کد خبر: ۷۲۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۳۱۰
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: موزه تخت جمشید به مدت ده روز و پیش از ایام عید فطر برای سم‌زدایی چوب‌های آن تعطیل می‌شود.
موزه تخت جمشید به‌مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شودبه گزارش خبرداغ،مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: موزه تخت جمشید به مدت ده روز و پیش از ایام عید فطر برای سم‌زدایی چوب‌های آن تعطیل می‌شود.

مسعود رضایی منفرد،  مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ضمن اعلام این خبر گفت: هر سال چوب‌های سقف موزه تخت‌جمشید سم‌پاشی و آفت‌زدایی می‌شود به همین دلیل چند روزی موزه را تعطیل می‌کنیم.

وی گفت: ستون‌های جلوی موزه و یا سقف‌ها چوبی هستند و هر از گاهی کرم‌های چوب‌خوار در آنها تولید مثل می‌کند و چوب را می‌خورند به همین علت با توجه به نظر کارشناسان سم زدایی می‌شود. این چوب‌ها قدیمی هستند و از حدود سال  ١٣١٠ در موزه کار شدند.

رضایی بیان کرد: نمی‌توان سم زدایی را سه روزه تمام کرد به همین علت حدود ده روز زمان نیاز است تا شرایط دوباره برای حضور بازدیدکنندگان فراهم شود. این بار نیز موزه از هفتم تا هفدهم تیر ماه تعطیل خواهد شد آن هم در فصل کم مسافر چون هوا این روزها گرم می‌شود و تعداد بازدیدکنندگان کمتر است. بنابراین فرصت بهتری برای سم زدایی موزه است.


منبع:‌مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: