کد خبر: ۷۲۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۲۶۸
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد که مسیر تعاملی برای انتخابات هیات رییسه مجلس از سوی فراکسیون امید باز است اما نگاه فراکسیون مستقلین رسیدن به نقطه مشترک نیست.
مسیر تعاملی برای انتخابات هیات رییسه از سوی فراکسیون امید باز است/خط قرمز ما حفظ نواب رییس بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا رحیمی در پایان نشست جلسه علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین تصمیم فراکسیون امید برای انتخابات هیات رییسه مجلس اعلام کرد: باتوجه به اینکه طی مذاکرات انجام شده تعاملی حاصل نشده بود و نگاه فراکسیون مستقلان رسیدن به نقطه مشترک نبوده، فراکسیون امید به اتفاق آراء آقای پزشکیان را به‌عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب کرد.

او گفت: همچنین از آن‌جا که فراکسیون امید فضای مذاکره را دنبال می‌کرد به تعدادی از افراد ماموریت‌هایی داده شد که روز گذشته نیز در جلسه مجمع عمومی گزارش ماموریت‌ها ارائه شد و این گزارش‌ها نشان داد که توفیقی برای مذاکره و تعامل حاصل نشده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه فراکسیون مستقلان رسیدن به نقطه مشترک نیست اما اگر فراکسیون مستقلان نگاهشان تعاملی است، می‌توانند این مسیر را تعاملی پیش ببرند.

او با بیان این‌که انتخاب پزشکیان به‌عنوان کاندیدای فراکسیون امید برای ریاست مجلس به این معنا نیست که مسیر مذاکره بسته شده است، گفت: به هر حال از آن‌جا که تفاهمی اتفاق نیفتاد، آقای پزشکیان معرفی شدند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین اعلام کرد: البته پیش از رای‌گیری در مورد انتخابات هیات رییسه مجلس در صحن علنی، جلسه خواهیم داشت و لیست نامزدها را برای پست‌های مختلف اعلام می‌کنیم، البته نگاه ما به هیات رییسه نگاه کارآمدی و اثربخشی است.

رحیمی با بیان این‌که خط قرمز فراکسیون امید حفظ نواب رییس بود، گفت: با این همه این مساله مورد تایید طرف مقابل قرار نگرفت و آنها اصرار داشتند نایب رییس دیگری را پیشنهاد کنند.

او گفت: معتقدیم اگر قرار است رقابت کامل باشد باید برای تمام کرسی‌های هیات رییسه باشد، ریاست لاریجانی چالشی نبود که قابل توافق نباشد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران در ادامه درخصوص تایید صحت انتخابات شورای شهر تهران نیز گفت: انتخابات شورای شهر تهران به صورت رسمی به تایید هیات‌های اجرایی و نظارت رسیده است و قبل از تایید صحت نیز تمامی شکایات‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان این‌که حدود ۱۹۰ شکایت مورد بررسی قرار گرفت، گفت: شکایاتی از طرف لیست خدمت مطرح بود، قبل از رسیدگی به شکایات هم آقای لاریجانی توصیه‌ای داشتند که آقای چمران به ایشان مراجعه کرده و درخواست داشتند که به شکایت ایشان رسیدگی شود.

او تصریح کرد: بر همین اساس نظر آقای لاریجانی هم این بود که علی رغم اینکه اختلاف رای نفر آخر منتخبان شورای شهر با آقای چمران ۴۰۰ هزار رای است اما چون درخواست داشته‌اند مجددا رسیدگی شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: به همین دلیل هیات نظارت تهران بیش از ۷۰ زمان ساعت صرف کرد تا به این درخواست‌ها رسیدگی شود. اعضای لیست خدمت نیز طی دو روز گذشته به فرمانداری مراجعه کردند و با آقای محمودی شاه‌نشین و بادامچی مذاکره داشتند و نهایتا هم متقاعد شدند.

او با بیان اینکه هیات‌های اجرایی و نظارت مخالفتی با بازشماری آراء نداشته‌اند، گفت: در روز رای‌گیری هیات نظارت غیر از نیروی بازرسی وزارت کشور بیش از ۶ هزار ناظر در شعب داشت. تقریبا هر عضو ۲۰ شعبه را جداگانه مورد بازدید قرار دادند که تخلفی اتفاق نیفتاده بود و بازرسی‌ها اجازه کوچکترین تخلف را نداده است.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لیست خدمت نامه نوشته بودند و آقای سروری به نمایندگی از چمران شخصی را برای تطبیق و تجمیع آراء معرفی کرده بودند ما این نامه را هم در دستور کار بررسی قرار دادیم و مجموعا ۱۸۹ شکایت که با این نامه ۱۹۰ شکایت می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: