایتکاردریمن جنایت می کند.
وزیر خزانه داری آمریکا نقض آشکارحقوق بشردرعربستان سعودی را نمی بیند.
وزیر خزانه داری آمریکا نقض آشکارحقوق بشردربحرین را نمی بیند.
وزیر خزانه داری آمریکا نقض آشکارحقوق بشردرآمریکا را نمی بیند وضعیت تاسفبارحقوق بشردرآمریکا است.
وزیر خزانه داری آمریکا درجنایت های سعودی ها شریک است.
وزیر خزانه داری آمریکا شریک ریخته شدن خون یمنی هاست.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
عربستان سعودی درجنگ یمن ازداعش والقاعده کمک گرفته.
عربستان سعودی درمدت 3 سال است دریمن با حمایت آمریکا ازبمب های خوشه ای استفاده می کند.
وزیر خزانه داری آمریکا تاکنون حتی یک حرف درست نزده است.
چرا وزیر خزانه داری آمریکا درمورد جنایت ها، خیانت های وتجاوزهای آمریکا وهم پیمانانش درسوریه، عراق، افغانستان، یمن ومنطقه خفه خون گرفتن
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: