کد خبر: ۷۲۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۲۸۶
سمینار آموزشی نحوه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و شناخت عوامل خطر در مرکز سلامت جامعه بو علی برگزار شد
سمینار آموزشی نحوه پیشگیری از بیماری‌های قلبی در کیش برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مریم ستاریان پزشک مرکز توسعه سلامت کیش مدرس این سمینار با اشاره به اینکه فشار خون بالا، چاقی، کم تحرکی، چربی خون، استرس و فشارهای روحی و روانی، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نا مناسب و مصرف زیاد چربی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند گفت: تغییر سبک زندگی، ورزش، مصرف سبزیجات و میوه ها می تواند تا اندازه زیادی از ابتلاء افراد به این نوع از بیماری ها جلوگیری کند.

دکتر ستاریان همچنین اندازه گیری و کنترل وزن و فشارخون، کنترل میزان چربی و به حداقل رساندن مصرف فست فودها را از راه های جلوگیری از بروز بیماری های قلبی بر شمرد و افزود: افراد باید توجه و حساسیت جدی نسبت به این موارد داشته باشند.

این سمینار آموزشی با هدف افزایش سطح دانش و آگاهی پرسنل با شاخص‌های سلامت و راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی عروقی برگزار شده است.

در پایان این سمینار آموزشی که کلیه پزشکان و پرسنل مرکز توسعه سلامت کیش حضور داشتند، ضمن تشریح راه های مقابله با بیماریهای قلبی به سوالات شرکت کنندگان در این زمینه پاسخ داده شد.

شایان ذکر است، در سالیان اخیر، با افزایش امید زندگی، جمعیت سالمندان افزایش یافته است. این تغییرات در کنار استفاده روز افزون از فناوری و تغییرات سریع در سبک زندگی باعث شده است تا نسبت بیماری‌های غیر واگیر و مزمن افزایش یابد و در صدر جدول علل مرگ و نا توانی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: