کد خبر: ۷۲۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
تعداد بازدید: ۳۵۹
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی:
رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از این بیماری از خرید و ذبح دام در منازل به ویژه در حاشیه شهر خودداری کنند.
از خوردن گوشت یا جگر تازه، خام و نیم پخته خودداری کنیدبه گزارش خبرداغ  ، دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه بررسی‌های اپیدمیولوژیک بیماری CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو طی سال‌های گذشته در ایران نشانگر وقوع بیماری همزمان با افزایش دما و فصل فعالیت «کنه هیالوما» در نقاط مختلف کشور است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیمای‌های وزارت بهداشت در فروردین امسال طغیان (بروز خارج از انتظار ) این بیماری در یکی از استان‌های مرزی کشور رخ داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،وی تاکید کرد: در پی اعلام طغیان اقدامات لازم در پیشگیری از شیوع آلودگی دام‌ها و ورود دام غیر مجاز توسط دامپزشکی و مراجع ذیربط تشدید شد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: همچنین در زمینه پیشگیری از بروز بیماری در انسان با تشدید نظام مراقبت بیماری CCHF نیز آموزش و مکاتبات لازم ، ابلاغ مجدد دستورالعمل‌ها و تاکید بر رعایت احتیاطات استاندارد توسط پرسنل بهداشتی درمانی صورت گرفت.

دکتر نهبندانی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و خودداری از ذبح دام در منازل خاطرنشان کرد: کشتار دام باید فقط در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی صورت گیرد و پس از طی پیش سرد فرآورده‌های گوشتی به بازار عرضه شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از خوردن گوشت یا جگر تازه خام ،نیم پخته به صورت جدی خودداری شود.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: استفاده از جگر ، قلب و کلیه باید بعد از طی پیش سرد (گذشت ۴۸ ساعت از ذبح و نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد) صورت گیرد.

دکتر نهبندانی با تاکید بر خودداری از تردد در مکان‌های کشتار غیر مجاز، اظهار کرد: استفاده از لاشه‌های گوشت باید بعد از طی پیش سرد ( گذشت ۲۴ ساعت از ذبح و نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد) صورت گیرد.


سلامت نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: