کد خبر: ۷۲۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۲
استقلال تا بدل شدن به تیمی رویایی و دست نیافتنی فاصله‌ای نداشت.
استقلال، تیم بی دفاعبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: استقلال تا بدل شدن به تیمی رویایی و دست نیافتنی فاصله‌ای نداشت. تنها یک پژمان منتظری باقی مانده بود تا آبی‌ها را بدل به تیمی فوق‌العاده کند اما این مدافع دوباره به تیمش الاهلی بازگشت تا نقشه‌های منصوریان برای ساختن خط دفاعی رویایی از میان برود. با منتفی شدن ماجرای بازگشت منتظری به استقلال این سوال به وجود می‌آید که سران باشگاه با کدام یک از مدافعان لیگ قرارداد منعقد خواهند کرد؟ آیا اساسا مدافع درخوری باقی مانده که بتواند خط دفاع استقلال را سروسامان دهد؟

این پرسش‌ها در حالی همه را نگران کرده که باشگاه استقلال تا به امروز هیچ توفیقی در راه راضی کردن باشگاه باهیای برزیل برای صدور رضایتنامه رابسون جانواریو نداشته و احتمال جدایی این بازیکن هم وجود دارد. حتی شایعه پیوستن پادوانی به تیم ذوب‌آهن هم هست. این شایعه را هم باید جدی گرفت.

استقلال در خط دفاع نیاز به ترمیم دارد و باید بازیکنانی را به خدمت بگیرد که تحولاتی را در این نقطه به وجود آورند. شاید پژمان منتظری به واسطه سابقه و تجربه‌ای که در استقلال داشت می‌توانست خلأهای موجود در دفاع استقلال را پر کند اما در کمال ناباوری این بازیکن به استقلال نه گفت و حاضر به بازگشت نشد. منتظری تا قبل از اینکه رسما به مسوولان باشگاه استقلال اعلام کند علاقه‌ای به بازگشت ندارد و می‌خواهد در الاهلی به فوتبال ادامه دهد مذاکراتی با باشگاه استقلال داشت و گفته می‌شد به زودی قراردادش را منعقد خواهد کرد. حتی منصوریان در مصاحبه‌ای صراحتا به جذب این مدافع با ارزش اشاره کرده بود اما در نهایت چنین نشد و بازیکنی که خیلی‌ها تصور می‌کردند فصل بعد برای استقلال به میدان خواهد رفت، به تیم سابقش نه گفت تا رویاهای منصوریان برای ساختن خط دفاعی قدرتمند و شاید دست نیافتنی از میان برود.

آری، منصوریان قصد داشت با پژمان منتظری سد محکمی برابر رقبایش بسازد. منصوریان می‌دانست که اگر منتظری به استقلال ملحق شود تا چه اندازه برایش خوب خواهد شد اما در حالی که همه انتظار می‌کشیدند این بازیکن را در کنار مسوولان باشگاه استقلال در حال گرفتن عکس یادگاری ببینند، پژمان راهی قطر شد تا یک فصل دیگر در تیم الاهلی توپ بزند. تصمیم منتظری بدون شک استقلال را در خط دفاع با مشکلاتی مواجه می‌کند چراکه اولا زمان زیادی برای جذب مدافع جدید از بین رفته است و اگر این بازیکن کمی زودتر استقلال را در جریان اهدافش قرار می‌داد شاید یارگیران این باشگاه مذاکراتی با مدافعان با تجربه‌تر لیگ انجام می‌دادند اما تاخیر منتظری در اعلام وضعیتش باعث شد تا از اردوگاه آبی خبرهایی درباره جذب برخی مدافعان درجه چندم را بشنویم؛ بازیکنانی که هرگز در حد و اندازه نام این باشگاه نیستند و نمی‌توانند آن سپر آهنینی که انتظار می‌رفت را در استقلال پدید آورند. از سویی درباره ماندن رابسون جانواریو هم که فصل نسبتا خوبی را با استقلال پشت سر گذاشت اما و اگرهای بسیاری شنیده می‌شود.

تیم باهیای برزیل هنوز با این مدافع قرارداد دارد و استقلالی‌ها برای اینکه رضایت قطعی رابسون جانواریو را برای تمدید دوباره قرارداد بگیرند باید مبلغی را به این باشگاه بپردازند که ظاهرا پیشنهاد باشگاه برزیلی زیاد است و استقلالی‌ها توان پرداخت آن را ندارند. بی‌شک اگر رابسون جانواریو هم از استقلال برود مشکلات استقلال در ناحیه دفاعی بیشتر خواهد شد و روشن نیست بازیکنانی همچون پادو، مگویان و مجید حسینی که آمار چندان خیره‌کننده‌ای هم در لیگ شانزدهم نداشتند چگونه می‌خواهند فصل خوبی را برای استقلال پدید آورند.
 
نه به خاطر جباری

درباره اینکه چرا پژمان منتظری به استقلال بازنگشته شایعات بسیاری وجود دارد. عده‌ای تصور می‌کنند منتظری به دلیل حضور مهدی رحمتی و اختلاف‌هایی که با این دروازه‌بان دارد، حاضر به بازگشت نشده که این خبر از اساس غلط است چون پژمان رابطه بسیار خوبی با رحمتی دارد و حتی رحمتی یکی از بازیکنانی بود که بارها به باشگاه استقلال توصیه کرد با این بازیکن مذاکره شود.

از سویی گفته می‌شود شاید منتظری به علت اینکه منصوریان با بازگشت مجتبی جباری مخالفت کرده حاضر به بازگشت نشده. حتی صحبت از شرط گذاشتن منتظری برای بازگشت جباری شده اما این خبرها هم صحت ندارد و منتظری در مذاکراتی که با باشگاه استقلال داشته درباره اینکه با جباری هم قرارداد منعقد شود چیزی به مسوولان باشگاه استقلال نگفته است.

آنچه موجب شد منتظری قید حضور در استقلال را بزند، پیشنهادی بود که باشگاه الاهلی به این مدافع داشت. منتظری تا پیش از قطعی شدن ماجرای بازگشت به قطر تصور می‌کرد سران باشگاه الاهلی تمایلی به تمدید قراردادش ندارند اما در نهایت باشگاه الاهلی خواهان بازگشت این مدافع شد و این مدافع هم فی الفور به خواسته آنها پاسخ مثبت داد.

ترافیک در خط میانی و خط حمله

نگرانی‌ها در حالی برای ساختن خط دفاعی بی نقص و پرمهره در استقلال به اوج رسیده که می‌بینیم آبی‌ها بازیکنان بسیاری را در خط میانی و خط حمله در اختیار دارند.

در خط حمله هم اوضاع برای منصوریان بسیار خوب است و سرمربی استقلال به راحتی می‌تواند بازیکنان متعددی را در این پست‌ها به کار بگیرد. امید نورافکن، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری، محسن کریمی، داریوش شجاعیان و حتی جابر انصاری بازیکنانی هستند که می‌توانند در خط میانی استقلال بازی کنند.

در خط حمله هم استقلال گزینه‌های متعددی دارد. علی قربانی، حسن بیت سعید، سجاد شهباززاده و حتی قائدی بازیکنانی هستند که قابلیت بازی در این پست را دارند. البته بازیکنی همچون جابر انصاری و محسن کریمی چند پسته هستند که از این بازیکنان هم می‌توان در صورت لزوم در خط آتش استقلال بهره گرفت.

با این تفاسیر پرواضح است که استقلال در فصل هفدهم هیچ کمبودی در این پست‌ها نخواهد داشت اما در خط دفاع معماهای بسیاری وجود دارد و اگر پس از قطعی شدن نیامدن منتظری با رابسون جانواریو قرارداد منعقد نشود استقلال دردسرهای بسیاری برای پرکردن جای خالی این بازیکنان خواهد داشت و در شرایطی باید به دنبال گزینه بگردند که بازیکنان خوبی برای بازی در این پست باقی نمانده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: